Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Ribbebukse til store barn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-19, 09:52   #1
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Ribbebukse til store barn?

Lillesøster trenger ulltøy, og vurderer å begynne på ribbebukse til henne, evighetsprosjekt, men begynner jeg nå, er jeg muligens ferdig til høsten

Men jeg finner lite oppskrifter over 12 år?
Hun er lang, så redd 12 år blir knapt, men vidden er kanskje grei, så jeg kan strikke den lenger?

Og hvilket garn lønner det seg å strikke i? Er merino dumt?

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 10:07   #2
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.867
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbebukse til store barn?

Det ligger flere gratis oppskrifter på strikket ullbukse til voksne på nett, blant annet hos Garnstudio. Jeg ville strikket i voksen størrelse, feks str S. Strikker du den ribbet, vil den jo uansett sitte bra. Jeg ville ikke brukt merino, det siger ganske mye. Sisu, Smart eller tilsvarende har bedre hold og også bedre slitestyrke, synes jeg.

Min erfaring er forøvrig at barn etter hvert ikke vil ha strikkede bukser, så vi gikk over til Janus sine ullbukser. De ser ut som en litt smal joggebukse. Mine som nå er 14 har brukt disse siden de var 11-12 og de blir brukt både som kosebukser hjemme og som ullbukse under utebbukse når det trengs. Veldig anvendelige og holdbare bukser. Jeg har en selv også som jeg nærmest bor i når jeg er hjemme. De koster rundt 800 kr full pris, men selges på Coop medlemstilbud stort sett hver høst/tidlig vinter for halv pris. Jeg kjøper forøvrig stoffet disse er sydd av (ullfrotte) på fra Janus sine fabrikkutsalg og syr ullbukser av dette, mest til barn rundt meg, men også litt for salg, men da i en annen modell enn de Janus har. Dette er også en mulighet dersom du liker å sy.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 14:39   #3
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbebukse til store barn?

Jeg fikk en venninne til å strikke til mine. Men de vil ikke bruke.
Kan måle den største og hive i posten til deg?
Ribbestrikk i superwash ull.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 15:43   #4
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbebukse til store barn?

Floksa - gjerne!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 16:18   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.406
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbebukse til store barn?

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Floksa - gjerne!

Da sjakk eg sjekke om jeg finner den!

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no