Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Jeg reiser alene

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-14, 22:59   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Jeg reiser alene

Jeg er fryktelig lite bereist. Vært veldig mange plasser i vårt kjære land og nabolandene. Island har man også vært, men kun en gang i varmere strøk.

Jeg har lyst på varme og noe å glede meg til. Jeg har dessverre en veldig liten inntekt, så det å ta med tre barn nå er en umulighet for meg. Har ingen å reise med og ønsker å bli tøffere når det kommer til å reise alene før jeg jeg tar med meg ungene alene på tur.

Så har dere noen forslag til et varmere strøk hvor det er rimelig å reise til å oppholde seg? Et sted som er litt trygt for en som reiser alene?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 23:02   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Tenker du nå om vinteren? Vi skal straks til Kanariøyene. Du kan få veldig billige turer på denne tiden, utenfor feriene. Eksempelvis fant vi et firestjerners hotell i Las Palmas for 3200 for begge to, inkl fly, den første uka i februar.

Kanariøyene er jo også veldig trygt for en som er lite bereist, vil jeg si. Antakelig noe av det tryggeste du kan tenke deg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 23:10   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Ja hadde tenkt nå de nærmeste mnd. Jobber ikke, så kan ta en tur på sparket.

Skal prøve å spare opp litt så jeg og barna kan reise en tur også, men det blir nok ikke før neste år.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 23:13   #4
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Her finner du "Sydenturer" til supre priser hvis du kan kaste deg rundt og bestille kort opptil avreisedato;

http://charter.restplass.no/tour/cha...Norge;rating=5

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-14, 23:14   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Ja hadde tenkt nå de nærmeste mnd. Jobber ikke, så kan ta en tur på sparket.

Skal prøve å spare opp litt så jeg og barna kan reise en tur også, men det blir nok ikke før neste år.

Ta deg en tur på sparket! Hvis du ikke jobber og har litt barnefri innimellom har du en unik mulighet til en billig tur utenom sesongen. Sjekk Ving, StarTour og Apollo, evt rutefly til Las Palmas. Jeg tror det er mulig å få det veldig rimelig. Du er kjempetrygg på Gran Canaria, klimaet er deilig og Las Palmas er en fin by. Velg gjerne en av de små stedene langs sørkysten, der er det aller best vær. Jeg lover deg at du vil føle deg trygg der og mestre det å reise alene til en slik plass.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 10:59   #6
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Så bra du reiser på egenhånd!

Første gangen ville jeg reist med et charterselskap og bestilt transport til hotellet. Charterselskapene har også informasjonsmøter på hotellene, og brosjyrer med tips til hva og hvor i nærheten av reisemålet.

Januar er superbillig, så det er lurt å hive seg rundt. Kanariøyene er et godt tips, så lenge du orker flyturen. Det er vel rundt 7 timer ned dit.

Lykke til,og si fra hvis du vil ha hjelp til å vurdere turer du finner!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:26   #7
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Jeg stemmer for Las Palmas - flott by,nær flyplassen og nydelig strand.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:31   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Meld deg på Star Tour sine tirsdagstilbud.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:54   #9
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Opprinnelig lagt inn av Mamari, her.

Jeg stemmer for Las Palmas - flott by,nær flyplassen og nydelig strand.

Vinterstid ville jeg dratt helt sør på Gran Canaria hvor det er mest værsikkert. Puerto de Mogan er et flott lite sted, men også Arguinnegin hvis en vil bo rimelig. Anfi de Mar stranda er flott, og den er åpen for alle selv om en ikke bor på det anlegget. Og det er stedene som er mest værsikre i forhold til sol og varme. Så kan du jo ta en dagstur inn til LasPalmas. Det går ekspressbuss fordi Arguinnegin.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 13:54   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Så bra du reiser på egenhånd!

Første gangen ville jeg reist med et charterselskap og bestilt transport til hotellet. Charterselskapene har også informasjonsmøter på hotellene, og brosjyrer med tips til hva og hvor i nærheten av reisemålet.

Januar er superbillig, så det er lurt å hive seg rundt. Kanariøyene er et godt tips, så lenge du orker flyturen. Det er vel rundt 7 timer ned dit.

Lykke til,og si fra hvis du vil ha hjelp til å vurdere turer du finner!

Vi bruker ikke mer enn 4 1/2 time til Gran Canaria på det raskeste. 5 timer regnes vel som normalen, 7 er det ihvertfall ikke.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 14:01   #11
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Jeg tenker at om jeg hadde reist alene så ville jeg unngått de typiske familiestedene - med barna mine ville jeg reist til Puerto de Mogan ja.

5 timer til Las Palmas ja og 5,5 til Tenerife er normalen fra Gardermoen.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 14:22   #12
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Jeg stemmer også for Gan Canaria og områdene fra Arguineguin og mot Mogan.
Skulle uhellet være ute så er det trygt å vite at det finnes flere skandinavisktalende helse/legesentre. Den Norske kirken ligger i Arguineguin og det kan jo være greit å vite.
Anbefaler Las Palmas om du har lyst til å komme deg litt bort en dag, men ville ikke bodd der på denne årstiden da det kan bli nokså kjølig.

Ser vi er flere som skal reise dit i vinter.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 14:30   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Jeg skulle også til å foreslå et sted på distansen Arguineguin-Puerto de Mogan for en som drar alene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 14:31   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Tar det 5,5 timer til Tenerife?

Jeg skal dit nå snart, aldri vært der og håpet at flighten var så kort som mulig...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 14:40   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg skulle også til å foreslå et sted på distansen Arguineguin-Puerto de Mogan for en som drar alene.

De stedene der kjennes kanskje tryggere i forhold til Playa Del Ingles om en reiser alene, og lettere å bli kjent der.
I ditt tilfelle ville jeg nok valgt å reise med charter.
Reisetid fra Gardemoen tar ca 5 timer, og fra her vi bor ca 6 timer.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 14:55   #16
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Tusen takk for tips alle sammen.

Jeg ser ikke meg selv som en typisk charterperson. Turistplasser tiltrekker meg ikke, men er kanskje greit når man er alene.

Jeg er ikke den som ligger timesvis på stranda, men jeg liker å ta et bad. Det å sette seg ned med et glass vin og en bok og bare se på mennesker og livet rundt. Tusle i trange gater. Spise god mat og bare nyte at man er. Og ikke minst slippe å kle på seg hundre plagg for å holde varmen. Det trenger ikke være tropevarmt for at jeg skal trives, men over 20 grader er greit.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 15:03   #17
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Tusen takk for tips alle sammen.

Jeg ser ikke meg selv som en typisk charterperson. Turistplasser tiltrekker meg ikke, men er kanskje greit når man er alene.

Jeg er ikke den som ligger timesvis på stranda, men jeg liker å ta et bad. Det å sette seg ned med et glass vin og en bok og bare se på mennesker og livet rundt. Tusle i trange gater. Spise god mat og bare nyte at man er. Og ikke minst slippe å kle på seg hundre plagg for å holde varmen. Det trenger ikke være tropevarmt for at jeg skal trives, men over 20 grader er greit.

Nå på denne årstiden så er det iallefall ikke tropevarme.
Du må besøke Mogan iallefall. Veldig koselig sted.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 15:09   #18
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.868
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Tror du ville likt Las Palmas, jeg. I det minste på dagstur.

Det finnes egentlig ingen "typiske charterpersoner", for charter er alt mulig, og selve begrepet innebærer jo bare at noen har booket fly OG hotell for deg. Du sier du vil ha det trygt, og da har du folk i selskapet tilgjengelig hvis det skulle være noe. Du trenger ikke velge et feriekompleks, men det finnes mange små og koselige hoteller, og hoteller kun for voksne. Du har også tilgang til organiserte utflukter, det kan jo være kjekt når man er alene. Og sjansen for å treffe andre voksne er større. Dessuten er charter ubestridt billigst når man kan velge en hopp-på-tur på denne tiden.

Vanligvis er jeg ingen charterforkjemper, for å si det forsiktig, men akkurat i ditt tilfelle ser jeg kun fordeler.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 15:54   #19
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Sitter å titter nå på restplass.no. Fikk litt flirefnatten her. Avreise Norge Reis til Syden stod det som forslag.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-14, 21:01   #20
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg reiser alene

Opprinnelig lagt inn av Misteri, her.

Sitter å titter nå på restplass.no. Fikk litt flirefnatten her. Avreise Norge Reis til Syden stod det som forslag.

Syden aka sol og varme!

Ønsker du å bo i en by? Eller landlig?
Ønsker du å spise og henge mest mulig på hotellet, eller bare sove der og være på stranda/på tur/på restaurant og bar resten av tida?
Hvor stort budsjett har du, og hvor god standard ønsker du?

Hva med denne: http://www.ving.no/charteraccomodati...okingFlow=True

Sunprimehoteller er hoteller kun for voksne. Jeg vet ikke om det er det du ønsker? Ser for meg at sunwing og blue village ikke akkurat er drømmen når du først skal reise uten barn?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no