Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mallorca

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-14, 10:08   #1
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Mallorca

Vi skal til Mallorca til sommeren.
Vi skal bo i Palma Nova. Jada, skjønner at Alcudia er best og flottest men ville bo i nærheten av Palma, både fordi det er kort vei fra flyplassen og fordi vi vil ha litt liv og røre rundt oss.

Vi har aldri vært der før så lurer på om dere har tips til steder vi bør se på øya.
Vi pleier å ha leiebil fra flyplassen og ha den under hele oppholdet tidligere.
Har tenkt å ha leiebil nå også men lurer på om vi trenger det hele tiden? Ser for meg at det er lettere å komme seg rundt der, sikkert siden det er en øy.

Er det lett å finne en buss på flyplassen og komme oss til riktig plass når vi lander? Vi lander på kvelden så greit å ikke surre for mye for å komme oss til hotellet.
Hjemreisen er ikke så nøye for vi skal dra på kvelden og da har vi god tid til å komme oss til flyplassen.
Er det mye dyrere å leie bil når vi er der? Eller er det rimeligst om jeg bestiller i forkant hjemmefra?
Tenkte å leie bil noen dager ila oppholdet og farte litt rundt da. Hva må/bør vi se på Mallorca?
Vi skal selvfølgelig kjøre rundt og surre en god del. Og sjekke badestrender langs kyststripa.
Har hørt at det er flott oppi fjellene der. Og har sjekket at det finnes etpar badeland og en dyrepark. Tivoli? Tar gjerne imot konkrete tips.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 10:51   #2
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Mallorca

Kanskje like greit å sjekke taxipris siden dere kommer om kvelden.Flyplassen er endeløs der og det er ikke lange avstanden til palma nova. Besøkstips...gamlebyen i Alcudia, grottene i puerto christo, markedet i Palma, katedralen i Palma og gamlebyen der.Stedet der Chopin bodde og fjellene nord for Alcuda.Øya er ikke stor så en får sett mye med bil 3 dager. Shopping f.eks.El corte ingles i Palma.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-14, 18:11   #3
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Mallorca

Ca 20 min. å kjøre til Soller gjennom tunellen. Alternativt kan du ta det gamle tre toget som går mellom Palma og Soller. Fra Soller kan du ta trikken Puerto de Soller med fine strender(men ikke alltid like fin sjø pga. den neste lukkede bukten).

Du kan kjøre langs kysten i vest via Deia og Valledemosa til samme sted.

Mange fine turstier i fjellene rundt Soller og Puerto de Soller.

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no