Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-09, 21:55   #1
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Stort smil

Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Jeg har nemlig vært der i 3 hele dager nå og 3 netter helt uten både mann og barn. Hadde fått gratistur gjennom Universal Tours/Naturamed Pharma, og den var faktisk gratis om en ville det bortsett fra 500 kr i flyplassavgift. Men jeg har aldri opplevd Italia før, og på så kort tid så hadde vi en unik mulighet til og oppleve masse som en aldri ville klart på egenhånd sånn uten videre, og i alle fall ikke på så kort tid uten og sette seg grundig inn i ting på forhånd, så ja, jeg lot meg rive med og bestilte full pakke. Det er jo den de skal tjene inn pengene sine på. Men bare så fantastisk. Det var verdt hver krone. Allikevel ble det en "billig" tur i forhold til om en skulle reist selv og betalt for reise og opphold.

Jeg reiste jo alene, og det var det en hel haug andre som også gjorde. Selv om jeg var en del yngre enn gjennomsnittet, så var det utrolig mye flotte og koselige folk med. Havnet på rom med ei kjempehyggelig dame som var 10 år eldre enn meg. (For om en skal ha enkeltrom så skal de ha masse for det.) Så jeg tok sjansen, og det var utrolig vellykket. Og så mye vi fikk gjort på få dager. Jeg har fått en ny opplevelse av hva gruppeturer er, det er i alle fall sikkert.

Italia er jo bare helt fantastisk. På disse dagene har jeg fått oppleve Firenze, en helt fantastisk vingård i Chianti (hvor alle ble gode og brisne før lunch), en helt fantastisk by som heter Siena, Pisa og mirakelets plass der hvor også det skjeve tårnet står og til slutt byen Lucca. Opplegget var bare helt utrolig og så greie norske og svenske guider. Vi hadde også mye tid alene de forskjellige stedene, men i tillegg hadde vi jo guide og var innom mange serverdigheter. I tillegg opplegg for flotte fellesmiddager spesielle steder (som en ikke ville funnet på å gå selv) på kveldene, som var perfekt for meg som ikke tørr å gå ut alene etter at det er mørkt. Det var bare et helt perfekt opplegg og reise alene på. Jeg skulle veldig gjerne hatt et par dager til i Italia på egenhånd uten opplegg også, men det får bli en annen gang. 25 grader og sol under oppholdet var heller ikke å forakte. Kofferten som var overvektig fikk også komme hjem uten ekstra betaling. Den var nemlig full av lokal vin fra vingården, olivenolje og lavendelhonning som vingården også produserte, samt parmasan og skinke.

Jeg har bare hatt en så utrolig flott tur jeg kommer til å leve på lenge. En av "jobbene" vi måtte gjøre på turen var og fylle ut et evalueringsskjema, og der krysset jeg gladelig av at jeg gjerne ville ha invitasjon til flere turer. Jeg bare må tilbake til Italia på egenhånd med både mannen og jeg alene, og ungene en gang. Jeg er helt forelsket i det landet akkurat nå jeg, og hadde aldri vært der tidligere.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 22:11   #2
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Helt enig, Italia er et vidunderlig sted å feriere. Vi var i det området i to uker i fjor sommer, og det fristet absolutt til gjentagelse.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 22:17   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Italia var "kjærlighet ved første blikk" for meg også, og jeg blir glad i hele meg av at du har hatt en så fin tur!!

Og dere valgte jo noen godbiter av noen byer, da! Lucca er en sånn deilig lavpuls-by, der har jeg vært både med venner og med kjæreste. Og i Siena giftet vi oss, så du kan jo tenke deg selv..

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel

Sist redigert av Polyanna : 09-05-09 kl 22:37.
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 22:24   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Jeg må få til å leie hus der nede en sommer i fremtiden med familien.

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Italia var "kjærlighet ved første blikk" for meg også, og jeg blir glad i hele meg av at du har hatt en så fin tur!!

Og dere valgte jo noen godbiter av noen byer, da! Lucca er en sånn deilig lavpuls-by, der har jeg vært både med venner og med kjæreste. Og i Siena giftet vi oss, så du kan jo tenke deg selv..


Giftet dere dere i en av kirkene i Siena? Og hvordan i alle dager kom dere på å gjøre det akkurat i den byen? Høres jo bare helt utrolig romantisk ut.


Sist redigert av Elisabet : 10-05-09 kl 11:01.
Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 22:25   #5
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Herlig ferierapport som gir meg lyst til å reise til Italia sporenstreks.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-09, 22:34   #6
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Ååå, det hørtes helt fantastisk ut!
Italia er et land jeg veldig, veldig gjerne reiser tilbake til.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:01   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.827
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Det høres ut som en fantastisk tur, Elisabet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:44   #8
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.812
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Åh, det høres herlig ut!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:47   #9
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Jeg skal til iItalia i sommer. Jeg har vært der 2 ganger, før mann og barn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:52   #10
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg skal til iItalia i sommer. Jeg har vært der 2 ganger, før mann og barn.

Parlo italiano?

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:56   #11
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

Parlo italiano?

Nope. Men jeg begynner å bli god på italiensk rødvin.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 00:59   #12
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Nope. Men jeg begynner å bli god på italiensk rødvin.

En Primitivo, kanskje?

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 01:04   #13
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

En Primitivo, kanskje?

Aner ikke. Den er rød, god og gir en god følelse. Tre ønsker på en gang - som et kinderegg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 01:08   #14
Edvard
Superaktiv
 
Edvard sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 312
Edvard er litt kulEdvard er litt kul
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Aner ikke. Den er rød, god og gir en god følelse. Tre ønsker på en gang - som et kinderegg.

God følelse... er nummer èn i Italia. Uansett stimulus, det være seg vin eller annet

__________________
Mattis: "Du skal tala til meg som folk"
Edvard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 01:09   #15
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.097
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Opprinnelig lagt inn av Edvard, her.

God følelse... er nummer èn i Italia. Uansett stimulus, det være seg vin eller annet

Den er jeg enig i.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 04:12   #16
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.405
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Så herlig med en slik tur!

Jeg er veldig glad i Italia. Jeg har bodd der i 3 år og så forlovet vi oss er. De siste 12 årene har jeg vært der minst en gang per år i hvert fall i en dag (når vi er i Frankrike på sommeren) eller en langhelg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 11:47   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Høres ut som en flott tur.

Lucca er en kjempefin by, spesielt når man er nyforelsket.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 13:58   #18
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Høres ut som en fantastisk tur- er også veldig "Italia-frelst" selv om vi bare har vært i sør-Italia.

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-09, 16:53   #19
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Ah, vi giftet oss i Toscana i fjor sommer, og jeg skal tilbake på en jentetur i juni (en mini gjentagelse av en jentetur vi hadde i 98 som inneholdt mengder av olivenranker, vin, mopeder, pizza, piazzaer og kjekke italienere i Roma )

Jeg elsker Italia, og skjønner godt at du også er blitt forelsket!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-09, 21:34   #20
Noras mamma
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 297
Noras mamma er litt kul
Standard

Sv: Toscana/Italia er bare helt fantastisk (referat)

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg skal til iItalia i sommer. Jeg har vært der 2 ganger, før mann og barn.

Det skal vi og Gleder meg masse. Bare 1 mnd til vi reiser

__________________
Prinsessen født juni 08
Noras mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no