Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fly kun med håndbagasje i sommer?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Se resultatene: Kommer du til å kun ha med håndbagasje på flyturen i sommer?
Ja, kun håndbagasje. Ikke mellomlanding 13 15,48%
Nei, jeg tar med bagasje og håper på det beste. Ikke mellomlanding 43 51,19%
Ja, kun håndbagasje. Mellomlanding 5 5,95%
Nei, jeg tar med bagasje og håper på det beste. Mellomlanding 11 13,10%
Flymat 12 14,29%
Deltakere: 84. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-06-22, 00:01   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Fly kun med håndbagasje i sommer?

- Ikke send bagasje nå hevder forsikringsbransjen.

Så kommer du til å pakke lett i sommer hvis du skal ut å fly?

Vi hadde i utgangspunktet ikke tenkt det, men jeg vet rett og slett ikke om jeg orker styret det vil medføre å shoppe inn whatnot på ferie og kanskje ei heller få bagasjen igjen. Men vi skal ikke mellomlande da, så kanskje det er enklere?

Vi skal være 12 dg i Italia, så vi burde fint kunne klare oss på håndbagasje, selv om jeg er verdens dårligste til å pakke lett

Og alt dette forutsetter jo at det går an å fly da, i disse streiketider...

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 00:40   #2
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Jeg syns dette er skikkelig kjipt. Vi skal til London og hadde håpet å kunne shoppe. Vi har nok håndbagasjekofferter til alle, men da blir det nok knapt med plass til shopping. Kan jo potensielt kjøpe et par rimelige kofferter og sjekke dem inn på vei hjem, da er det jo ikke krise om det tar noen dager før de kommer. Men det er nesten en måned til avreise, så får se an hvordan situasjonen er da.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 01:56   #3
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.834
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Ikke sjanse i havet å pakke lett når jeg skal ha med fult utstyr til fjelltur, inkludert telt, i tillegg til litt penere antrekk til ferie del2 . Håper det går bra, mellomlanding, men alt er innenriks.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 07:45   #4
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.832
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Jeg vurderer det. Jeg skal kun til København og trenger egentlig ikke så mye. Har ikke inntrykk av at det er på de to flyplassene problemet er størst. Er ikke problemet en del av de store flyplassene i Europa? Uansett hjelper det vel på om flere har kun håndbagasje.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 07:48   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Håndbagasje, vi skal til privatbolig i Syden, med vaskemaskin og mye utstyr.

Reiste KLM med mellomlanding Schiphol for et par uker siden. En av bagasjene ble stående igjen på Gardermoen og kom ikke før 36 timer og mange telefoner senere. En bagasje kom heller ikke hjem samme døgn, men det er ikke så ubehagelig.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 08:18   #6
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.025
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Nei.
Nå skal vi bare på norgesferie, men vi har med alt fra bikini til ulltøy. Å rase rundt på det som ville vært stoppet mellom fly og båt er også uaktuelt.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 25-06-22 kl 08:50.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 08:21   #7
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Flyr innenlands med mellomlanding og kommer til å ta med innsjekket baggasje.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 08:29   #8
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.838
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Direktefly til utlandet hadde jeg vurdert å sjekke inn bagasje. Mellomlanding, absolutt ikke. Jeg har nylig sett haugene med kofferter som stod på flyplasser, også i Bergen, uten eiere.
Men det kommer garantert til å bli problemer inne på flyene også, for de er fullbooket, og når hele familien Hansen skal ha hver sin kabinkofferter med inn på fly, ja det går ikke det. Så da ta de sikkert en del kofferter på gate og sjekker inn likevel.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 08:46   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.933
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Vi skal være borte i to uker og skal såpass forskjellige ting at vi har med bagasje. Men jeg kommer til å ha toalettsaker og ett lett skift i håndbagasjen sånn at jeg klarer meg en kort stund

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 08:51   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.025
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Merk for all del innsjekket bagasje godt!
Gjerne lapp lett synlig inni også.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:01   #11
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.489
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Vi vurderer det, ja. Skal kun fire dager til Stockholm.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:03   #12
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.348
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Vi skal fly direkte til utlandet, og kommer til å sjekke inn bagasje.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:04   #13
Sissel
Bør lage seg en tittel selv
 
Sissel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Sola
Innlegg: 3.348
Sissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smartSissel imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Opprinnelig lagt inn av star, her.

Merk for all del innsjekket bagasje godt!
Gjerne lapp lett synlig inni også.

Viktigere enn noengang! Jeg må ta en sjekk om vi har bagasjelappen til alle koffertene.

__________________
Gutt/jente 99, gutt 01
Sissel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:16   #14
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.758
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Skal være 18 dager på tre ulike steder i Italia, og å reise med kun håndbagasje bør ikke være noe problem.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:18   #15
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.011
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Glad dette dukka opp nå, etter at jeg fløy til Wien. Jeg hadde nok tatt sjansen uansett, men ...

Vi skal heldigvis ikke fly hjem, så trenger ikke tenke på dette til returen. (Vi skal tråkle oss med tog nordover i Tyskland og ta Kielferga til Oslo.)

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:29   #16
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.900
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Krysset for mellomlanding, men det blir vel feil, siden bagasjen vår sjekkes inn helt fram, selv om vi skal bytte fly?

Vi klarer oss overhodet ikke med kun håndbagasje. Men det er toalettsaker som hindrer meg. Jeg KAN hvis jeg vil. Sikkert. Men nå har jeg kjøpt solkrem for et par laken. Pluss mye annet.

Mannen har såpass store klær, altså, nå hørtes han diger ut, men bare shortsene er nokså tykke i stoffet og krever en del plass.

Jeg kunne klart meg med tynne, lette kjoler.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:30   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.900
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Ikke at vi skal fly, da. Det blir garantert ikke noe av.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 09:53   #18
Ellisiv
Bør lage seg en tittel selv
 
Ellisiv sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.362
Ellisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smartEllisiv imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Vi reiser uten mellomlanding, og sjekker inn.

Til dere som reiser med håndbagasje: Husk nye bagasjeregler, som gjelder for mange selskaper: Har man helt basic billett uten bagasje kan man kun sette en liten veske under setet foran seg. Hattehyllebagasje må bestilles og betales for.

__________________
Ellisiv

2 jenter, -02 og -04
Ellisiv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:12   #19
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.107
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Vi flyr charter uten mellomlanding i år, så vi sjekker inn bagasje. Det blir noen ekstra skift i sekken.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-06-22, 10:14   #20
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.921
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fly kun med håndbagasje i sommer?

Vi skal være borte i drøye tre uker, så det er helt uaktuelt å kun ha håndbagasje. Skal være på et sted de første 4 dagene, så ikke bekymret for om bagasjen blir forsinket. Får ta med det viktigste i håndbagasjen. Reiser KLM og har godt med håndbagasje.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no