Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Overlock. Hvilken maskin ønsker jeg meg?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-02-13, 19:39   #1
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Overlock. Hvilken maskin ønsker jeg meg?

Jeg syr mye på Janomemaskinen min nå, en Horizon 7700 QCP, for de som bryr seg om slikt. Denne bruker jeg til quilting og mye annen søm. Også noe klær.

Men nå har jeg bursdag i mai, og fått beskjed om å ønske meg noe som koster litt.
Og jeg ønsker meg en overlock, men jeg har aldri prøvd det og aner ikke hva jeg skal begynne med? Ser maskinene starter på et par tusenlapper og går oppover. Jeg vil gjerne ha en maskin som ikke blir for dårlig etter et halvt år med klessøm. Det aner meg at jeg blir bitt av basillen.

Noen som kan anbefale?

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 12:54   #2
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overlock. Hvilken maskin ønsker jeg meg?

Jeg kjøpte meg en denne uken, jeg er ikke veldig dreven på overlock, men jeg har sjekket endel rundt og forhørt meg litt med ulike butikker og syersker og kom frem til at denne maskinen var enkel for meg og tilfredsstilte mine krav.

Elna 664 PRO, fordelen jeg ser med denne er at den har ett panel i front som viser de ulike stingene og hvordan maskinen skal være innstilt for å få til disse. Den var heller ikke avskrekkende vanskelig å tre.

Jeg har kjøpt den her: www.sysiden.no, utrolig rask levering og bra priser.
Jeg bestilte søndag kveld og hadde den på min lokale Rimibutikk tirsdag morgen.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 12:57   #3
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overlock. Hvilken maskin ønsker jeg meg?

Jeg har en Janome MyLock 644D, og er knallfornøyd med min. Jeg tror det beste er å dra til en forretning og prøve det som finnes der. Da finner du nok ut hva som passer for deg.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 12:57   #4
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Overlock. Hvilken maskin ønsker jeg meg?

MyLocken er ikke vanskelig å tre når man først har gjort det noen ganger.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 12:59   #5
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Overlock. Hvilken maskin ønsker jeg meg?

MyLock og 664 PRO er produsert på samme fabrikk, dvs. de er vel ganske like, men med ulike fabrikknavn. "Same shit, different wrapping" fikk jeg inntrykk av i de butikkene jeg har forhørt meg.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-13, 13:05   #6
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Overlock. Hvilken maskin ønsker jeg meg?

Jeg har Huskylock (Husqvarna), den finnes ikke vanskelig å tre.
Men jeg har kjørt den fast, så den må på reparasjon. Jeg er god på det, så for min del er det viktig at jeg har verksted i nærheten.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no