Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Basenji - noen med erfaring?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-11-16, 16:54   #21
Nyx
Kan tituleres
 
Nyx sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Innlegg: 1.597
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Basenji - noen med erfaring?

Ah, nå så jeg at det står "allergisk" og ikke allergisk, så da er h*n kanskje mest allergisk i viljen? Da hjelper det ikke med allergivennlige katter.

__________________
♪♫ Hva skal det til? Hva må jeg gi? Og hva er prisen for å bli fri? Et utopi som kunne bli mer enn en drøm. ♪♫
Nyx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 17:16   #22
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Basenji - noen med erfaring?

Hva legger dere i "katteligende hund"?

Jeg har mye erfaring med hund og ville ikke hatt en basenji. Det er en urhund. Ingen førstegangshund. Kanskje ikke en andre, tredje eller fjerdegangshund heller. Selv mener jeg det er en hund for spesielt interesserte.

Mynder sier å være litt kattelognende. De er grasiøse, tar ikke mye plass og krever ikke mye mosjon og lar seg kun dressere om de vil. Men de trenger å få løpe. Noen mynder er det mye jaktinstinkt i, på andre er det mer dempet. Whippet, som vi har, er vel an av de mer dempede. Men klart, er det noe som virkelig trigger, så hjelper det ikke ha innøvd innkalling.

Sett dere godt inn i raseegenskaper før dere får dere hund. Og tenk godt igjennom det før dere får hund. At tre har lyst på katt, men kan ha en kattelignende hund høres ikke så gjennomtenkt ut. Katter krever også mye, men en hund er virkelig ikke det samme som en katt altså.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 20:33   #23
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.802
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Basenji - noen med erfaring?

Naboen vår hadde 2 basenjier, den ene ble avlivet etter blant annet å ha angrepet vår hund for 1/2 år siden. Den hadde da bitt vår hund da den var valp i tillegg til å komme inn på vår tomt og angripe den da den var unghund, samt at den hadde bitt 4 andre valper i området her. Begge hundene var veldig aggressive på andre hunder, og de har angrep som forsvar før det i det hele tatt har vært noe truende situasjon.
Mulig dette kommer av uerfarne eiere, men jeg hadde aldri ville hatt denne rasen om jeg hadde hatt barn ut fra hva jeg har lest om rasen. En ting er familiens egne barn, men det er jo gjerne endel barn på besøk da.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 22:54   #24
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Basenji - noen med erfaring?

Det bor en basenji oppi veien her, den har et litt merkelig hundespråk. Labradoren vi hadde likte ikke å hilse på den. Jeg ville ikke valgt den rasen, men eierene av denne hunden skrøt veldig.
Nå er det hundemesse(dogs4all) på messehallen i Lillestrøm i helgen (hvis dere bor i nærheten). Mange raser man kan hilse på. Og oppvisninger og utstillinger så man kan se de i action.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-11-16, 23:29   #25
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.245
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Basenji - noen med erfaring?

Opprinnelig lagt inn av Nyx, her.

Hva med en allergivennlig katt?
Både devon rex, cornish rex, ragdoll, sibir og bengal er raser som mange allergikere ikke reagerer på.

Yngste er allergisk, faren skaffet seg en sibirkatt. Han er absolutt allergisk mot den, ikke blitt noe bedre, heller verre.

Så helt uaktuelt med noe som helst pelsdyr her i hus, tar ingen sjanser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no