Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Restaurant i Oslo sentrum?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-09-15, 23:41   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Restaurant i Oslo sentrum?

2 voksne må ha middag, lørdag kveld. Hotellet vi skal bo på er i nærheten av Nationaltheatret. Vi har løpt mange km tidligere på dagen så restauranten bør ligge i nærheten av hotellet da vi neppe orker å gå så veldig langt.

Vi har allerede brukt masse penger på flybilletter og hotellrom så maten kan ikke være i det høyeste prissjiktet. Trenger ikke å være en fancy-schmancy restaurant, men hyggeligere enn Egon, Peppe's etc.

Noen tips? Må skynde meg å bestille bord.

Dersom det finnes et sted med fantastisk takeout, så kan det vurderes.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-09-15, 23:56   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Dere bor jo virkelig midt i smørøyet, hva liker dere? Jeg elsker Christiania torg, det er vel noen hundre meter å gå fra Nasjonalteateret men der er både brasserie hansken, enkle Kafé Celsius, cafe Skansen, prosecceria, restaurant gamle Raadhus og Stormkjøkkenet. I kvartalet nedenfor ligger Dubliners, morsom irsk pub med bar pubmat. På Stormkjøkkenet hadde jeg og min eldste et superbra måltid for et par uker siden, og konseptet er kult, med camping- og speiderlivdekor, kelnerne har speideruniform. Teaterkafeen er jo noe helt for seg selv, jeg elsker interiøret, men det er kanskje too much etter løp? Dinner er high end kinesisk som ligger rett ved Nasjonalteateret, de hadde virkelig god mat sist jeg var der. Aker brygge er jo også rett ved, der er det mange helt greie stedet som Jacob Aal, Eataly, Beach club, DS Louise, Lofoten fiskerestaurant, og masse mer (Big Horn, TGI Fridays, etc. På tjuvhommen er det enda masse mer, min favoritt der ute er Hamami.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 01:14   #3
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Tabibito har bra kinesisk/thai, ganske bra priser også. Nippon Art for sushi. Amundsen Bryggeri for god, rustikk mat og mikroøl.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 06:35   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Dinner var jeg på sist jeg var i Oslo. Kinarestaurant som serverer god kinamat. Ligger like bak nasjonalteateret

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:15   #5
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Xich Lo er riktig god value for money, synes jeg - særlig smaksmenyen. Jeg var ørlite skuffet over Dinner sist vi var der.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 09:17   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Ellers er det mange gode steder på Ø(stbanehallen); gourmetburgere og slikt. Opland er best.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 10:58   #7
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg var ørlite skuffet over Dinner sist vi var der.

Det var jeg og, men det kan ha sammenheng med at jeg har vært så hinsides fornøyd tidligere.
Desserten (sjokoladefondant) var forøvrig himmelsk, så jeg kunne dratt tilbake bare for den.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 11:00   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.392
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Dinner var jeg på sist jeg var i Oslo. Kinarestaurant som serverer god kinamat. Ligger like bak nasjonalteateret

Foran.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 11:51   #9
Varta
Bookhouse girl
 
Varta sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 483
Varta er populærVarta er populærVarta er populær
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Hvis man vil ha tilsvarende mat som Dinner, men et noe lavere prisnivå, er Oriental et godt valg. Deres crispy duck er helt på høyden, for eksempel. Ellers liker jeg Håndverkerstuene veldig godt. Real, rustikk mat, og et ølutvalg ingen trenger å skjems over.

Varta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 12:00   #10
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Eowyn, jeg tror du må si noe om hva slags mat dere vil ha. ALT er jo innen kort rekkevidde fra nasjonalteateret. Selv for slitne ben.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 19:41   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.399
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Dinner var jeg på sist jeg var i Oslo. Kinarestaurant som serverer god kinamat. Ligger like bak nasjonalteateret

Jeg var der forrige uke, fantastisk mat. Den skulle jeg til å foreslå.

Dere må bestille bord.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-15, 20:11   #12
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restaurant i Oslo sentrum?

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Eowyn, jeg tror du må si noe om hva slags mat dere vil ha. ALT er jo innen kort rekkevidde fra nasjonalteateret. Selv for slitne ben.

Ja det var det da. Jeg er helt håpløs og spiser gjerne potetgull framfor mat. Eller så lenge det er frityrstekt. Mannen min spiser det meste.

Har fått mange fine forslag her. (Regner mere fleste har hjemmeside så vi kan sjekke menyen.)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no