Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Slipe knivene selv?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-07, 16:10   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Slipe knivene selv?

Har vanligvis pleid å levere kokkeknivene mine til sliping hos slakteren. Men de ble ofte veeeeldig sløve før jeg fikk gjort det.
Har nå kjøpt bryne selv, og slipte alle knivene i går Og de ble vannvittig skarpe
Hvorfor i alle verden har jeg ikke ordnet dette selv tidligere? Nå fremover skal alle knivene mine ALTID være sylskarpe Anbefales!

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 16:15   #2
Søster
kåt vikingbrud
 
Søster sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.505
Søster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt liktSøster er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slipe knivene selv?

Bra at dere har skarpe kniver igjen!
Vi bryner dem alltid selv, pleier ta et par drag med knivstål før jeg skal skjære kjøtt eller fisk, så er de alltid skarpe.

__________________
Søster er lett å begeistre

Unger: 05 og 07. Gubbe: 77. Dugandes kone ønskes.
Søster er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 16:19   #3
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slipe knivene selv?

Bruker knivstål og knivene våre er skarpe.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 17:07   #4
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Slipe knivene selv?

Har kniver fra Global og en ditto slipesak som heter Shinkansen. Den er utrolig handy for oss som ikke helt hadde turt å prøve slipestål

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-07, 18:17   #5
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Slipe knivene selv?

Jeg har skikkelig profft slipesett som jeg bruker 1/2 ganger i året, men ellers bruker jeg faktisk en liten minisliper fra Gerber som er helt glimrende. 2 tak med grov og 5 med fin så er kniven lynskarp igjen.

Jeg bruker også Global kniver, det er suverene saker!

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:27   #6
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slipe knivene selv?

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Har kniver fra Global og en ditto slipesak som heter Shinkansen. Den er utrolig handy for oss som ikke helt hadde turt å prøve slipestål

Jeg tenkte også slik som deg...Var litt redd for å ødelegge knivene.... Men det var veldig enkelt. Og kjapt Men den så jo fin ut å bruke den du har der, ja
Nå blir det spennende å se hvor mange dager det går før jeg klarer kutte meg..

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 00:32   #7
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Slipe knivene selv?

Mannen min er kokk, og han har fortalt at hver gang de får nye kniver/nyslipt, så er det alltid noen som skjærer seg.
Vi sliper knivene selv.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no