Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-11, 08:41   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Hva synes du om det? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10016041

Jeg visste faktisk ikke at det ikke var lov, og synes det burde være lov basert på det de skriver om at kvinner og menn bør være likestilt etter loven.

Vet noen om hvorfor det er forbudt i dag, forresten?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 08:49   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Det er forbudt fordi det er en veldig mye mer komplisert prosedyre å få ut egg enn sæd, er det ikke? For at det skal være noe særlig vits med eggdonasjon må man vel hormonstimuleres så man får ut mer enn ett egg av gangen, og da blir det vel et spørsmål om det er etisk riktig å hormonstimulere en frisk kvinne på den måten.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 08:51   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Aha, jeg skjønner.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 08:58   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Dette er en ting som irriterte og provoserte meg voldsomt da jeg sto midt i prøverørskaoset.
Jeg forstår tanken om at det e rmer komplisert å få ut egg, og at barrieren for en kvinne å gjøre dette frivillig nok er en god del høyere enn for en mann pga hvor mye lettere det er for en mann.
Jeg ble jo selv overstimulert, og ville ikke ønsket å gå igjennom det for å donere egg til noen.

Om det nå blir lov blir det spennende å se hvor mange som faktisk donerer. Jeg har en tanke om at kvinner kanskje har et sterkere "forhold" til eggene sine enn menn har til sædcellene, men det vet jeg jo ikke. Jeg vet bare at jeg ville syns det var utrolig vanskelig å donere bort noen av mine egg.

I finland kan man jo donere bort sine ferdig befruktede egg om man ikke bruker alle selv i IVF. Det hadde jeg bare ikke maktet. Vi har ti egg på frys, og å gi bort ti "søsken" av snuppa mi føles helt forferdelig. Skulle jeg hatt ti snuppelupper løpende rundt hos andre familier? Det ville følelsesmessig være som å gitt bort et barn for meg. Tullete, men allikevel.

Poenget i dette rotete innlegget er vel at jeg er veldig for at man skal få lov til å donere egg i Norge. Noe annet er feil syns jeg. >Men personlig hadde jeg ikke klart å donere eggene mine.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 09:02   #5
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

På høy tid!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 09:02   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Mjau: Kanskje dette er ekstra sårt for dere som trenger IVF? Likevel høres det jo flott ut å donere bort de eggene man ikke trenger når man er ferdig med IVF, synes jeg.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 09:11   #7
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

På tide.
Jeg tenker at dette er en mulighet man kan benytte når man allerede er i prøverørssirkuset, dersom man ved egguthenting finner så mange egg at man bestemmer seg for å donere bort de man ikke trenger selv ser jeg altså ingen grunn til at det skulle være verre enn sæddonasjon.
Ikke at jeg vet om man kan fryse ned egg som ikke er befruktet, men det burde vel gå like fint det som å fryse de etterpå eller?

Grensen for meg går her, jeg hadde nok måttet gå mange runder med meg selv om det lå befruktede egg i frysern som vi selv ikke skulle bruke, i det øyeblikket de er befruktet er det potensielle helsøsken til mine barn og med min bakgrunn som ufb på jakt etter den flokken vi har ønska oss tror jeg det ville ha vært for vanskelig for meg å tenke at det kanskje finnes noen der ute som egentlig skulle vært her om jeg hadde klart å bære de frem selv.
Men samtidig tror jeg at jeg hadde slitt voldsomt om det hadde ligget befruktede egg på frys som enten må brukes eller destrueres. Glad jeg aldri har trengt å bekymre meg for dette.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 09:12   #8
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Ekstra sårt er det nok ikke før man evt står i den situasjonen at man trenger en eggdonasjon og må se over landegrensene pga en tullete lov.
Jeg ble provosert på de menneskenes vegne, som måtte reise utelands for å få bli gravide pga dette.
Det er i mitt hode en selvfølge at det skal være likt for kvinne og mann å få donere.

Men følelsesmessig hadde jeg personlig ikke klart å gjennomføre.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:00   #9
kalufs
kall om benen
 
kalufs sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 1.178
kalufs er populærkalufs er populærkalufs er populærkalufs er populær
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Det syns jeg er på tiden. Har en venninne som har måtter reise til både Riga og St.Petersburg for få eggdonasjon.

__________________
med to gutter 05 og 07

kalufs er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:15   #10
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.531
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Mjau: Kanskje dette er ekstra sårt for dere som trenger IVF? Likevel høres det jo flott ut å donere bort de eggene man ikke trenger når man er ferdig med IVF, synes jeg.

Etter egguttak ved prøverør, befrukter de alle eggene og fryser ned de som blir til overs. Embryodonasjon er noe veldig annet enn eggdonasjon, førstnevnte blir nok ikke lovlig i Norge selv om eggdonasjon skulle bli det. Da måtte man endret praksisen med å befrukte alle eggene som hentes ut, og det spørs vel om man vil når man er i den situasjonen at man trenger hjelp til å lage barn. Grunnen til at man befrukter alle eggene, er jo nettopp for å forhåpentligvis slippe å gå gjennom hele hormonbehandling igjen dersom man ikke skulle lykkes med første innsetting eller ved søskenforsøk.

Jeg er helt for eggdonasjon, men jeg tror ikke de som allerede er i en prøverørsprosess er de som bør donere. Av mange grunner.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 10:59   #11
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Det var på tide, ja.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 11:44   #12
Nora H
Magisk
 
Nora H sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.600
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

På tide at det blir tillatt!

Tror faktisk jeg kunne tenke meg å donere mine egg. Har vært gjennom et ICSI forsøk så jeg vet jo litt om hva det går ut på. Synes bare det hadde vært flott at mine egg kunne komme til nytte for ufrivillig barnløse. Det er jo bare min gener, det er jo ikke jeg som skal gå gravid og bli mamma til det eventuelle barnet.

__________________
2007 2012 2014
Nora H er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 12:12   #13
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Jeg synes det bør bli lov. Jeg vet ikke om jeg hadde gitt selv hvis muligheten skulle by seg, men jeg synes de som har mulighet og vil det skal få lov.

Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 14:05   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Noe av grunnen til at det ikke har vært lov er vel også at det ikke var (er?) lov til å fryse ned ubefruktede egg. Det blir jo gjort likevel, men det er klart at det kompliserer saken når egg er så til de grader ferskvare.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 14:56   #15
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.825
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Absolutt på høy tid!

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.

På tide.
Jeg tenker at dette er en mulighet man kan benytte når man allerede er i prøverørssirkuset, dersom man ved egguthenting finner så mange egg at man bestemmer seg for å donere bort de man ikke trenger selv ser jeg altså ingen grunn til at det skulle være verre enn sæddonasjon.

Det er slik det blir praktisert i Danmark, om jeg ikke tar helt feil. Og en veldig grei måte å gjøre det på for å spare damer/samfunnet for unødvendig belastning (selv om jeg nok tror at en del lett hadde gått gjennom FSH-stimulering og uttak om de hadde et brennende ønske om å donere egg). Jeg verper selv veldig mange egg, og hadde jeg personlig greid å donere egg hadde det vært greit for meg å bruke overskytende egg (jeg hadde også gjerne gått gjennom en ekstra stimulering for å donere om jeg hadde vært villig til å donere - for meg er det ikke der skoen trykker).

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Noe av grunnen til at det ikke har vært lov er vel også at det ikke var (er?) lov til å fryse ned ubefruktede egg. Det blir jo gjort likevel, men det er klart at det kompliserer saken når egg er så til de grader ferskvare.

De som benytter seg av donoregg samkjøres jo med donor relativt lett siden de ikke har eggløsning å ta hensyn til hos andre enn donor. Da kan kvinnen bruke østrogener som Progynova og er klar for innsetting med et relativt greit slingrinsmonn (man har en del dager på seg her). Mannen hennes (eller evt sæddonor) må jo da levere en prøve samme dagen, men også her kan man jo fryse ned sædceller om det skulle bli veldig vanskelig å få til for dem som bor langt unna, men de fleste klarer jo å få ut noen småtasser den aktuelle dagen da så jeg ser ikke for meg at dette hadde blitt en problemstilling i særlig utstrakt grad.

Heller gi tilbud om å bruke overskytende egg, enn at en hel haug befruktes og senere må kasseres fordi man har for mange til overs (for dem som klarer å donere da), mens andre må dra til utlandet for å få det samme tilbudet som menn har.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 15:26   #16
lilium3
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Asker
Innlegg: 137
lilium3 er litt kul
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Eggdonasjon har vært forbudt i Norge pga en holdning om at mor skal være mor... Dvs at livmor-mor også skal være genetisk mor til barnet. Den samme holdningen har man tydeligvis ikke om far. Diskriminerende og smålig for begge kjønn drevet frem av erkekonservative mørkemenn med Høybråten i spissen.

Det er enda et stykke vei til det blir tillat men nå er hvertfall Bioteknologinemda på gli. På høy tid spør du meg... Man kommer nok til å havne på en middelløsning med donasjon i forbindelse med assistert befruktning da prosedyren for hormonstimulering og egguttak kan være belastende på kvinnen. Selv er jeg allerede for gammel for donasjon og kunne egentlig ikke tenke meg å gjøre det selv. Men for de som ønsker det og de som trenger det er det helt klart å foretrekke at man kan gjøre det lovlig her hjemme

__________________
*********************************
Lilium3 og turbotrollene 01-04-04


"Never run faster than your guardian angel can fly..."
lilium3 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 20:17   #17
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Opprinnelig lagt inn av lilium3, her.

Eggdonasjon har vært forbudt i Norge pga en holdning om at mor skal være mor... Dvs at livmor-mor også skal være genetisk mor til barnet. Den samme holdningen har man tydeligvis ikke om far. Diskriminerende og smålig for begge kjønn drevet frem av erkekonservative mørkemenn med Høybråten i spissen.:


Det er en skam at slike tanker har fått lov til å dominere bioteknologinemda! Dette har provosert meg i flere år!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 20:55   #18
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Jeg syns det er helt utrolig at i 2011 så kan en mann være sæddonor uten å bære frem barnet. Det burde vært forbudt!

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:03   #19
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.458
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Jeg syns det er helt utrolig at i 2011 så kan en mann være sæddonor uten å bære frem barnet. Det burde vært forbudt!


Synes du skal fremme dette ypperlige forslaget for bioteknologinemda!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-11, 22:06   #20
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.341
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Eggdonasjon kan bli tillatt i Norge

Endelig, på høy tid synes jeg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no