Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-07-09, 18:49   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Det går bare ikke ann! noen kommentarer?

Jeg syns det virker som denne familien ikke har beina på jorden. HVordan i huleste går det ann? Reaksjonen til moren tok jo kaken..

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=560622

__________________
2003-2008



Sist redigert av Veronal : 04-07-09 kl 18:56. Årsak: Ingen grunn til å ha link separat
SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:54   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.648
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: 6åring gjenglemt på hotell!!!!

Om det er 3 biler som reiser sammen, og ungene bytter på hvilken bil de sitter i så er det vel ikke så utenkelig at det skjer.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:56   #3
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell

Jeg syns dette er veldig overdrevet ut fra de opplysningene som foreligger. Anmeldelse til barnevernet? Seriøst, med et sånt følge så kan det skje.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:57   #4
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.531
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell

Det er vel kanskje ekstra viktig å sjekke at alle er med når man reiser i flere biler. Ellers så er det jo dumt at det skjer, men bra at det gikk bra tilslutt.

Jeg skjønner ikke helt hva som var galt med morens reaksjon, hva annet skulle hun gjøre?

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:58   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6åring gjenglemt på hotell!!!!

ting kan skje ja og Jeg aner ikke hva som har skjedd, men ut i fra det som blir skrevet virker hele familien helt tullete.. og moren som er helt rolig... jeg hadde fått fullstendig sjokk om det hadde vært meg som satt hjemme og fikk en slik tlf.

Man må da ha kontroll på hvem som kjører med hvem... de har vel bilseter til barna?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 18:59   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det går bare ikke ann! noen kommentarer?

Jeg syns det virker som denne familien ikke har beina på jorden. HVordan i huleste går det ann? Reaksjonen til moren tok jo kaken..

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...p?artid=560622

Heh? Var det noe å himle av at moren tok det ganske rolig? Hvorfor i all verden det?

Ellers tenker jeg også at om det er et større reisefølge og ungene bytter biler jevnlig så kan det skje, selv om det er veldig sløvt da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:00   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Sitat:

- Det er en utrolig historie. Sånn du bare hører om i eventyr, sier Grande.

What? For et merkelig utsagn?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:01   #8
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.531
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6åring gjenglemt på hotell!!!!

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

ting kan skje ja og Jeg aner ikke hva som har skjedd, men ut i fra det som blir skrevet virker hele familien helt tullete.. og moren som er helt rolig... jeg hadde fått fullstendig sjokk om det hadde vært meg som satt hjemme og fikk en slik tlf.

Men selv om moren virket rolig på telefonen så aner jo verken du eller jeg hvordan hun egentlig reagerte. Jeg tror faktisk jeg kunne reagert ganske så rolig der og da og heller fått en reaksjon etterpå.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:03   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Man kan jo lure på hva politiet tenkte da jeg plukket opp Emma, tre år, etter en times forsvinning, helt laid back. Vel hjemme dog, da skalv jeg godt.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:07   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Jeg tror dette er en av de mest crappy skrevet artiklene jeg har lest på lenge, og skjønner at denslags kan skje hvis man kjører tre biler. Selv om det ikke burde skje, selvfølgelig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:11   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Ja, jeg synes denne artikkelen blåser saken opp til dimensjoner. Man skulle jo tro artikkelen omhandlet trippeldrap og terrorisme, eller helst barn som blir spist av ei gammel heks i skogen, siden jo "dette er sånt man bare hører om i eventyr". Forresten så kan jeg ikke huske å ha lest noen eventyr som handler om barn som blir glemt igjen på hoteller i noen timer.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:16   #12
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.463
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Ja, dette var virkelig en dårlig artikkel. Agurktid vel. Og rart at det ikke virket som om journalisten hadde tenkt tanken å spørre reisefølget om hva som var årsaken til gjenglemmingen.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:17   #13
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Klart man alltid bør sjekke at alle er med. Særlig om man drar flere sammen, for da kan det sikkert oppstå misforståelser. Men ting kan glemmes, og det skjedde nok her.
Om det er noen barnevernsak vet jeg ikke, men kun ut i fra disse opplysningene synes jeg kanskje ikke det. Men det kan jo ligge flere ting bak og.

Bra det endte godt da!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:19   #14
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja, jeg synes denne artikkelen blåser saken opp til dimensjoner. Man skulle jo tro artikkelen omhandlet trippeldrap og terrorisme, eller helst barn som blir spist av ei gammel heks i skogen, siden jo "dette er sånt man bare hører om i eventyr". Forresten så kan jeg ikke huske å ha lest noen eventyr som handler om barn som blir glemt igjen på hoteller i noen timer.

Helt enig. Det med å kontakte barnevernet er vel litt i det drøyeste laget? Dette kan jo skje med hvem som helst selv om man er gode foreldre?

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:27   #15
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Hvorfor nevner de at gutten var pakistansk? Skulle det ha noe med saken å gjøre?

Angående morens reaksjon kan vi jo ikke si mye om den etter en eneste setning i en ellers dårlig artikkel?

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:32   #16
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Hun er pakistansk og hun hadde ikke panikk, slik enhver god, etnisk norsk mor ville hatt. Eller, en etnisk norsk mor ville ikke latt ungen stå igjen. De hadde sikkert ikke bilsete engang! :gasp:

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:33   #17
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Det er synd på gutten, ingen tvil om det. Han må jo ha vært livredd!
Men jeg tenker jo "hendig uhell", skjønt det absolutt ikke burde ha skjedd. Som tidligere nevnt, i et følge med mange personer, mye organisering og ikke faste sitteplasser, kan sikkert sånt skje. Sannsynligvis har de en form for opptelling heretter. At moren virket rolig skal brukes mot henne, er jo helt latterlig. Hvem er han som kan besitte fasiten på hvordan man skal reagere i en slik situasjon?

At dette alene skal gi grunn til bekymring for omsorgsevne høres merkelig ut for min del, men for all del - det kan jo være andre forhold som gjør dem urolige.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:34   #18
Fadese
Originala
 
Fadese sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.457
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Hun er pakistansk og hun hadde ikke panikk, slik enhver god, etnisk norsk mor ville hatt. Eller, en etnisk norsk mor ville ikke latt ungen stå igjen. De hadde sikkert ikke bilsete engang! :gasp:

Det kunne lukte slik, ja.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:40   #19
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

Er det ikke helt greit å sende en bekymringsmelding da? Om alt er ok, og ikke noe lignende gjentar seg, så er jo alt bra?

Det er jo litt spesielt å glemme igjen ungen sin da.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-09, 19:41   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: 6-åring gjenglemt på hotell (VG)

nei uff stakkars liten gutt. ut i fra den artikkelen så reagererer jeg ja.. syns det er forferdelig.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no