Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Bygge ut etter barnas behov?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Ville du kjøpt hus/bygget ut etter behov familien vil ha de neste 10-12 årene?
Ja - du har rett! 121 90,30%
Nei - mannen din har rett! 4 2,99%
Noe annet og mer nyansert (som utdypes i tråden ) 9 6,72%
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 10:37   #41
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Vi bor på 135 kvadarat (mener det er noe sånt) og jeg har aldri tenkt at vi har for lite hus til fire personer, selv ikke når ungene blir tenåringer. Joda, det hadde vært fint med et kontor og mer bodplass, men vi klarer oss godt synes jeg. Klarer derfor ikke helt å ha sterke meninger om hva dere bør gjøre.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:43   #42
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vi bor på 135 kvadarat (mener det er noe sånt) og jeg har aldri tenkt at vi har for lite hus til fire personer, selv ikke når ungene blir tenåringer. Joda, det hadde vært fint med et kontor og mer bodplass, men vi klarer oss godt synes jeg. Klarer derfor ikke helt å ha sterke meninger om hva dere bør gjøre.

Man klarer seg jo godt som det er. De fleste av oss kunne selvfølgelig klart oss med langt færre kvadrat og langt mindre materielt generelt sett. Her er det ikke snakk om nødvendighet - mer hva som hadde vært ønskelig innenfor fornuftige økonomiske rammer. (Vi er jo også i en adopsjonsprosess som vi ikke helt vet utfallet av etterhvert, så det er også en del av helhetsvurderoíngen, men det vile jeg holde utenfor denne tråden.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:46   #43
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.050
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Det handler jo ikke bare om kvadrat, men hvordan kvadratene er fordelt. Vi har et boareal på ca 160 uten kjelleren som kan pusses opp, men likevel har vi for liten plass da huset er så utrolig upraktisk. Selv om vi pusser opp kjelleren så er det fortsatt for lite plass, for kjelleren er så klart like upraktisk som alt annet. Eneste løsning er egentlig å bygge på, så det er mulig vi gjør det med tid og stunder.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:58   #44
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Vi har valgt å ikke bygge ut, selv om det er litt trangt her. En av grunnene er den samme som din mann har, en annen at det er mye jobb og penger, den tredje at vi har det ok slik vi har det sånn egentlig. Vi velger å gjøre det beste ut av det vi har.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 10:59   #45
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Vi har i snart 16 år nå bodd i en stor enebolig på 3 plan med b.la stor loftstue, og om 1 år skal vi inn i en ny leilighet på 115 kvm med 4 store soverom. Leiligheten vil koste mere enn vår enebolig, men vi får mere forutsigbare utgifter.

Vi har brukt mye tid på hus og hage. Jeg elsker det, men mannen er lut lei da han jobber mye og reiser endel og synes han har for liten fritid. Det må jeg respektere.
Nå kan vi bruke denne tiden til noe annet. Jeg er litt spent på hvordan vi kommer til å takle dette mht til hagen som jeg mister men så får jeg ta det igjen i krukker

Vi er en familie på 4 personer. Storesøster på 21 år blir nok boende 1 år til. Er veldig dyrt å leie her så hun får bli så lenge hun vil slik at hun får minst mulig i studielån.
Hun sparer på harde livet slik at hun når den dagen kommer kan kjøpe seg noe.
Minstejenta på 11 år får god plass til å ha besøk av sine venner. Hun får det største rommet.
Selv om vi får endel mindre plass så har vi nok plass til barnbarn når den tid kommer. Ser ut til at det blir lenge til ennå

Trives vi ikke så kjøper vi nok en enebolig igjen

Jeg er på et vis enig med dere begge

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 11:18   #46
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Foreldrene mine bygget ut rekkehuset vi bodde i med tanke på oss barn og større plass. Jeg fikk aldri nyte det da jeg flyttet ut da de begynte på det, men vi har nå kjøpt mitt barndomshjem og vi nyter virkelig godt av det nå! Det er helt fantastisk å ha store og gode rom osv...og hadde vi ikke hatt det, hadde vi garantert fått det gjort.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 12:04   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Kan man ha for stort hus?

Neida. Jeg skjønner at noen ønsker seg mindre plass og flytter i leilighet når ungene har flytta ut, men det ligger ikke for meg. Vi har to små barn som fint kunne delt rom, og flere rom som vi ikke bruker til daglig. Jeg liker å alltid ha plass til dem som måtte ønske å være hos oss (i praksis ingen, for øyeblikket ), og skal nok fint fylle opp plassen på to knøttsmå soverom til, den dagen ungene flytter. Vi hadde blitt sprø av å tråkke oppi hverandre og det bedrives til dels plasskrevende hobbyer i huset. Vi har elleve rom, om vi ikke teller boder, ganger og bad, så vi har i alle fall tenkt langsiktig da vi kjøpte...

Jeg hadde bygd ut eller kjøpt større, om økonomien tillot det. Det er pes mens det står på, men verdt det. Aleinetid! (Vi bor på landet, så vårt hus kosta ikke mer enn hva mange betaler for en vanlig leilighet.)

Der har du jo nøkkelen til svaret, da. Et sånt hus hadde kosta ti millioner i min bydel. Hvor man velger å bo, er jo avgjørende for hvor mye plass man får.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 13:58   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Det kommer an på hva behov er og hva det koster. For oss som bor med fire unger på 100 kvm og 3 soverom er det åpenbart at plass er et reelt behov. Så vi flytter. Men jeg er litt enig med mannen dersom dere allerede har nok plass mens dette er for å gi tenåringene det lille ekstra. Men dersom man ønsker dette og har råd til det er det jo ikke noe umoralsk over å prioritere god plass, jeg hadde kanskje prioritert annerledes dersom behovet var mindre skrikende.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 14:24   #49
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.620
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Vi bor på 110 kvadrat og har to barn (pluss mannen har en jente fra før som bor på andre kanten av landet, men er her noen ganger i året). Vi litt på dette selv. Ikke bygge ut da, men flytte. Vi har egentlig ikke lyst både fordi vi trives her og pga pengene. Vi tenker også på dette med tenåringstid. Men må innrømme at jeg ikke tenker på å ha plass til ev barnebarn og slikt. Egentlig så ser jeg heller for meg at vi flytter til mer sentrumsnær leilighet når vi kommer så langt at barna flytter hjemmefra. Det blir uansett så langt tidsperspektiv for meg at jeg ikke helt klarer å ta valg med det i tankene nå. Om dere uansett skal bygge på så ville jeg nok tenkt som deg, men ser mannens poeng også.

vixen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 14:28   #50
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.885
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Men når jeg tenker meg om så har vi jo faktisk 36 m2 under garasjen vår som er bygget med tanke på ett eller annet der. Det er skikkelige vinduer, så der kan jo gutta lett få seg en hule med tid og stunder.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 14:47   #51
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Har man mulighet økonomisk og praktisk sett, så syns jeg dette er helt på linje med hvilken som helst annen investering for fremtidig økonomisk frihet. Jo større verdi på bolig, jo større muligheter får man senere tenker jeg. Ser ikke noe umoralsk i det?
Jeg tror forøvrig jeg hadde trengt tyngre argumenter enn at det er for å gi tenåringen det lille ekstra.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 15:20   #52
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.105
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Jeg synes det er rart at folk velger å bo i et stort hus når barna har flyttet ut for at barna skal ha et barndomshjem å komme hjem på besøk til. Eller at en vil bo i hus med hage slik at barnebarna kan leke i hagen en gang. Jeg tenker at så lenge en har et ekstra soverom og ellers hjerterom, så må da det holde i massevis? Og leke kan en jo gjøre hvor som helst?
Det kunne ikke falle meg inn å bo i et stort hus der vi kun bruker 30% i dagliglivet for at barna skal få komme hjem til jul. Dessuten er det jo ikke sikkert at en får verken svigerbarn eller barnebarn og kanskje vil fremtidige barn/svigerbarn velge å å feire jul alene eller hos den andre familien.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 15:27   #53
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Ulykkelig

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er rart at folk velger å bo i et stort hus når barna har flyttet ut for at barna skal ha et barndomshjem å komme hjem på besøk til. Eller at en vil bo i hus med hage slik at barnebarna kan leke i hagen en gang. Jeg tenker at så lenge en har et ekstra soverom og ellers hjerterom, så må da det holde i massevis? Og leke kan en jo gjøre hvor som helst?
Det kunne ikke falle meg inn å bo i et stort hus der vi kun bruker 30% i dagliglivet for at barna skal få komme hjem til jul. Dessuten er det jo ikke sikkert at en får verken svigerbarn eller barnebarn og kanskje vil fremtidige barn/svigerbarn velge å å feire jul alene eller hos den andre familien.

Jeg er helt enig. Hundre prosent.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 16:25   #54
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.883
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Vi bor på 90 kvm (veldig praktisk planløsning) med to barn, og vurderer overhodet ikke verken å flytte eller bygge om (det er mulig å få et ekstra rom ved ombygging).

Ja, bare sånn for balansens skyld, altså. Jeg synes de gjengse boligarealene til nordmenn er helt ville.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 16:28   #55
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg synes det er rart at folk velger å bo i et stort hus når barna har flyttet ut for at barna skal ha et barndomshjem å komme hjem på besøk til. Eller at en vil bo i hus med hage slik at barnebarna kan leke i hagen en gang. Jeg tenker at så lenge en har et ekstra soverom og ellers hjerterom, så må da det holde i massevis? Og leke kan en jo gjøre hvor som helst?
Det kunne ikke falle meg inn å bo i et stort hus der vi kun bruker 30% i dagliglivet for at barna skal få komme hjem til jul. Dessuten er det jo ikke sikkert at en får verken svigerbarn eller barnebarn og kanskje vil fremtidige barn/svigerbarn velge å å feire jul alene eller hos den andre familien.

Dette er egentlig ikke noe vi har tenkt så mye på når det gjelder å få mer plass. Vi ønsker mer plass fordi både jeg og mannen har et behov for privatliv, samtidig som vi ønsker at barna skal føle at de kan ha venner her. Etter hvert kommer ungene til å være lenger oppe om kveldene og jeg tror jeg hadde blitt litt gal dersom jeg skulle hatt 10 ungdommer sammen med meg i stua på kveldene.

Sånn vi har det nå har vi 3 soverom, en åpen stue/kjøkkenløsning og et bad. I tillegg til kjelleren som ikke er innredet. Det vil si at vi bor på ca. 90 kvm. Jeg ønsker at alle barna skal få eget soverom og en kjellerstue der de kan drive med sine aktiviteter og ha venner på besøk. I tillegg til at vi nok ser at det kan være greit å ha to bad etter hvert.

Vi har mulighet til å lage om kjelleren til leilighet dersom vi ikke trenger plassen når ungene blir store. Men jeg kan egentlig ikke tenke meg å flytte til en liten leilighet når ungene flytter ut. Da skal vi jo være frie til å drive med våre aktiviteter, kose oss i hagen og ha god plass rundt oss.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 16:29   #56
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Vi bor på 90 kvm (veldig praktisk planløsning) med to barn, og vurderer overhodet ikke verken å flytte eller bygge om (det er mulig å få et ekstra rom ved ombygging).

Ja, bare sånn for balansens skyld, altså. Jeg synes de gjengse boligarealene til nordmenn er helt ville.

Jeg er enig her også. Vi har 140 kvadrat (muligens 135), og jeg ønsker meg ikke eggerøre hus. Men planløsningen er fullstendig håpløs. Å bygge om er tilnærmet umulig, vi må i tilfelle flytte på vinduer, og det er ikke lov her hvor vi bor. Vi har to soverom, bad og kjøkken nede, og et soverom og stue oppe. Savner veldig en ekstra stue. Og stue og kjøkken på samme plan, ikke minst! Og bad i samme etasje som soverommet. Vi har ikke kjeller.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 16:29   #57
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.883
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Eggerøre hus?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 16:33   #58
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Et større.

Men heller speilegg enn eggerøre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 17:01   #59
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Jeg vokste opp i blokk, foreldrene mine flyttet over i større når vi var ganske store. Når jeg tenker på det virkelige barndomshjemmet mitt, så tenker jeg på tre-romsen vi bodde i de fleste årene jeg bodde hjemme. Vaskemaskin på kjøkkenet, nystekte boller og utsikt over hele byen. Barndosmhjem har lite med kvadrat å gjøre, og man klarer seg fint om man ikke har det eksakte hjemmet å komme på besøk til. Minnen har man uansett.

Om det stod mellom å reise og leve livet, eller bo større og feriere i hagen hadde jeg definitivt ikke bygget på. Uten å ha lest hele tråden, så har man aldri noen garanti for verdistigning heller, men jeg fikk inntrykk av at det ikke var en viktigste delen av det.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 17:20   #60
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.017
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bygge ut etter barnas behov?

Behov for boligareal er svært subjektivt.

Jeg kommer fra en mindre by. Alle barndomsvenninnene mine bor i svære eneboliger og skjønner ikke at det er praktisk mulig å bo 4 stykker på 80 kvm. Jeg synes det går helt greit.

Nå skal vi riktignok flytte til noe hårfint større (90 kvm) om kort tid, men det er planløsning og solforhold som er grunnen til flytting. Ikke størrelse. Jeg kunne ønska meg en stue nr 2, men ofrer ikke det å bo så sentralt og ha kort vei til alt bare for litt plass.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no