Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

London og Paris i sommerferien

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-01-14, 23:20   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

London og Paris i sommerferien

Jeg sitter på nett og spekulerer på hva vi skal finne på i sommer. Har funnet flybilletter til London som koster 500 pr person tur/retur, så det er jo nesten ingenting.

Så jeg lurer litt på om det vil fungere å kombinere noen dager i London for så å ta eurostar til Paris og en tur i Euro Disney? Tenker ungene hadde elsket det. Eller er det helt forferdelig å reise dit i sommerferien?

Er det forresten noen som kan anbefale overnattingssteder for en familie på 2 voksne og 3 barn?

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 00:49   #2
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Det går helt fint å ta Eurostar til Paris Disneyland Paris er virkelig en drøm. Kan anbefale Disney hotellene. Vi har bodd på Newport Bay, og det var supert. Da er inngangsbilletter gjerne inkludert i prisen. Kort rusletur til parkene. Vi har også bodd på Thomas Cook Explorers. Lengre ut, og man er avhengig av shuttlebuss, men de går så utrolig ofte at man venter sjelden mer enn noen få minutter. Ok badeland på hotellet. Rimeligere enn Disneyhotellet.
Gjestene som bor på Disneyhotellene har utvidet åpnongstider i parkene.

Når det gjelder sommer og storbyferie, så kan det gå helt fint - og det kan være forferdelig varmt. Har selv vært i London under hetebølge... Men man kan jo ikke alltid legge ferieplaner med frykt for høye temperaturer, så jeg synes London og Paris høres supert ut. Man kan jo alltid legge dagens utflukter innendørs til luftkondisjonerte establishments

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 02:34   #3
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Takk for hotelltips. Begynte med å se på disneyhotellene, men det var kun disneyland hotel og Davy Crockett som hadde store nok rom til at vi kan bo sammen. På Davy Crockett så det ut som om man burde ha egen bil og disneyland hotel var fryktelig dyrt syns jeg. Hadde liksom ikke tenkt å betale over 1000 euro for døgnet, spesielt ikke siden vi jo gjerne ikke blir så mye på rommet.

Sjekket det Thomas cook hotellet og der så det jo ut som om prisene var litt finere, men jeg må regne litt på det siden billetter jo kommer i tillegg. Tar gjerne i mot flere tips til hoteller.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 06:29   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Vær obs på at det er dyrt å ta Eurostar. Jeg så på muligheten for å gjøre det da vi bodde i England, men konkluderte med at det var nesten like billig å fly fra Trondheim til Paris som å ta toget fra England.

Bare sånn i tilfelle du levde i samme vilfarelse som meg: at dette er en billig måte å få sett EuroDisney på, når man først er i England

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 08:36   #5
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Skolekorpset vårt var i Paris/Eurodisney og bodde her: http://www.residhome.com/uk/hotel-residence-aparthotel-europe-139.html

Fikk inntrykk av at det var et helt ok leilighetshotell med gangavstand til parken, shopping og togstasjon. Vet ikke pris, men kan ikke tenke meg at det er altfor dyrt.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 08:58   #6
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Vær obs på at det er dyrt å ta Eurostar. Jeg så på muligheten for å gjøre det da vi bodde i England, men konkluderte med at det var nesten like billig å fly fra Trondheim til Paris som å ta toget fra England.

Bare sånn i tilfelle du levde i samme vilfarelse som meg: at dette er en billig måte å få sett EuroDisney på, når man først er i England

Det blir ikke så billig for oss å ta fly til Paris, det innebærer gjerne endel venting og flybytter i tillegg. Jeg sjekket de billigste billettene med Eurostar og da ble det ca. 1500 hver vei for oss 5. Da må jeg så klart bestille dem tidlig, men det er mulig å få tak i. Tanken var vel heller å få gjort flere ting vi har lyst til på samme ferie. Akkurat nå leter jeg bare etter informasjon og priser for å kunne se hva det blir til sammen og om det er verdt det for oss.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 09:09   #7
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Det er veldig enkelt å ta Eurostar fra sentrum av London til sentrum av Paris og veldig morsomt for barn. Nå er det en stund siden jeg har gjort det men tror aldri jeg har betalt mer en ca. 500 kr tur/retur men for å få de billige billettene må du bestille tidlig.

Vi oppholdt oss i London, Paris og Amsterdam tilsammen 6 uker i fjor sommer og det eneste som jeg synes er veldig slitsomt i disse store byene i sommerferien er varmen kombinert med lange køer. Den kan bli helt uutholdelig og slitsom både for liten og stor.

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-14, 13:19   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Så gøy.
Vi var i London i sommer og snakket med en familie på det hotellet vi bodde på.
De skulle ta toget til Paris og til EuroDisney mens de var i London. Det hørtes veldig supert ut.
Fikk ikke snakket med de etter turen for da dro vi hjem.

Det gikk forresten helt fint å surre rundt i gatene i London midt i juli. Hører folk sier at det er stappfullt her og der i ferier men sånn er det jo når det er ferietid. Vi gikk jo i kø men det føltes ikke noe ille.
Vi hadde hotell med basseng da så da fikk gutta litt følelsen av badeferie. Vi badet på morgenen og på kvelden hver dag og brukte det som gulrot for å dra på sightsiing. Vi kjørte tbane overalt for det var hett og for å spare minsten mest mulig.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 19:53   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Takk for hotelltips. Begynte med å se på disneyhotellene, men det var kun disneyland hotel og Davy Crockett som hadde store nok rom til at vi kan bo sammen. På Davy Crockett så det ut som om man burde ha egen bil og disneyland hotel var fryktelig dyrt syns jeg. Hadde liksom ikke tenkt å betale over 1000 euro for døgnet, spesielt ikke siden vi jo gjerne ikke blir så mye på rommet.

Sjekket det Thomas cook hotellet og der så det jo ut som om prisene var litt finere, men jeg må regne litt på det siden billetter jo kommer i tillegg. Tar gjerne i mot flere tips til hoteller.

Ja, Davy Crocket er ikke aktuelt om man ikke har med bil. Men sjekket du evt rom med connecting door? Mange hotell har det, så man kan ha to rom ved siden av hverandre med dør man kan åpne. Kan være supert på alle måter om det ikke blir veldig kostbart da. Enig! Disneyland hotellet er veeeldig dyrt. Vi vurderte også det, siden jeg må bruke rullestol på slike turer, kort vei til alt liksom - MEN dobbelt så dyrt som de andre så da utgikk det

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 19:54   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Jeg googlet jeg

Her finner du utfyllende svar på hvilke Disney hotell som kan huse en familie på 5

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 22:02   #11
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, Davy Crocket er ikke aktuelt om man ikke har med bil. Men sjekket du evt rom med connecting door? Mange hotell har det, så man kan ha to rom ved siden av hverandre med dør man kan åpne. Kan være supert på alle måter om det ikke blir veldig kostbart da. Enig! Disneyland hotellet er veeeldig dyrt. Vi vurderte også det, siden jeg må bruke rullestol på slike turer, kort vei til alt liksom - MEN dobbelt så dyrt som de andre så da utgikk det

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg googlet jeg

Her finner du utfyllende svar på hvilke Disney hotell som kan huse en familie på 5

Tusen takk! Skal se litt på det og se hva jeg finner ut. Jeg liker egentlig best alt jeg kan finne ut i fred og ro på nettet, uten å måtte gjøre skumle greier som å sende mail eller ta en telefon.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-14, 22:09   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Hvis du har barn under 7 år så sjekk tilbud på Sembo. De har fortsatt gratis hotell og inngang til parken for de.
Uansett er det sikkert noe tips på nettsidene der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 22:27   #13
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Hvorfor er ikke Davy Crocket et alternativ hvis man ikke har bil? Ligger det langt fra parken?

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:04   #14
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Hvorfor er ikke Davy Crocket et alternativ hvis man ikke har bil? Ligger det langt fra parken?

Det går ikke shuttlebuss og det ligger 15 minutters kjøring fra parken.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:04   #15
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Hvorfor er ikke Davy Crocket et alternativ hvis man ikke har bil? Ligger det langt fra parken?

Ja, det ligger 15 min med bil fra parken

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-14, 23:05   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: London og Paris i sommerferien

Å, ja, der tenkte vi visst helt på likt, zinatara

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no