Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Fargete juletrelys?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 19:58   #81
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.804
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

------------------------------------


Sist redigert av pippo : 23-08-08 kl 23:46.
pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 21:55   #82
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.635
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Ja, fargede lys på juletreet inne og i utendørsdekorasjonene er DØDSHARRY. Drit Harry. Rett og slett. Likeledes fiberoptiske juletrær som gløder i alle fargespektre.

Derfor har jeg det!

Vi har det veldig klassisk og konservativt hjemme.

Synes det derfor er så ufattelig deilig å kunne være litt annerledes enn alle våre überstreite, tradisjonelle konservative venner med ensfargede hvite trær og minimalistisk julepynt a la én kule i vinduet. Bare ansiktsutrykket når de ser det blinkende lysteppet foran verandadøren, eller det innrammede bildet med blinkende fargede lys rundt, eller det fiberoptiske juletreet som surrer og går på pianoet. "Eeeh - så... fint dere har det - så.... ORIGINALT liksom" Min søster stønnet "Det er som å feire julen i Las Vegas!"

Det er rett og slett litt statement å "ta den helt ut" i julen. Tørre å være annerledes. Og ungene (det er jo barnas tid, julefeiringen, er det ikke?) elsker jo pynten vår. Og på treet vårt er det alltid plass til julegavene fra fadderbarn som har vært på julegaveverksted; intet er for tacky eller øgly for vårt tre!

Pent? Nei, ikke veldig Men vi har det da så pent til hverdags. Og vi har stearinlys på treet, og det blir helt nyyydelig bare man drar ut alle stikkontaktene.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 22:09   #83
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja, fargede lys på juletreet inne og i utendørsdekorasjonene er DØDSHARRY. Drit Harry. Rett og slett. Likeledes fiberoptiske juletrær som gløder i alle fargespektre.

Derfor har jeg det!

Vi har det veldig klassisk og konservativt hjemme.

Synes det derfor er så ufattelig deilig å kunne være litt annerledes enn alle våre überstreite, tradisjonelle konservative venner med ensfargede hvite trær og minimalistisk julepynt a la én kule i vinduet. Bare ansiktsutrykket når de ser det blinkende lysteppet foran verandadøren, eller det innrammede bildet med blinkende fargede lys rundt, eller det fiberoptiske juletreet som surrer og går på pianoet. "Eeeh - så... fint dere har det - så.... ORIGINALT liksom" Min søster stønnet "Det er som å feire julen i Las Vegas!"

Det er rett og slett litt statement å "ta den helt ut" i julen. Tørre å være annerledes. Og ungene (det er jo barnas tid, julefeiringen, er det ikke?) elsker jo pynten vår. Og på treet vårt er det alltid plass til julegavene fra fadderbarn som har vært på julegaveverksted; intet er for tacky eller øgly for vårt tre!

Pent? Nei, ikke veldig Men vi har det da så pent til hverdags. Og vi har stearinlys på treet, og det blir helt nyyydelig bare man drar ut alle stikkontaktene.



Min far fortalte at de hadde levende stearinlys på juletreet, de elektriske var ikke oppfunnet da han var liten. Heldigvis var bestefar brannmann.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 23:33   #84
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Jeg har alltid hatt et tre med kuler i to farger og vanlige hvite lys og ikke glitter, men sølvtråder. Men regner med at det blir en del hjemmelaget pynt også i år... Storesøster elsker for tiden å tegne, klippe og lime...

Men fargede lys kommer ikke innenfor hageporten her. Niks!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 00:13   #85
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Vi har akkurat kjøpt nye juletrelys, konservative hvite. Vi skulle kjøpe nye i fjor, men kom ikke på det før 22. og da var det kun fargede å oppdrive ... Vi limte/teipet/surret sammen det festet som var ødelagt og brukte det. Farmor og farfar hadde farget lys på treet, og jeg syntes det var veldig eksotisk.

Vi kjører som regel til mine foreldre i romjulen, og på de 50 milene kan dere tro vi ser mange dekorerte hjem. Underholdende, ja ...

Naboene må gjerne ha Jesusbarnet i glass med lys i i hagen, blinkende reinsdyr og masse lys i alle regnbuens farger, men det er ikke noe for meg!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 10:32   #86
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Interessant å se at noen lever så inne i sin egen boble, at de ikke tror det finnes klasser i Norge. det er nemlig stor forskjell åp folk, og den henger sammen med sosial bakgrunn i veldig mange tilfeller. Har foreldrene lav utdanning, er det stor sannsynlighet for at barna heller ikke tar høyere utdanning. Selv om mulighetene ligger der, så kjenner de ikke til det, de har ikke ressurser og kunnskap til å ta i bruk mulighetene. Det er også store klassebaserte livstilsforskjeller.

I Oslo er det ti års forskjell i forventet levealder fra øst til vest. På østkanten har snittet lavere utdanning, lavere inntekt, dårligere helse, spiser mer usunt og er feitere enn på vestkanten. Østkanten er mer forurenset, barna deltar mindre i ulike fritidsaktiviteter og folk har dårligere tilknytning til arbeidslivet. Dette er ikke bare den enkeltes problem, det er et strulturelt problem.

Sosialt nedarvede forskjeller gjør seg gjeldende innenfor barnevern, rus, psykiatri, kriminalitet og hvordan den enkelte er i stand til å nyttiggjøre seg de mulighetene som samfunnet kan gi den enkelte. Det er ikke bare å "ta seg sammen" når du ikke vet om noe annet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 10:49   #87
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.995
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Jeg er kjedelig i utendørspyntingen min. Krans på døren og hvite lys på tujaen. Jeg har heller ikke fargede lys på treet, for det er jeg ikke vant med hjemmefra.

Men jeg syns ikke det er harry med fargede lys, eller overdådig utendørspynting. Jeg syns det er festlig, og jeg blir glad og julete av all pyntingen rundt meg i adventstiden. En grøssen og kald vandring til bussen blir 1000% bedre av å se på juletrær og adventsstaker og blinkende lys.

I naboblokken til en venninne er det noen som har blinkende girlandere rundt vinduet, og disse blinker i utakt med lysene på juletreet. Det er ikke jul før vi har tatt en sveip oppom der for å forsikre oss om at tingenes tilstand er uforandret

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:03   #88
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Jeg er kjempeharry etter hva jeg har forstått. Her er det gardiner i vinduene, fargede juletrelys (som ikke blinker). Ute pynter vi litt også. Vi lager til og med julevinduer.

__________________
Tenk positivt.

Sist redigert av kisha : 21-05-07 kl 14:47.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:15   #89
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Oppsummert av tråden hittil:

  • Noen synes fargede lys med bling og blink er vakkert, og bruker det uten ironi.
  • Noen synes fargede lys med bling og blink er morsomt og ironisk, og har et bevisst forhold til bruken av dem.
  • Noen er veldig redd for å fremstå som det de kanskje egentlig er, og fjerner seg bevisst fra sitt sosiale opphav ved å ta i bruk andre sosiale gruppers enkle og rene pynt.
  • Noen synes at det enkle er det beste, og har enkel julepynt, slik gjerne deres foreldre hadde før dem.
  • Noen bruker dyr julepynt som sosial markør og skiller oss fra dem ved hjelp av prisestimat på julekulene og farge på lysene.
  • Noen har bare dyr, fargeharmonisert og gjennomført julepynt, for de har aldr hørt om noe annet.
Som man kan se, er julepynt som det meste annet enkelt å putte inn i Pierre Bourdieus firefeltskjema over kulturell og økonomisk kapital.

Lav kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra Nille uten ironi
Høy kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra retrobutikk med ironi
Lav kulturell kapital, høy økonomisk kapital: Bohus-katalog-minimalisme
Høy kulturell kapital, høy økonomisk kapital: arvede krystalljulefigurer og fargekodet stylist-gjennomføring

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:16   #90
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Oppsummert av tråden hittil:

  • Noen synes fargede lys med bling og blink er vakkert, og bruker det uten ironi.
  • Noen synes fargede lys med bling og blink er morsomt og ironisk, og har et bevisst forhold til bruken av dem.
  • Noen er veldig redd for å fremstå som det de kanskje egentlig er, og fjerner seg bevisst fra sitt sosiale opphav ved å ta i bruk andre sosiale gruppers enkle og rene pynt.
  • Noen synes at det enkle er det beste, og har enkel julepynt, slik gjerne deres foreldre hadde før dem.
  • Noen bruker dyr julepynt som sosial markør og skiller oss fra dem ved hjelp av prisestimat på julekulene og farge på lysene.
  • Noen har bare dyr, fargeharmonisert og gjennomført julepynt, for de har aldr hørt om noe annet.
Som man kan se, er julepynt som det meste annet enkelt å putte inn i Pierre Bourdieus firefeltskjema over kulturell og økonomisk kapital.

Lav kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra Nille uten ironi
Høy kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra retrobutikk med ironi
Lav kulturell kapital, høy økonomisk kapital: Bohus-katalog-minimalisme
Høy kulturell kapital, høy økonomisk kapital: arvede krystalljulefigurer og fargekodet stylist-gjennomføring

Setter du oss i bås?

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:21   #91
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.773
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Jeg bor like ved det første huset i denne bildeserien og foreldrene mine bor like ved hus nr. 7:

http://www1.vg.no/bildespesial/show/spesial.php?id=131


__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:29   #92
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Det var voldsomt til belysning. Det virker som om noen konkurrerer.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:39   #93
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Setter du oss i bås?

Jepp. Og jeg tror de som synes det er harry, er de som *egentlig* utifra sosiale klasser ville ha brukt det selv, men som sier det er harry for å markere at de er mer middelklasse enn det de egentlig er.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 11:52   #94
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.817
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Ja, jeg syns det er harry med farger på juletrelysene...
og det fikk min foreldre høre til gangs i jula da jeg bodde hjemme!

Nå lar jeg min gamle far ha sine fæle fargede julelys i fred,
og nøyer meg med små hvite på mitt eget tre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 12:29   #95
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Oppsummert av tråden hittil:

  • Noen synes fargede lys med bling og blink er vakkert, og bruker det uten ironi.
  • Noen synes fargede lys med bling og blink er morsomt og ironisk, og har et bevisst forhold til bruken av dem.
  • Noen er veldig redd for å fremstå som det de kanskje egentlig er, og fjerner seg bevisst fra sitt sosiale opphav ved å ta i bruk andre sosiale gruppers enkle og rene pynt.
  • Noen synes at det enkle er det beste, og har enkel julepynt, slik gjerne deres foreldre hadde før dem.
  • Noen bruker dyr julepynt som sosial markør og skiller oss fra dem ved hjelp av prisestimat på julekulene og farge på lysene.
  • Noen har bare dyr, fargeharmonisert og gjennomført julepynt, for de har aldr hørt om noe annet.

Her kjente jeg meg igjen i punkt 2 og 4 ... Er litt "små-schizo".

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Som man kan se, er julepynt som det meste annet enkelt å putte inn i Pierre Bourdieus firefeltskjema over kulturell og økonomisk kapital.

Lav kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra Nille uten ironi
Høy kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra retrobutikk med ironi
Lav kulturell kapital, høy økonomisk kapital: Bohus-katalog-minimalisme
Høy kulturell kapital, høy økonomisk kapital: arvede krystalljulefigurer og fargekodet stylist-gjennomføring

Men her passet jeg ikke inn noe sted!
Hva betyr det? Må jeg avstå fra å pynte til jul?

Skulle forresten oversende en stk. grønn prikk i førjulsgave til deg Mim for klasseskille-innlegget ditt, men det fikk jeg selvfølgelig ikke lov til!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris

Sist redigert av Canisa : 14-11-06 kl 12:31. Årsak: Ble litt rot i quote'en..
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:20   #96
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Hva betyr det? Må jeg avstå fra å pynte til jul?

Skulle forresten oversende en stk. grønn prikk i førjulsgave til deg Mim for klasseskille-innlegget ditt, men det fikk jeg selvfølgelig ikke lov til!

Takker for grønn prikk, om enn imaginær Du er nok schizofren og må pynte hvert rom i ulike tema. Jul-på-Hawaii i gangen, tropisk jul på badet



Et realt juletre som gir inntrykk på naboene:




Og så kan du ha kjølig minimalisme på soverommet

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:22   #97
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Blått tre? Særlig hvis man har mange blå klær, kan det være fint å matche treet med klærne. Det ser stilig ut.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:23   #98
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.433
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Lav kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra Nille uten ironi
Høy kulturell kapital, lav økonomisk kapital: bling og blink fra retrobutikk med ironi

Tja, jeg havner nok litt midt i mellom. Jeg syns faktisk mye lys og mye farger er vakkert på sin måte, det er ikke mye ironi. Men det er med humor og glede. Akkurat i øyeblikket er nok den kulturelle kapitalen høyere enn den økonomiske, men det har ikke alltid vært sånn, og vil nok ikke for alltid være sånn. Håper jeg.

Jeg syns overpyntede indiske busser er finere enn beige leiligheter. Helt uten et snev av ironi.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:23   #99
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Eller hvis man er glad i rosa, og feks har rosa i servise eller sofaputer, så foreslår jeg dette treet.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 13:25   #100
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fargete juletrelys?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Tja, jeg havner nok litt midt i mellom. Jeg syns faktisk mye lys og mye farger er vakkert på sin måte, det er ikke mye ironi. Men det er med humor og glede. Akkurat i øyeblikket er nok den kulturelle kapitalen høyere enn den økonomiske, men det har ikke alltid vært sånn, og vil nok ikke for alltid være sånn. Håper jeg.

Jeg syns overpyntede indiske busser er finere enn beige leiligheter. Helt uten et snev av ironi.

Humor og glede er viktige stikkord, og jeg oppriktig hater beige. Det skal ingenting inn i min leilighet som går i tonene mellom kaffe og latte jeg er trygg nok på egen stil til å ikke la hjemmet mitt se ut som en annonse.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no