Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-03-20, 11:07   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Vi pleier jo å ha påske i byen, men mye av det vi benytter oss av vil være stengt.

Så om vi er litt kreative, hvordan skal vi sørge for at påsken blir noe annet enn hjemmeskolekontoret, ikke bare gaming, men en koselig stund for hele familien?

Hva skal du gjøre?

Jeg vil veldig gjerne ha tips fra tenåringsfamiliene spesielt, men feel free til å tipse om aktiviteter for familier med barna andre aldersgrupper også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 11:14   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Vi er normalt hjemme, så hjemmepåske synes vi er helt supert. Vi drar som regel på dagsbesøk på hytta til min bror i Blindleia. De kommer ikke nedover i år. Vi har normalt påskeeggjakt der. Det får vi ta hjemme i år, tenker det blir utendørs, med rebus.

Så går vi mye på tur, ofte nær sjøen. Tar med oss god mat. Kanskje grille pølser i fjæra? Spille brettspill, se filmer og serier, spise påskelam.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 11:36   #3
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Hvis det blir ok være tenker vi å ta bilen og kjøre til steder hvor det ikke er andre folk. Noen turer til fjells for å gå rolige skiturer, noen turer ut på kysten for å rusle langs sjøen, tenne bål i fjæresteinene og grille pølser etc. Vurderer å gjøre dette sammen med mannens bror og samboer, i ulike biler, med respektabel avstand når vi er ute (siden ungene ikke har vært smittet, og ingen kan si 100% sikkert at mannen og jeg er immune), siden vi da vil være ferdig med isolasjon/karantene. Ungene skal få tidenes påskeegg, det fortjener de virkelig.

Opprinnelig plan var at både vi og svoger m/samboer skulle reise til mannens foreldre og være der i påska, slik vi alltid gjør. Men det dropper vi i år.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 11:36   #4
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Kommer mye an på været her, men jeg har i hvert fall tenkt å finne fram to puslespill - det ene et fargerikt med luftballonger og 1500 biter, det andre fra med 500 biter og motiv fra Harry Potter.

Forrige uke begynte vi med et steinmalingsprosjekt for å pynte opp terrassen, og det kan vi fortsette med.

Jeg har kjøpt Donald og Mikke kryss, og bestilt en sykkel ( ja faktisk, ) slik at jeg kan slå følge med 8-åringen i nabolaget.

12-åringen liker å kokkelere, så jeg tenkte også å lage en ønskeliste som han kan velge prosjekt fra, eller komme med egne forslag til dagsprosjekt på kjøkkenet.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 11:39   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Påskeeggjakt, familien legger et stort puslespill sammen, brettspill, filmkveld, sykkeltur, baking, quiz.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 12:19   #6
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Jeg tror vi må komme oss ut i naturen mest mulig. Tar nok en dagstur til hytta for å sjekke tilstanden der. Håper på bra vær, slik at det er trivelig å være ute.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 12:21   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.604
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Påskeegg, serier, brettspill og god mat. Satser på pent vær og håper vi kan være en del ute. Stor kommune i areal og lite folk gjør at det er plenty med muligheter for uteliv uten mye folk.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 12:24   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Henger her for å få tips selv. Vi er normalt sett på hytta. Vi er jo i utgangspunktet ganske late - men ute må vi jo. Utfordringen er jo og at de aktivteter vi kan velge (tur i skog og langs sjøen) sannsynligvis ender opp som veldig folksomme plasser?

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 15:57   #9
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Vi må få til en utsiktstur, med bål.
Jeg tenker Barlindåsen.

Brettspill-turnering.

Bake kanelboller eller skolebrød og reise rundt på en liten turné til venner og familie, sette baksten på trappa og slå av en prat.

Sykkeltur?

Tur ved kysten.

Kanskje kjøre opp til Mylla og gå på ski hvis det fortsatt er skiføre.

Ordne i Hagen/terrassen, plante ut blomster, finne frem hagemøbler og trampoline

Påskequiz med venner på skype

Kahoot innad i familien

Ansvar for 3-retters middag hver sin dag

Lage påskepynt, male egg, lage et påskepyntet tre.

Påske-egg-jakt ute

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 16:12   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Vi prøvde turorientering for første gang i helgen, det var ganske gøy. Til og med tenåringene syns det var gøy når vi kom igang (de var sterkt imot). Så det skal vi fortsette med i påsken.

Ellers: Brettspill, sykkeltur, lokal topptur, movienight, aner ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 16:41   #11
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Jeg har lyst til å bruke sparekontoen min på utendørs spabad til påske, men innser at det kan være lurt å ha de sparepengene i tilfelle det går helt galt med økonomien av det her. Man vet jo aldri. Ellers er planen å ta ut hagemøblene hvis det ikke er full snøstorm her da, og flytte bålpanna opp på terassen. Evnt blir det gassgrillen. Påskeris, store påskeegg og skiturer/isfiske i nærområdet. Håper på godt vær!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 16:50   #12
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.500
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Om været er bedre enn det er nå så tenker jeg at en biltur rundt øya kan være et alternativ.
Baking av noe slag
Lage middag hver sin tur
gå turer
Brettspill

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 16:52   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.717
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Jeg har todelt påske, en del med og en del uten barn. I delen med barn tenker jeg en kombinasjon av turer i skog/fjell og kortspill (yngste har fått dilla). I tillegg har jeg bestilt noe hobbysaker fra Panduro, hvis været ikke innbyr til uteaktiviteter.

Alenedelen av påsken planlegger jeg å tilbringe i hagen, med en skikkelig "gjøre-hagen-til-en-oase"-tanke, men i virkeligheten blir det nok sjokkis og Netflix på sofaen.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 16:53   #14
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Her er det heldigvis og ikke lov med engangsgerill på stranda, så slike aktiviteter utgår. Om vi holder oss friske, så tenker vi utflukter til forskjellige strender eller steder i gangavstand, med kakao, pølser på termos, kvikk lunsj og appelsiner.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 17:28   #15
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.024
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Nå har jeg to 10-åringer, men forteller om min påske likevel.

Vi feirer alltid stille påske i byen, så lite blir forandret sånn sett, annet enn at vi ikke kan ha besøk av gutta mormor (noe alle vi syns er veldig trist).
Vi lager god mat hver dag. Er det fint vær blir det en del grilling i hagen.
Vi spiller spill, går turer i nærområdet, har påskeeggjakt i hagen, ser påskekrim på kvelden, har filmkos med gutta med uante mengder godteri.
Spiller bordtennis i garasjen, leser bøker og har familietid. Ser frem til å slippe hjemmekontor og hjemmeskole en ukes tid. Det er ferie i seg selv.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 19:55   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Fin tråd! 👍

Er dagstur til hytta helt innafor, eller er det å tøye grenser og utfordre regler og irritere lokalbefolkningen?

Ellers tenker vi: Topptur, strandtur, diverse andre turer, bilturer, brettspill, matlaging, puslespill og så håper jeg på fint vær slik at hagen kan brukes mer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 20:34   #17
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Vi, eller mannen skal snekre litt. Jeg står bak og pusher. 😄 Det blir nok litt maling også.
Må prøve å få til en tur i Østmarka med vedkubber og grilling på en bålplass.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 22:18   #18
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Jeg både håper og håper ikke på regn. Det er ikke anbefalt med bål her nå. Ellers er tur med bål noe vi liker.

Jeg hsr lyst til å pusse opp og vedlikeholde. Lurer på om dette er anledningen lære ungene noen skills. Ikke at jeg kan så mye, me jeg er god på bruksanvisninger så jeg finner ut av det.

__________________
S.E.& O.
veobra er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 17:38   #19
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Vi skulle egentlig vært i Mexico så vi får lage mye tacos og annet som får oss i stemning. Ellers tar vi nok på oss digre hatter og sitter henslengt under palmene i stuen. Om kveldene blir det tequila på alle med nachos og tilsvarende snacks til TV kosen.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-20, 22:23   #20
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.377
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Påske hjemme - tips og forslag til aktiviteter

Lange felles frokoster
Påskekrim
Godteri
Gode "søndagsmiddager"
TV, netflix, spilling

Også håper jeg at kneet mitt skal oppføre seg fint og at været blir passe okei, sånn at det er mulig å være både ute i hagen og litt på tur.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no