Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-07, 12:01   #41
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg har stort sett ganske god kontroll på klesvask, så skittentøykurven har aldri topp på seg. Nå har jeg riktignok ganske stor skittentøykurv, men likevel.

Og så trives jeg best om badet er rent og ryddig, men det er ikke alltid jeg klarer å gjennomføre det.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:03   #42
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kjøkkenbenk inkl. kjøkkenvask, spisebord, stuebord og yttergangen. Hvis disse blir infisert så er løpet kjørt.

Er du meg?
I tillegg støvsuger jeg hver dag, men det bare MÅ jeg fordi vi har to bikkjer.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:05   #43
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Fnis. Jeg glemte nøklene i lomma på barnevogna også. Oppdaget det da jeg sto hjemme foran døra med masse bæreposer.

Min livsløgn står for fall - og det er din skyld. Jeg er jo ei skikkelig sjuske - også med nøklene - som jeg altså trodde jeg hadde kontroll på. For å si det som i reklamen for avføringsmiddel: "Jeg vil, jeg vil, men jeg får det ikke til!".

Nøklene er så SMÅ, liksom.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:07   #44
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Hah! NÅ kom jeg på det! Det eneste jeg alltid har orden på! Jeg har til dags dato ALDRI glemt igjen ungene verken i butikken, barnehagen eller på skolen!

Men så er de også vesentlig større en nøkler, da... og mobiltelefoner, lommebøker og sånt. Ærlig talt, det kan da ikke forventes at vi skal ha kontroll på sånne småting?

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:07   #45
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.772
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Vi holder doen ren. Dvs, det er ofte støv nede på sokkelen, men resten er passelig ren. Egentlig burde vel to voksne mennesker greie å holde et lite bad rent og ryddig, men vi begrenser oss til doen..

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:07   #46
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Hvis nøkkelordenen er din livsløgn, har du det ikke så verst!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:08   #47
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Ungene har alltid rene klær. Det var det jeg klarte å komme på i farta...

  Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:09   #48
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Er du meg?
I tillegg støvsuger jeg hver dag, men det bare MÅ jeg fordi vi har to bikkjer.

Annen hver dag, men det er fordi vi har fugler.

Til mitt sjuskeforsvar så er det mitt mål å ha alle disse flatene rene - men det er jo ikke alltid man når sine milepæler.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:09   #49
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Hvis nøkkelordenen er din livsløgn, har du det ikke så verst!

Tror DU ja! Her har jeg gått gjennom livet og sagt: "OK, dassen er skitten, badet fullt av håndklær, hybelkaniner er som familiemedlemmer å regne, oppvask er ufarlig - for JEG HAR NÅ I DET MINSTE KONTROLL PÅ NØKLENE MINE!"

Men... snufs... Ikke en gang det...

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:13   #50
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

...men du har kontroll på ungene. Enn så lenge.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:20   #51
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg har kontroll på avtalene med vaskehjelpen. Eller så må jeg tenke litt hardt på den gitt. Nøklene har jeg i alle fall ikke kontroll på. I går klarte jeg å kaste det ene nøkkelkortet til bilen i søppelkassa. Godt jeg begynte å lete med en gang siden jeg skulle låse bilen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:23   #52
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Er det på tide med et bildegalleri? Eller kanskje ikke. :redd for at heimen skal bli stengt av helstetilsynet:

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:26   #53
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Er det på tide med et bildegalleri? Eller kanskje ikke. :redd for at heimen skal bli stengt av helstetilsynet:

Jeg har vaskehjelp på besøk i dag mens jeg er på jobb, så i dag er en god dag for det. Men loftstua vår tåler ikke dagens lys tror jeg, hverken av hybelkaniner eller rot.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:27   #54
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Akkurat nå for tiden er det en ting jeg har kontroll på, og det er brystpumpa. Den må vaskes og kokes hver kveld, og jeg vet hvor jeg har den. Den blir alltid med på jobb.

ellers har jeg ikke fast plass til nøkler, lommebok eller klær en gang. Vi lever fremdeles i sjuske-oppussings-kaos og lider vel egentlig litt av den grunn.

Normalt sett har jeg kontroll på hva som er skitne og hva som er rene klær og håndkler. Og det kan godt være mye skittentøy bare det befinner seg på vaskerommet i skittentøykurv.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:28   #55
Pastill
Pauset
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: In Town!
Innlegg: 5.952
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Kommer ikke på noe jeg MÅ ha ryddig jeg heller..
Men føler vel at når det ikke ligger noe å slenger på gulvet og stuebordene er ryddet.. DA er det ryddig.

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 13:21   #56
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.078
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Jeg mangler et ryddegen, tror jeg. Synes det er såå koselig å ha det ryddig, men er ikke i stand til å holde det vedlike mer enn et par dager, maks en uke. Skittent er det dog ikke, i hvert fall ikke på oppholdsflater.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 13:25   #57
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Annen hver dag, men det er fordi vi har fugler.

Til mitt sjuskeforsvar så er det mitt mål å ha alle disse flatene rene - men det er jo ikke alltid man når sine milepæler.

Jeg får allergiske reaksjoner av uryddige, urene kjøkkenbenker.

__________________
Sitat vimjer: Line* er en tålmodig sjel.
Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 13:29   #58
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Det er et par infiltratører i denne tråden, altså, folk som ikke har noe her å gjøre!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 13:37   #59
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

LIne er iallefall ingen sjuske altså! - Forøvrig er mannen mer ryddig enn meg. Jeg hadde et svakt håp om at han kanskje skulle lede meg inn i en mer ryddig hverdag, men det viser seg at jeg har større påvirkningkraft enn han har - ergo: Vi er begge innsullet i sjusketilværelsen.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 13:38   #60
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Bare for sjusker: Én ting du må ha orden på

Har skal det være tellekant på kluter og håndklær i skapet. Helst også klærne, men har måttet gi opp der... Ellers ser det ut som yndlingsuttrykket til faren min når jeg var liten "et bomba horehus".

Prøver å finne veien gjennom stua, gangen og kjøkkenet iblandt da...

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no