Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Å reise alene med barn

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-17, 21:22   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å reise alene med barn

Tenkte reise alene med 2 barn på 9 og 10 år til sommeren. Vurderer Chania på Kreta.

Har aldri dratt alene før. Er det mulig å bli kjent med andre på sånne turer? Er det mye nordmenn der? Er Chania et godt valg? Andre ting jeg bør tenke på?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 21:45   #2
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.240
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene med barn

Jeg reiser alene med mine.
Det går så fint.
Foreløpig har jeg reist charter, kjekt om noe skulle skje.
Chania er det sikkert mye nordmenn.
Jeg ble ikke kjent med noen, men gjorde ikke noe innsats for det da.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 21:46   #3
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å reise alene med barn

Dro alene til Spania i sommer med barn på 12 og 8. Vi dro ikke på charter, men jeg vet at Ving har hotellet som charterhotell. Vi ble ikke kjent med noen, men det var heller ikke målet. Ingen nordmenn på vårt hotell, deilig syntes jeg.

Vil tro dere fint kan bli kjent med andre på chartertur, om det er ønskelig.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 21:48   #4
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å reise alene med barn

Jeg dro alene med 3 barn på 7,8 og 11 til Kypros i fjor sommer. Eller det vil si, vi var der alene i 2 uker før mannen kom nedover og var der i 2 uker til.

Nå bodde vi privat, så ble ikke kjent med noen bortsett fra at vi var på hils med naboene. Men vi koste oss masse. Tok det veldig rolig og spiste heller lunsj ute og så enkle middager i leiligheten. Og så hadde jeg med wii og masse dvder som vi koste oss med om kveldene. På dagene var vi enten i bassenget, på turer til byen eller på stranden. Ganske varmt midt på sommeren, så det begrenset litt hva vi orket å gjøre.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 22:15   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med barn

Jeg vil tro det er uproblematisk å reise alene med såpass store barn. Jeg reiste alene med mine unger da de var 8 og 5, og det gikk kjempefint. (Jeg er fremdeles gift med barnas far, så han er som regel med på tur.)

Det er mange nordmenn i Chania. Jeg synes det er et ypperlig feriested (faren min har hus i gamlebyen i Chania, så jeg er der ofte.)

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-12-17, 23:47   #6
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å reise alene med barn

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg vil tro det er uproblematisk å reise alene med såpass store barn. Jeg reiste alene med mine unger da de var 8 og 5, og det gikk kjempefint. (Jeg er fremdeles gift med barnas far, så han er som regel med på tur.)

Det er mange nordmenn i Chania. Jeg synes det er et ypperlig feriested (faren min har hus i gamlebyen i Chania, så jeg er der ofte.)

Har du noen hotelanbefalinger?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 00:02   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å reise alene med barn

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Har du noen hotelanbefalinger?

Nei. Siden pappa har hus der, så har jeg aldri trengt å bo på hotell.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-17, 00:20   #8
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å reise alene med barn

Jeg tenker det er uproblematisk å reise alene med to store barn, det blir sikkert superhyggelig! Hvis målet er å bli kjent med andre, så ville jeg valgt et hotell med mye aktiviteter på hotellet. Da vil der gjerne treffe de samme folkene flere ganger.

Jeg har reist alene med en og en unge, og det er aldri noe problem å slå av en prat med folk man støter på. Noen nærmere bekjentskaper enn småprat ved bassenget eller lekeplassen har jeg ikke vært interessert i, men det er jo massevis av sosiale folk ute og farter. Det går også an å melde seg på guidete turer, hvis dere vil gjøre noe med andre. På Kreta er det flere raviner med fotturer, for eksempel.

God tur!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no