Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kjøkken - budsjett

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-12, 13:58   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Kjøkken - budsjett

Vi vurderer nytt kjøkken. Det står mellom to alternativer, samme rom som før, eller rive en vegg og få dobbelt så stort kjøkken som vi har nå, sånn omtrent. jeg prøver å lage budsjett for de to alternativene, men det er ikke enkelt å huske på alt man må ha med. Jeg bør få med alt, vi har ingen planer om å ta opp lån, så hvis budsjettet ryker er det kjipt.

Alternativ 1:
Kjøkkeninnredning
Benkeplate
Vask
Blandebatteri
Koketopp
Stekovn
Montering
Gulv
Legging av gulv
Sparkling og evt maling av vegg
Fliser over benken
Rørlegger - hvis vi beholder vask og oppvaskmaskin på samme sted som før trenger vi vel bare rørlegger til installasjon av den nye vasken/blandebatteriet - resten kan være som før?
Elektriker - Vi trenger en ny kurs til induksjonstopp, og noen flere punkter på eksisterende kurs. Noen som har en formening om hva sånt koster?
Ventilator - må elektriker installere sånt?
Tette igjen døråpning

Ekstra for alternativ 2:
Flere skap
Lenger benk
Kjøkkenøy?
Fjerne panel, og lage rette vegger i den "nye delen" av kjøkkenet
Rive vegg - dette kan vi kanskje gjøre selv? Jeg tror ikke det er rør bak veggen, men det er elektriske greier bak.

Vi vil gjøre minst mulig selv i et forsøk på å bevare forholdet (har nettopp lagt et gulv, det er et under at vi fortsatt er sammen/lever begge to).

Jeg sjekket priser på montering fra IKEA, det var ganske dyrt. Kan det lønne seg å finne en "uavhengig" snekker?

Hjelp!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:23   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken - budsjett

Det er kanskje et poeng, ja. Jeg kan jo evt sette sammen skapene selv (bør gå bra hvis mannen har vett til å holde seg unna), og få noen til å henge de opp? Det jeg er mest bekymret for er rundt koketopp, stekovn, vask, og eventuelle overskap.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:26   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken - budsjett

Hørte på P4 at det var 25% rabatt hos Drømmekjøkkenet nå. Rabatt tilsvarende momsen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:26   #4
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - budsjett

IKEA tar stykkpris for skap - så det kommer an på hvor mange skap man skal ha. For oss blir det ikke så aller verst dyrt å bruke dem. De monterer hvitevarene også og f.eks. montering av lys i og under vitrineskap, tilkobling av blandebatteri og oppvaskmaskin etc. er inkludert, også regner vi med at de har gjort det noen ganger før, og dermed vet hva de gjør.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:30   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.496
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken - budsjett

GinaK: Da må jeg bestemme meg i løpet av Mai, det skjer ikke.

Pøbelsara har et godt poeng. Vi får heller ikke kjempemange skap hvis vi går for alternativ 1. Alternativ to blir dyrt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 14:31   #6
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøkken - budsjett

Vi skal forøvrig ha kjøkkenplate over benken istedet for fliser. Vi sparer både tid og penger på det.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-12, 15:23   #7
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.845
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjøkken - budsjett

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

GinaK: Da må jeg bestemme meg i løpet av Mai, det skjer ikke.

Godt at det er flere som bruker litt tid på endringer.. vi brukte 2 år på å titte og tegne kjøkkenet vårt før vi begynte. Bare det å velge fliser på veggen er jo det prosjektet!!

Jeg har jo en tråd herinne på å bytte ut stuegardinene så vi er ikke så gode på forandringer..
Lykke til med valgene.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no