Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mine poser, barneklær og diverse annet

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Lukket tråd
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-10, 10:05   #921
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Utrolig hva du får til!

Smoothie er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 16:54   #922
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Har sagt det før, og sier det igjen; Du er bare helt utrolig flink.

Du får meg (som hater symaskiner!) til å ville prøve meg på å sy klær.

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 18:57   #923
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Tusen takk!

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Du får meg (som hater symaskiner!) til å ville prøve meg på å sy klær.

Oi! Det tar jeg som et stoort kompliment.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 18:58   #924
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Og du Flua, om det er noen trøst, så haatet jeg symaskiner når jeg begynte.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 19:10   #925
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Opprinnelig lagt inn av LilleLeo, her.

Og du Flua, om det er noen trøst, så haatet jeg symaskiner når jeg begynte.

Hæ? Trodde du elsket symaskiner over alt på jord, jeg.

Neida, gjorde du? Hvordan opparbeidet du deg et godt forhold til den?

Jeg mener jo at jeg kan klare hva det måtte være, så lenge jeg vil nok. Men kan virkelig alle lære seg å sy sånn som du gjør?

Fruktflua er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 19:24   #926
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.388
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Jeg måtte bare vise den giraffkjolen til min giraffgale lillesøster. Klærne dine er så fine og kule!

__________________

tink er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 19:25   #927
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Wow, LilleLeo. Jeg er veldig imponert over kreativiteten og hva du klarer å få til!!
Nydelig vognpose, og så utrolig kul den giraff kjolen var!!!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv  
Gammel 10-10-10, 19:35   #928
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hæ? Trodde du elsket symaskiner over alt på jord, jeg.

Neida, gjorde du? Hvordan opparbeidet du deg et godt forhold til den?

Jeg mener jo at jeg kan klare hva det måtte være, så lenge jeg vil nok. Men kan virkelig alle lære seg å sy sånn som du gjør?

Ja, det er helt sant, jeg virkelig hatet å sy. Men så er jeg sta, og jeg fikk litt hjelp fra mamma med vognpose nr 1, nr 2 klarte jeg selv og så tok det av. Forholdet kom da jeg så at jeg kunne. Maskinen til mamma var noe drit, og var på vei ut vinduet x antall ganger, men så arvet jeg mormor sin og da gikk alt mye bedre.

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Jeg måtte bare vise den giraffkjolen til min giraffgale lillesøster. Klærne dine er så fine og kule!



Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Wow, LilleLeo. Jeg er veldig imponert over kreativiteten og hva du klarer å få til!!
Nydelig vognpose, og så utrolig kul den giraff kjolen var!!!

Tusen hjertelig takk!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 12-10-10, 16:00   #929
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

I august hadde Lille's nære veninne bursdag og jeg hadde tilfeldigvis et skjørt liggende. Det var for lite, så derfor laget jeg et nytt et. Str 6-8 år. Dongeristoff fra Stoff og stil.



Litt ny type applikasjon fra meg, synes den ble søt jeg!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 16-10-10, 00:15   #930
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Kult skjørt!

Frøydis er ikke aktiv  
Gammel 24-11-10, 20:45   #931
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Skjørt i str 6-8 år:


__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 24-11-10, 20:46   #932
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Når søstre blir gamle sammen, så tilbringer de gjerne veldig mye tid sammen, ofte bor de med hverandre også.



De står opp samtidig, spiser frokost sammen og går på butikken. De leser aviser og Se og Hør, og diskuterer kjendiser. De kjekler stadig og avslutter hverandres setninger. And last, but not least, they dress a like:





Det gjør Søstrene Finken og Fjonken også. Denne kjolen er en byttehandel, og som nevnt tidligere, det er bare føkkings genialt. Ja til flere byttehandler! Kjolen er i str 104 og jeg har hatt fri utfoldelse.





Frk Fjonken


Frk Finken


Er de ikke aldeles nydelige?

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 24-11-10, 20:47   #933
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Lillebror har fått seg ny overall

Jeg skulle egentlig lage en heldrakt, men så måtte jeg bare prøve meg på denne type modell, for det har jeg ikke laget før. Jeg tok utgangspunkt i selebukse-mønsteret mitt, og gikk i gang. Det er nok forbedringspotensiale her og der, but hey, you learn as you go. Buksen er sydd i isoli og har kanter av ribb.





En velkjent figur pryder brystet


Jeg var usikker på hvordan jeg skulle gjøre det med ribben i halsen. Jeg sydde den på etter at glidelåsen var montert. Neste gang kommer jeg enten til å sy på ribben først og/eller skrå den ned mot glidelåsen på enden der, jeg syntes kanten ble litt rar og dominerende.



Glidelås kan jeg jo, men det er på vognposer, så glidelås på klær er fremdeles en utfordring for meg. Jeg valgte å sy en søm nederst på glidelåsen for at stoffet ikke skal rakne akkurat i overgangen der.



Slik ser den ut forfra:


Og slik ser den ut bakfra:


Konklusjon: Overallen ble veldig fin, og jeg synes formen er veldig fin. Jeg er svak for posete bein, så det er kommet for å bli hos meg i allefall. Mulig jeg gjør ermeåpningen smalere, den ble muligens noe bred. Det kan også være at jeg gjør drakten smalere over brystet, jeg synes den buer litt utover i halsen.
Alt i alt, en fin drakt som jeg ser frem til å jobbe videre med. Og skal jeg ha en heldrakt er det bare til å slenge på noen armer. Easypeasy!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 24-11-10, 20:48   #934
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

For mange, mange år siden malte jeg et bilde, og da ble Fomp til. En litt stille og beskjed fyr, som ikke er alltid er født under en lykkestjerne. Det er kjipt når luften går ut av en ballong altså!
Kjole i velour, str 134.









Stoffet på ballongene er fra en nydelig vintage gardin jeg fant på Fretex tidligere i år.







Nydelig kombinasjon, med grønn og mørk lilla!

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv  
Gammel 24-11-10, 21:09   #935
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.272
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Åh, den var fin!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv  
Gammel 24-11-10, 21:28   #936
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen og igjen - jeg elsker ganske enkelt aplikasjonene dine!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv  
Gammel 24-11-10, 21:30   #937
Nefertiti
Aktiv
 
Nefertiti sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 170
Nefertiti er litt kulNefertiti er litt kul
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Klærne du syr er aldeles nydelige! Jeg forelsket meg helt i Fomp *hjerter*, samt den vakre fargekombinasjonen grønn og lilla.

Nefertiti er ikke aktiv  
Gammel 25-11-10, 09:41   #938
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Du lager så mye fint!

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv  
Gammel 25-11-10, 10:50   #939
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Åh, så mye flott!

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv  
Gammel 25-11-10, 11:34   #940
Shamu
På opplading
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Innlegg: 3.859
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mine poser, barneklær og diverse annet

Du er rååååflink my darling!!!
Jeg gleder meg til vi kan ha syferie sammen snart!!!

__________________
Jente 95, Gutt 04, Jente 06

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv  
Lukket tråd


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no