Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-12-14, 16:25   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Med eldstemann hadde vi nok med å komme oss ut av soverommet i det hele tatt i den alderen. Med yngste fartet vi rundt og levde et veldig normalt barnefamilieliv. Han var vel 3,5 måned da vi var på Rhodos. Og det til tross for at yngste var prematur. Så det er jo bare å se det an. Går det ikke, så går det ikke.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 17:13   #22
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Billettene ble bestilt før baby var under produksjon for å si det slik...

Vi har altså alle planer om å reise med baby dersom baby er en type som vil fungere på en slik tur - jeg har erfaring med begge typer, Vesla med melkeallergi, hyling og magevondt i flere måneder, og Junior bare sov og spiste og smilte....

Jeg tror venninnen min reagerte mer på type komfort ombord på båten, samt at det var Svalbard (kaldt etc). Men jeg er litt der at så lenge det er ett sted hvor det ikke vil være et problem for meg å gjøre meg forstått, så tenker jeg at det skal gå greit (med forbehold om snill baby, man vil jo ikke ødelegge turen for andre passasjerer). Jeg har liksom ikke bekymret med for noe annet enn at vi må finne ut av babyen før vi drar, at det var en båt, ikke dusj på lugaren, Svalbard etc hadde egentlig overhodet ikke vært problematisert før venninnen min syntes det ville være litt risky. Men såfremt babyen er en sove-spise-smile baby, så er den tre måneder liksom. Junior med til London når han var 8 måneder var antagelig mer stress, både med tanke på fly og hotellrom (krabbe rundt på gulvet etc).

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 17:32   #23
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.518
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Det er vel ikke akkurat kjempekaldt i august? Og det bor jo babyer der, liksom. Vi var der i slutten av mars med storebror som da var 1.5 år, og han sove ute i minus 20, jeg tenkte ikke at det skulle være farlig.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 17:56   #24
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.617
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Hadde vært null problem med begge mine. Jeg fullammet ved den alderen og de kunne vært med meg hvor som helst.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 20:34   #25
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Mitt problem med Svalbard vs for eksempel Brasil er avstand til helsehjelp om noe skulle skje.
Reisekomfort og sånt hadde jeg ikke tenkt på.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 20:48   #26
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Longyearbyen har sykehus og halvannen times flytur til Tromsø ved behov, helsemessig er det nok helt greit. Vi bor en time unna sykehus/lege her vi bor nå.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:05   #27
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.849
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Jeg hadde nok gjort det. Har selv valgt å reise med babyer når de har vært i akkurat den alderen, synes det er en av de enkleste babyperiodene. Særlig hvis du ammer, da blir det litt mindre styr.
De to yngste mine gråt forresten mye hver eneste ettermiddag/kveld da de var små, vi gikk og bysset og hoppet og sang og gjorde det meste, men de var relativt rolige etter midnatt og på dagtid, slik var de hjemme og slik var de på reise, ikke noen forskjell egentlig og så lenge du har plass til litt vandring med eventuell gråtebaby så ville jeg reist.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:09   #28
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.895
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Jeg hadde reist. Det er ikke mye en frisk fullammet tre mnd baby trenger. Vi reiste selv til Italia med en tre måneders og en 18 mnd eldre. Det var en rolig og hyggelig tur hvor jeg fikk tid og ro med babyen som forøvrig hadde kolikk til den fredagen hun var 11 uker, kl 14 presis.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:19   #29
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Longyearbyen har sykehus og halvannen times flytur til Tromsø ved behov, helsemessig er det nok helt greit. Vi bor en time unna sykehus/lege her vi bor nå.

Ja, men det er jo langt om dere er på en gammel båt uten helidekk på nordsiden av øygruppa, samt at flyene ikke alltid er parat til å ta av.

Men altså det er sikkert ok. Jeg hadde ikke våget, men jeg har litt dårlig erfaring med barseltid og ting som kan oppstå.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-14, 21:30   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.491
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Babyen er tre måneder da og ikke tre uker. Det er vel ikke lengre vei til sykehus enn på mange småsteder eller øyer langs kysten vår?
Regner med at de ikke reiser dersom det er "noe" med babyen.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 08:11   #31
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Babyen er tre måneder da og ikke tre uker. Det er vel ikke lengre vei til sykehus enn på mange småsteder eller øyer langs kysten vår?
Regner med at de ikke reiser dersom det er "noe" med babyen.

Altså det er veldig annerledes utenfor nordsiden av Svalbard enn de fleste steder langs kysten vår. Longyearbyen sykehus har ikke barnekompetanse og har seks senger og er mer som en legevakt på fastlandet. Gamle hurtigruter har ikke helikopterdekk, har de? Heliport et stykke unna. Svalbard har store avstander og fly er ikke parat til å ta av akkurat når man trenger det bestandig. (Jeg har bekjente som har blitt flydd til Tromsø i akuttsituasjon og det tok mer enn 1,5 time for å si det sånn).

Ikke at det skal hindre en tur for hvem som helst, men det er ganske få steder som i normalvær er like isolert her til lands. Svalbard er heller ikke kjent for å bare ha normalvær.


Det er i overkant av det jeg hadde følt komfortabelt med en tre mnd gammel baby, men det er jo basert på mine erfaringer om at ting kan oppstå kjapt og at babyer er litt mer sårbare enn eldre unger. Andre har andre erfaringer.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 08:18   #32
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Mitt problem med Svalbard vs for eksempel Brasil er avstand til helsehjelp om noe skulle skje.

Her tenker jeg mer på språkutfordringer. Jeg har ei venninne som har bodd i Brasil og prater portugisisk ganske så flytende. Hun tok med sin tre måneder gamle baby på besøk til Brasil, babyen ble syk og havna på sykehus. Venninna mi snakka mye om hvor lita og redd hun hadde følt seg, for hun oppdaget at hun slett ikke snakket "sykehusportugisisk," og engelsk sto det dårlig til med der hun var.

Så jeg hadde følt meg mer komfortabel med å vite jeg kunne kommunisere, og tenkt at et helikopter stort sett kommer seg fram på den årstiden.

Men - så lenge baby er frisk og fin, noe som jo er en forutsetning for turen uansett, er det jo liten sjanse for at noe skjer.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 08:29   #33
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Jeg har hatt kontakt med helsevesen i Brasil, både på landsbygda og på feriesteder og min erfaring er veldig bra og jeg ville følt meg tryggere der med tanke på språk enn en del steder i Europa. Jeg hadde også følt det enklere å reise til de fleste steder i Europa med litt raskere responstid for barn enn mange timer.
Fra Longyearbyen til Tromsø er det like langt som Oslo-Tromsø. Det er i tillegg til tiden man har fra en gammel hurtigrute til Longyearbyen. Avstandene på Svalbard er store. Det er ikke snakk om minutter med helikopter heller.

Men nå stoler jeg ikke på et helikopter er på stedet bare man knipser med fingrene her til lands og ville ikke stolt på det på Svalbard. Kanskje tar jeg feil?

Jeg mener ikke å overdramatisere, men definitivt tryggere i Brasil (minus flyturen) enn i bølger på mange meter og vind utenfor nordkysten av Svalbard dersom noe hadde skjedd.

Vi hadde med oss baby som var noen måneder eldre enn det til Jordan så totalt pingler tror jeg ikke vi er.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:11   #34
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Takk for svar alle sammen.

Såfremt baby er en rolig og fornøyd sak, så regner jeg med at vi tar turen. Om ikke drar mannen alene.

Jeg bekymrer meg overhodet ikke for sikkerheten ombord dersom noe skulle skje - om de gamle hurtigrutene ikke har helidekk, har helikopterne mulighet for å heise ombord, og jeg regner med at på en slik type "cruisetur" vil det uansett være en form for medisinsk komptanse ombord. Kombinert med et velfylt reiseapotek ser jeg ikke at det skal være større grunner til engstelse der enn andre steder vi har reist/reiser til med barn.

Jeg skjønner at "nødsituasjoner" kan oppstå akutt, være seg dårlig vær (men der stoler jeg fullt ut på vurderingen til skipsmannskapet, vi har vært ute med båt i ganske heftig vær tidligere og er sjøsterke), eller akutt sykdom - men dersom jeg skal ta alle forbehold om slikt så ville jeg vanskelig kunne bodd der jeg bor. Om vinteren er veiene/været innimellom slik at helikopter sendes fra UNN for å hente skadede/syke dersom det haster.

Selvfølgelig, igjen, dersom det skulle være noe med babyen (dårlig å suge, kolikk, allergi eller lign, hvilket jeg har erfaring med fra første, eller andre ting som oppstår) så drar jeg selvsagt ikke, evt blir jeg i Longyearbyen på hotellet mens mannen drar ut med båten. Det går nok greit.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:13   #35
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Forresten, jeg tror hverken jeg eller venninnen min problematiserte ting av typen sykdom etc, det var utelukkende komfortdelen det var snakk om. Men vi er begge vant til å ha noe reisevei for å komme til lege/sykehus, så det er liksom ikke en tanke at det skal være så nært hele tiden.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:20   #36
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Forresten, jeg tror hverken jeg eller venninnen min problematiserte ting av typen sykdom etc, det var utelukkende komfortdelen det var snakk om. Men vi er begge vant til å ha noe reisevei for å komme til lege/sykehus, så det er liksom ikke en tanke at det skal være så nært hele tiden.

Nei om man ikke synes 4-5 timer er lenge så skjønner jeg at vurdering er annerledes. Vi har erfaring med noe så enkel som omgangssyke og RS på baby og det er liksom så veldig vanlig at man kan få, men som store unger tåler mye bedre enn en bitteliten.

Men jeg er ikke så tøff altså. Reisevei på 2-3 timer med bil til sykehus har vi hatt altså, men jeg har ikke vært komfortabel med å være på det stedet når jeg vet at helikoptre ikke kan lande. Det må jeg innrømme.

Men du er nok laget av bedre materiale enn meg. Tanken på bølgene rundt Svalbard og spedbarn i tillegg (opptil 4-5 meter er ok) virker ikke forlokkende en plass.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 09:24   #37
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Tanken på bølgene rundt Svalbard og spedbarn i tillegg (opptil 4-5 meter er ok) virker ikke forlokkende en plass.

Jeg må bare få si at jeg virkelig håper på rolig vær altså, i motsetning til mannen anser jeg hverken masse bølger eller turbulens som høydepunkter på båtturer eller flyturer (han er ekstrem på slikt og virkelig nyyyyyter litt urolig vær) - rolig vær er mye hyggeligere. Men om det blir bølger så går det bra det og.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-12-14, 17:12   #38
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.491
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Hvorfor ikke gjøre det enkelt og spørre arrangøren av turen/skipperen på båten om hva de anbefaler?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-08-15, 21:02   #39
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tre måneders baby med på båttur rundt Svalbard?

Turen gikk strålende! Droppet imidlertid landingene med ribber, men likevel en fantastisk opplevelse. Ganske dårlig vær siste kvelden/natten sendte størstedelen av medpassasjerene våre til lugarene, men Knøttet viste seg like sjøsterkt som foreldrene og nøt bølgedansen.

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no