Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Reise eller ikke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-08-20, 12:37   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Reise eller ikke?

Farmor og farfar i England vil gjerne ha barna på besøk nå før skolen starter. Farmor har ALS og blir bare svakere, og vi vet ikke hvor lenge hun har igjen. Men jeg tror jeg kommer til å si nei til å reise nå. Det går ingen direkte fly før etter at skolen har startet så det hadde blitt en lang og dyr reise. Dessuten kan jo ting fort endre seg i forhold til karantene osv. Nå er det jo økning i smitte flere steder her til lands, og jeg vil så klart helst unngå å bidra til det.
Så da blir neste mulighet i år høstferien i oktober, eller julen. Men det er jo umulig å forutsi hvordan situasjonen kommer til å være i forhold til Korona da.

Det er vanskelig dette. Vil gjerne at barna og farmor skal få treffe hverandre igjen, men så er det den hersens Koronaen da. Skal jeg vente til det er helt trygt å reise igjen er det kanskje for sent.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 12:46   #2
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.651
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg tror jeg ville reist. Jeg ønsker ikke å reise for bare feire, men i deres tilfelle ville jeg gjort det jeg kunne for å reise. Eventuelt også tatt fri fra skolen noen dager om det gjør det lettere.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 13:54   #3
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg tror jeg ville reist. Jeg ønsker ikke å reise for bare feire, men i deres tilfelle ville jeg gjort det jeg kunne for å reise. Eventuelt også tatt fri fra skolen noen dager om det gjør det lettere.

Jeg hadde også reist. Om det er lettere å reise når skolen har startet så hadde jeg tatt ungene fri noen dager.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 13:58   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.794
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg hadde reist, og hadde også søkt fri fra skolen noen dager om det var nødvendig for å få det til. Jeg tenker at tid med farmor som ikke har lenge igjen trumfer det meste.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 14:00   #5
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.989
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg ville ikke reist til England i den smittesituasjonen som er. Da ville jeg nok heller satset på videosamtaler. Jeg ville ihvertfall ikke gjort det av pliktfølelse? Er det viktig for jentene dine? Hvis ja, så er jo dette også en ekstraordinær situasjon, dersom hun ikke har tiden på sin side. Har du pengene som skal dekke dette, siden du sier det er dyrt? Men her ville jeg uansett tenkt meg nøye om. England, USA og Sverige er liksom ikke mine topp 3 for tiden.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 14:21   #6
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Er det noen mulighet for at besteforeldrene kommer til Norge?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 14:49   #7
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg hadde ikke turt å dra til England akkurat nå om dagen.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 14:51   #8
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.840
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg tror jeg ville reist. Jeg ønsker ikke å reise for bare feire, men i deres tilfelle ville jeg gjort det jeg kunne for å reise. Eventuelt også tatt fri fra skolen noen dager om det gjør det lettere.

Enig med deg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 15:10   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg ville reist.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 15:15   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg hadde ikke turt å dra til England akkurat nå om dagen.

Ikke jeg heller.

Hadde du planer om å sende dem bort alene? Hva om noe skjer og de ikke kommer seg hjem? Er farmor og farfar i stand til å ta vare på dem? Vil jentene tåle å se farmor være ganske dårlig?

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 01-08-20 kl 16:39.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 15:18   #11
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg synes ea og trulte har gode poenger som du bør ta med i vurderinga. I utgangspunktet er det såklart viktig å treffe en farmor som ikke har mange år igjen, men det må veies opp mot både praktiske hensyn og barnas beste.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 15:19   #12
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg hadde ikke reist. Rett og slett fordi smitterisikoen øker jo mer man forflytter seg.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 15:43   #13
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.841
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg ville reist. ALS er en drittsykdom og jeg vet av egen erfaring at det kan gå fort Ville gjort mye for at farmor skal få treffe barnebarna noe som fort kan bli en siste gang.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 15:52   #14
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av Trulte, her.

Jeg ville ikke reist til England i den smittesituasjonen som er. Da ville jeg nok heller satset på videosamtaler. Jeg ville ihvertfall ikke gjort det av pliktfølelse? Er det viktig for jentene dine? Hvis ja, så er jo dette også en ekstraordinær situasjon, dersom hun ikke har tiden på sin side. Har du pengene som skal dekke dette, siden du sier det er dyrt? Men her ville jeg uansett tenkt meg nøye om. England, USA og Sverige er liksom ikke mine topp 3 for tiden.

Dette. Jeg hadde ikke turt å ta sjansen.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 16:26   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg ville ikke reist når smittepresset er så stort som det er nå. Jeg synes Trulte sier mye bra.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 16:29   #16
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Tror jeg hadde rådført meg med noen i helsevesenet som kjenner barna og deg, med tanke på tidligere historikk her. Er det best for barna å dra, eller er det besteforeldrene det er best for. Ang. økonomi, har dere råd til denne reisen. Slike ting ville jeg vurdert.
Barnas beste først og fremst.

Syns du bør gjøre en vurdering som ea foreslår, og det er lov å ikke reise.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 16:56   #17
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Tusen takk for alle innspill.

Det er nok strengt tatt besteforeldre som er mest opptatt av å treffe barna. Jentene er mest opptatt av å være sammen med meg for tiden. Det er nok litt pliktfølelse hos meg, ja.

Hvis de skulle reist nå i august ville min far blitt med. Det er litt vanskelig for meg å bli med av ulike årsaker. Det er ikke aktuelt å la de reise alene når det innebærer mellomlanding. I tillegg har jeg etterhvert blitt litt skeptisk til å la de reise bort alene av ulike årsaker. Har jo skrevet litt om det før.

Farfar betaler for flybilletter når de reiser bort så at det er dyrt er jo egentlig ikke så viktig.

Jeg heller mest mot å si nei nå. Om de skulle ta med seg smitte på reisen er det veldig mange de risikerer å smitte, og det synes jeg ikke det er verdt.
Jeg har ikke spurt, men jeg tviler på at det er aktuelt for besteforeldrene å komme hit. Farmor er jo ekstra utsatt, og er nok ikke i form til å reise.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 17:32   #18
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Sånn utifra de siste opplysningene så hadde jeg ikke latt dem dra. Jeg tenkte mer på at det var viktig for ungene så hadde jeg tenkt at det var greit.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 17:49   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Barna hadde nok vært glade for å få reise bort, men det er ikke noe de snakker om altså.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-20, 18:30   #20
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Reise eller ikke?

Jeg skjønner at dette er vanskelig å vurdere. Det er nesten slik at uansett hva du gjør så vil det være noe som kan plukkes på. ea har også gode poeng. Du også.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no