Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-19, 09:48   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Ja, da er det snart tid for nok en vennegruppe, og siden det snart er påske hadde det jo vært kjekt med noe påskerelatert. Tips mottas med takk!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:51   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.360
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Påskekort med glitter og glansbilder! Det forutsetter gjerne at du har en god støvsuger da, men garantert stas for ungene.

Det MÅ jo ikke være så veldig organisert aktivitet heller. Et enkelt brettspill kan ofte være fint dersom leiken går litt trått (eller litt for vilt for seg). Etter en relativt svett pepperkakeseanse for 4 år siden, går vi nå for frilek for husets vennegrupper.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 09:52   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Ja, da er det snart tid for nok en vennegruppe, og siden det snart er påske hadde det jo vært kjekt med noe påskerelatert. Tips mottas med takk!

Egentlig tenker jeg at vennegruppe skal være skikkelig lavterskel og at man bare kan ha frilek.

Men hvis man først skal lage noe, så ville jeg gått for denne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 10:03   #4
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.209
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Hva med å male på tomme egg? Det er enkelt, det gjorde vi alltid da jeg var barn, og har vel fortsatt ikke blitt utdatert.

Blås ut innholdet (jepp, det er tungt, men stikk inn noe som punkterer plommen først) i ett eller to egg til hver, og la dem male. Evt lag mønster med lim, og rull i glitter, eller lim på noen fargerike fjær, hvis man skal være ekstra avansert. Knyt sytråd rundt en fyrstikk og stikk inn i hullet til oppheng når det er ferdig.

Innholdet i eggene kan du bruke til å lage pannekaker e.l. til middag.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 28-03-19 kl 10:08.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 12:46   #5
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Jeg har kjøpt sånne påskeaktivitetssett på Panduro, der er det egg (isopor), maling, pensler, lim, fjær og ymse. Mine unger elsker det. Må evt. ha noen ekstra pensler.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 13:09   #6
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.036
Blogginnlegg: 259
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Egentlig tenker jeg at vennegruppe skal være skikkelig lavterskel og at man bare kan ha frilek.

Men hvis man først skal lage noe, så ville jeg gått for denne.

Enig i det, men vi bor trangt og det kan være greit å ha noe i bakhånd.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 13:40   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Det er jo ikke alle vennegrupper som fungerer med kun frilek, heller. I vår eldstes klasse er det en del konflikter og utestenging, og når disse barna havner på same gruppe kan det være kjekt med en konkret aktivitet. Så det er smart å ha noe i bakhånd, i hvert fall.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 13:44   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er jo ikke alle vennegrupper som fungerer med kun frilek, heller. I vår eldstes klasse er det en del konflikter og utestenging, og når disse barna havner på same gruppe kan det være kjekt med en konkret aktivitet. Så det er smart å ha noe i bakhånd, i hvert fall.

Vennegruppene i klassen til minstemann ble særdeles sirlig satt sammen nettopp for at det skulle bli en positiv greie for alle gruppene. Hadde de vært fordelt mer tilfeldig kunne det blitt helt krise.

Dette minnet meg forresten om hvor "inne i det" man er som forelder i barneskolen. Jeg var klassekontakt, og kontaktlærer sendte vennegruppeforslag som jeg responderte på, så pratet vi litt sammen og redigerte igjen. Nå er jeg mor til en elev på ungdomsskolen, og jeg kan navnet på bare halvparten av elevene i klassen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 13:45   #9
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Gule ark og tusjer, klipp ut i eggeform og tegn påskeegg-mønster på.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 13:46   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Eller mer som dette, med farger.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 14:13   #11
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.904
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Min yngste laget for mange år siden i en lignende sammenheng en liten boks av bunnen av en melkekartong, den ble malt i fine påskefarger og så kom den hjem med bomull og nysådd karse. Og den er så fin at vi plantet karse i den i mange år etterpå.

Det tar jo litt planleggingstid å ha bunnen til seks melkekartonger. Men kanskje du kan få hjelp av familie.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-03-19, 15:28   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påskerelatert lageaktivitet for 1 voksen og 6 barn?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Vennegruppene i klassen til minstemann ble særdeles sirlig satt sammen nettopp for at det skulle bli en positiv greie for alle gruppene. Hadde de vært fordelt mer tilfeldig kunne det blitt helt krise.

Dette minnet meg forresten om hvor "inne i det" man er som forelder i barneskolen. Jeg var klassekontakt, og kontaktlærer sendte vennegruppeforslag som jeg responderte på, så pratet vi litt sammen og redigerte igjen. Nå er jeg mor til en elev på ungdomsskolen, og jeg kan navnet på bare halvparten av elevene i klassen.

Joda, men våre er nok satt sammen litt sånn at de skal blir vant til tilbringe tid sammen også. Det er ikke barn som absolutt ikke tåler hverandre, liksom, men som kanskje leker lite sammen og trenger gode opplevelser sammen for å fungere bedre i klassen. Da er det fint med en aktivitet heller en "fri lek". Det er heller ikke alltid barna liker å leke det samme, så å organisere dem litt er lurt i noen tilfeller.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no