Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

18-55 kitobjektiv, bruksområde? Hva mer trenger man?

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 15:06   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv
 
Mrs. S sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 1.648
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

18-55 kitobjektiv, bruksområde? Hva mer trenger man?

Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II-objektiv følger med Canon EOS 1100D.

Jeg er helt nybegynner, hva kan jeg bruke dette til? Ok, jeg skjønner jeg kan ta bilder (Duh!).

Jeg vil ta bilder av barn i bevegelse og nærbilder med barnet i fokus og dus, uskarp bakgrunn. Jeg vil ta innendørs bilder uten hvite flater i ansiktet med sterkt blitzlys, slik det ofte blir med kompaktkameraer.

Jeg trenger også å ta feriebilder, med godt lys, sol, sjø, bilder man tar fort uten å skifte objektiv.

Spesielle interesser: Prøve å ta makrobilder men det er ikke 1. prioritet.

Ut ifra mine ønsker, hvor mye kan kitobjektivet brukes til? Jeg har lest at man bruker et eget objektiv til portretter? Et 50 mm fastobjektiv? Men hvorfor kan ikke kitobjektivet som går til 55 brukes?

Hva med feriebilder, ta bilder på lang avstand?

Jeg lurer litt på hva jeg må regne i tillegg til kit-prisen. Jeg vil trenge batterilader, ekstra batteri, stor minnebrikke, overføringskabel, veske, filter til å beskytte linsen, evnt blitz. Hva er ekstrautgiftene? 1000, 2000?

Eller om det er verd å kjøpe brukt og få med et 50 mm fastobjektiv, lader, minnekort for eksempel.

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no