Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gøteborg eller Nordby

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-19, 20:26   #1
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Gøteborg eller Nordby

parkrun-gal som jeg er, drar jeg med familien til Gøteborg på fredag for å løpe Skatås parkrun lørdag morgen, så kjøre tilbake til Oslo på ettermiddagen.

Jeg tenkte at vi kunne ta ukeshandelen når vi først er i Sverige. Jeg er godt kjent på Nordby, men lurte på om det er like greit å handle i Gøteborg. Noen som vet hvordan utvalget og prisnivået er der?

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 20:52   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Du får ikke typiske norske varer, men ellers er det helt fint. Jeg handler ofte på Torp ved Uddevalla på veien hjem når jeg er på jobb i Gøteborg. Jeg gidder kort og godt ikke å kjøre inn i Gøteborg for å handle. Ta med kjølebager.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 21:10   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Jeg syntes de har et bedre utvalg på Nordby enn i Uddevalla. Nordby er rigget for grensehandel, så de har også litt andre priser.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-19, 22:04   #4
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Takk for tilbakemeldinger! Kanskje kjører jeg en kombinasjon av begge byene. Det hadde vært ålreit om Gøteborg har litt mer spennende produkter enn det man finner i grensehandelen. Torp ser ut til å ha et ganske likt opplegg som Nordby. Systembolaget er uinteressant for oss.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 08:38   #5
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Vi handler også på Torp hvis vi har kjørt så langt, både ICA og Coop Forum. Der er det svenske priser på importost og kaffe, noe vi kjøper mye av. Men vi er ikke typiske Nordby kunder heller, tatt i betraktning. Vi har en helt annen handlekurv.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 09:46   #6
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Opprinnelig lagt inn av Lavender, her.

Men vi er ikke typiske Nordby kunder heller, tatt i betraktning. Vi har en helt annen handlekurv.

Jeg har også en helt annen handlekurv.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 13:57   #7
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.052
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Jeg har handlet mat i Gøteborg sentrum, på Hemköp tror jeg det var. Fungerte veldig fint for mine behov (gluten/laktosefritt primært). Har også handlet i utkanten av byen på et større kjøpesenter, men nå husker jeg ikke helt hva det het. Den i sentrum var praktisk i den perioden jeg reiste ofte med buss eller tog.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 16:38   #8
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er en helt annen handlekurv? Jeg ville ha trodd at vi er mange forskjellige som handler på Nordby.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 16:55   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Jeg synes utvalget på Nordby (MaxiMat) overgår enhver norsk kolonialbutikk Vi handler ikke der for billige varer, men kvaliteten rett og slett. Har dog ikke handlet i Göteborgsområdet, så har ikke sammenlikningsgrunnlag.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 17:44   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Opprinnelig lagt inn av C3PO, her.

Nå ble jeg nysgjerrig. Hva er en helt annen handlekurv? Jeg ville ha trodd at vi er mange forskjellige som handler på Nordby.

Det er mange forskjellige handlekurver. Men med hovedvekt på mineralvann, godis, tobakk, vin og rimelig kjøtt. Selvsagt personlig observert, men også bekreftet av Statistisk Sentralbyrå og tilsvarende i Sverige. Og handelslekkasjen er størst til Nordby, Charlottenlund og www.maxgodis.se.

https://e24.no/makro-og-politikk/sve...erige/24290998

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 17:57   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Det er ikke mange turene vi har vært på Nordby, aldri på Maxi Mat. I Mai i fjor handlet vi på Torp på vei til hytta, Nordby på vei hjem. Og det var da vi så at mye av den maten vi kjøpte var dyrere på Nordby, de har billig import kjøtt, brus og godis. Men mat utover dette var dyrere, kaffen nesten + 20,- pr 500 gram.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 19:04   #12
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.014
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Jeg synes utvalget på Nordby (MaxiMat) overgår enhver norsk kolonialbutikk Vi handler ikke der for billige varer, men kvaliteten rett og slett. Har dog ikke handlet i Göteborgsområdet, så har ikke sammenlikningsgrunnlag.

Jeg er enig med deg. Det var derfor jeg ville stille spørsmålet. Jeg tipper på at jeg har en såkalt annerledes handlekurv, jeg og. Jeg merker at det er ikke så travelt i frukt- og grøntavdelingen, der jeg finner mye artig.

Jeg lurer på om jeg skal innom Göteborgs Orienthus. Det ser ut til at de har noen produkter jeg ikke får tak i her.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 23:34   #13
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Min handlekurv ser ca slik ut:

- Div ost
- Mandelmel
- Sesammel
- Div krydder
- "Fingermat", typ minivårruller, kyllingklubber, mozzarella sticks, jalapeño and cheese, løkringer. Der får jeg kjøpt i litt større kvanta.
- Kaffe og te
- Kalkunfilet
- Fox og Kick i små biter i løsvekt. Eneste godis ungene spiser sett bort fra melkesjokolade.
- Anton Berg sjokolade til jul.
- Ulike pølser hvis vi handler rundt sommeren. De har godt utvalg på spennende pølser.
- Rågkaka (heter det ikke det da? Polarbrød ish)
- Caprisonne, de store med skrukork
- O'boy i 1 kg pose, de er vesentlig billigere.
- Deospray
- Finner mye "artig" i tørrvarer og bakevarer

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-19, 23:51   #14
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gøteborg eller Nordby

Vi bor rett ved grensa og storhandler på Nordby annenhver uke. For oss er Nordby billigst, fordi vi finner det vi trenger kjapt (dvs færre spontankjøp), kjøper ting vi veit vi spiser opp, og optimaliserer ut fra faste tilbud (kaffebønner kjøpes i tre pakker til 99, brød kjøpes alltid i partall, etc. Har observert en del handlekurver mens vi står i kø, og hvis man er der midt i uka så er det veldig mye «normalt»; dopapir, melk, pålegg, frukt og brød. Ser enkelte som fyller opp med kjøtt og bacon, men det er ofte grupper med pensjonister. De trekker nok opp statistikken.

Mitt viktigste råd tid folk som er nybegynnere på harryhandel: ikke kjøp potet. Det er forbudt å ta med over grensa.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no