Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-02-19, 23:57   #21
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Googlet Duo og ser det er ca 50/50 ull/bomull. Minner det om Lille Lerke, mon tro? Det er også blanding, men husker ikke forholdet. Er iallfall superfornøyd. Ikke varm og holder fasongen veldig godt.

Det aner jeg ingenting om. Genserne i Duo er jo ikke like varme som den jeg har i Smart, men de er veldig mye mer behagelige å ha på. Og holder seg veldig fine i fasongen, ja. Men mer hverdagsgensere enn "ut på tur".

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 00:13   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Jo, Duo er i samme type som smart, merinoull og alpakka. Pinne 3,5

Lille Lerke er tynnere og strikkes med pinne 3. Samme garntypen som bla. Mini Alpakka og tynn merinoull.
Orker ikke å strikke med så tynne pinner altså.. Tror jeg.
Men med genser i denne type garn så blir det vel mer type innegenser da?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 00:15   #23
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.902
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Duo er jo bare 55% ull, så ikke helt det samme..?

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 00:21   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Ift pinnetykkelse og oppskriften jeg har.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 00:23   #25
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.792
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Min genser er innegenser, ja. Jeg liker ikke lag på lag, får «kreglå» av det, så jeg har den rett på huden. Myk og deilig.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 08:39   #26
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Jeg strikker i grå alpakka fra Dale nå til min mann, pinne 3.
Til oss andre fem har jeg strikket flere forskjelige Marius. Karisma er fint,men litt tykt og klør litt. Babymerino er favoritten, mange av den. Har også strikket to i Merinoull fra Europris som har blitt myke og holder seg flott. Minsten fikk sist i oktergult og mørkeblått.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 08:46   #27
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.824
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Det finnes jo Lerke også. Det er vel samme strikkefasthest som Sterk tror jeg. Jeg synes også at det lett blir for varmt med tykt ullgarn til en innegenser. Kan godt være at Duo eller Lerke kan være gode alternativ om du ikke vil strikke på tynne pinner.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-19, 11:33   #28
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Ungdommen her har Marius i Duo, 50/50 merino og bomull. Hen er veldig var for kløing og at ullgensere er for varme, Duo har vært veldig bra til bruken vi har, som er mest innegenser til skolebruk. Myk og passe varm. Har vasket den noen ganger, med bra resultat.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-19, 20:54   #29
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Tar sin tid. Jeg har vært i garnbutikk og kjent på Smart (43,-) og Merinoull (59,-) og det blir en av disse. Ganske dyrt garn så skal se etter nettbutikk med litt rabatt. Heller mest mot merinoull-garnet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-19, 22:54   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Merinoull har de jo på Nille og, fra house of yarn. Eller drops. Hva slags merinoull? Fins mange typer.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-19, 23:15   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Har kun kjent på Sandnes sitt garn.
Takk for tips. Skal sjekke på Nille. Ante ikke at de hadde "skikkelig" garn der.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-03-19, 23:20   #32
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.070
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Det hender nille har 30% på alt garn også, men jeg er litt usikker på hvor ofte.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-07-19, 21:28   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.836
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mariusgenser i rundfelling til tenåringsgutt? Og hvilket garn?

Nå er jeg igang med strikkegenser til sønnen. Gutten liker ikke noe baggy så det endte med at jeg bruker Islender som mal og har laget en egen vri på mønsterbordene. Holder på med 2.erme så er litt spent når alt skal inn på samme pinne og jeg skal begynne med raglanfelling og mønster oppover.
Har målt mot flere gensere som han har så tror at den skal passe.

Bruker forresten Drops Merino Ekstra Fine. Mykt og deilig garn. Kjennes ikke ut som ull i det hele tatt. Og så utrolig mye rimeligere enn Sandnes sitt garn. Hvorfor er Drops sitt garn så mye rimeligere, tro?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no