Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Vogn på tur til barn på 3,5?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-08, 16:05   #1
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vogn på tur til barn på 3,5?

Iben bruker omtrent ikke zappen sin lenger. Hadde den med da vi dro til Bergen på dagstur i vinterferien og det var godt, siden hun ble sliten av badingen og sovnet.

Jeg har ikke vært på type sydenferie med barn som er i den alderen; altså egentlig uten vogn hjemme, men hva med borte?

Hva har dere andre gjort? Har ungene sovnet i vognene om dere har vært ute om kveldene eller har dere hatt stille kvelder på rommet/leiligheten?

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:11   #2
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Tuva blir 4 i mai, og jeg regner med at vi tar med Zappen når vi reiser til Kreta i juli. Av erfaring får de plutselig et gnagsår/skrubbsår, det ble lengre å gå enn man hadde tenkt, varmen tar litt ekstra på noen dager og om man er ute og spiser om kvelden, og det blir litt sent, er det ofte slitsomt å gå hjem.

Vi bruker forøvrig sjelden vogn her hjemme.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:14   #3
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

No har ikkje eg erfaring med eg kan seie kva me har meint med 2 åringen vår. Me har med vogn da ho søv på dagen enda. Men eg reknar ikkje med at ho kjem til å sova i vogna ute på kvelden. Det er ho for nysgjerrig til. Så me kjem til å gå på rommet når dei/ho er trøtt. Kose oss på verandaen.
Men zappen er vel hendig å ta med så trur eg ville tatt den med var eg deg, så har du den i tilfellet.

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:16   #4
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Tror jeg ville tatt med Zappen, om du ikke vil bruke Mei Tai el.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:23   #5
Jenna
Det ordner seg alltid
 
Jenna sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.820
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Vi skal til London i påsken og har tenkt å ta med zappen til storebror på 4 år. Det blir vel mye gåing der og tror den vil bli brukt godt. Ha bruker faktisk vogn litt enda, mest i helgene, når vi er ute og går lengre turer. Selv om man er 4 blir man sliten i beina.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:33   #6
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Jeg kommer til å ta med søskensetet til P&T når vi drar på ferie til sommeren, Sneipen blir 4 i oktober. Nå er det jo et lite tillegg siden vi likevel må ha med vogn, men min erfaring er at selv store små ben blir slitne etter en lang dag. Den var i alle fall uunværlig på tur rundt 3-årsdagen hans.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:39   #7
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Vi er jo nettopp kommet hjem fra tre uker i Thailand. Vi hadde med reisetrille og det var helt ubeskrivelig deilig.

Vi brukte den om kveldene. Da sovnet Pandaen i vognen sin og det var vi eldig deilig å kunne trille rundt på han sovende i vogna si eller sitte på restauran og spise uten en trøtt unge ved siden av..

Vi hadde med en carena trille med skjeive hjul og dårlige trilleegenskaper, men til vårt bruk på denne turen, dugde den i masse vis. Ryggen kunne legges ned.

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:42   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Jeg hadde tatt med trille, uten tvil.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 16:44   #9
Hannah
tankefull
 
Hannah sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 4.227
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Da storebror var 4 hadde vi med oss Zappen da vi var på ferie til Dyreparken. Det var veldig greit, siden han ble sliten i beina etterhvert. Siden han er temmelig vilter av seg, var det veldig greit å ha et sted å plassere han, sånn at vi visste hvor vi hadde han til en hver tid.

Jeg ville definitivt tatt med Zappen på tur. Den får du antageligvis med som håndbagasje også, og det kan være greit på store flyplasser.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 17:50   #10
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Hadde nok tatt med trille jeg også ja. Det kan bli lange meter å gå med en sur, trøtt og sliten unge

  Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 20:20   #11
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Da storebror var fire og et halvt var vi på Tenerife og hadde da med vogn. Det var supert. Når vi var ute og spiste og han var lei av å sitte ved bordet gikk han og la seg i vognen. Så ja, jeg ville hatt med vogn og helst en med liggestilling.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 21:04   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Jeg ville hatt med vogn. Om ikke ungen vil bruke den så ofte så er den i alle fall praktisk å bruke til f.eks. strandremedier noen ganger. Ungene blir gjerne trøtte og sliten i varmen, og tulla mi som var 3 1/2 år når vi var på Kreta i august i fjor sov faktisk en lur på dagtid flere dager. Selv om det er 1 1/2 år siden hun hadde sovet noen lur hjemme, men på ferier gjør hun det innimellom.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 21:26   #13
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Hm. Jeg må visst revurdere. Lillebror blir fire nå i mars og vi skal to uker til Kreta i juni. Han har en Zapp, men vi bruker den aldri lenger og jeg hadde ærlig talt ikke vurdert å ta den med engang. Jeg føler liksom han er laaangt forbi vognstadiet.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-08, 21:30   #14
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Jeg leste et morsomt innlegg på et reiseforum en gang. Det var en dame som hadde hatt med seg femåringen og tiåringen sin til Bangkok, tror jeg det var, og hun hadde hatt med seg paraplytrille til femåringen og priste seg lykkelig over det. Og om det hadde eksistert paraplytriller som var store nok til tiåringer, ville hun hatt med en sånn også, skrev hun.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 07:53   #15
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg leste et morsomt innlegg på et reiseforum en gang. Det var en dame som hadde hatt med seg femåringen og tiåringen sin til Bangkok, tror jeg det var, og hun hadde hatt med seg paraplytrille til femåringen og priste seg lykkelig over det. Og om det hadde eksistert paraplytriller som var store nok til tiåringer, ville hun hatt med en sånn også, skrev hun.

*Ser for meg Italia-turen med seksåring, fjortenåring og kanskje attenåring i trille og bæresjal*

Men en på 3,5 år ville jeg hatt trille til på ferie.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 11:41   #16
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.899
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Om du tror at hun vil sitte/ligge i den ville jeg tatt den med. LilleVenn nektet å bruke vognen før hun var 2, så vi har klart oss uten på mange ferieturer. Det har egentlig gått helt greit. Vi har båret henne på skuldrene når hun ble trøtt av å gå, og noen ganger båret henne sovende hjem til hotellet......Om hun har trengt å sove på dagtid har hun gjort det, da på hotellrommet/i leiligheten. Hun er B-menneske de luxe, så i ferier legger hun helt om og er opp lenge på kveldene.

Den eneste gangen vi hadde synes det hadde vært greit med vogn, var da vi var i Paris ifjor sommer. Hun var da 3,5 år. Da hadde det vært greit med litt avlasting, det ble mye bæring

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 13:00   #17
Høyt&Lavt
Stabilt ustabil...
 
Høyt&Lavt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.326
Blogginnlegg: 5
Høyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smartHøyt&Lavt imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Jeg hadde definitivt tatt med vogn. Har du mei tai el lign (ergo bæresele bruker vi ), vil jeg anbefale deg å ta med et også.. I "verste" fall blir ingen av delene brukt, men da har du helgardert deg litt... Min 2,5 åring ba selv om å få legge seg i vogna på sydentur, og han er nokså vilter og nysgjerrig av seg.

__________________
jente 2001 - gutt 2005 - gutt 2011
Høyt&Lavt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 13:06   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Jeg ville tatt med zappen. Vi dro to uker til Rhodos når eldstemann var 3.5 og minsten var 10 uker. Vi hadde vogn til begge og det angret vi ikke på. Når var det kanskje litt sjalusi inne i bildet for vår del, men eldstemann ville sitte i trilla hver kveld.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 13:08   #19
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

Jeg anbefaler på det sterkeste å ta med vogn til Iben. Dere blir så mye "friere", både når det gjelder turer på dagtid og om kveldene. Vi har ikke brukt vognen siden sommeren, men fant den frem igjen nå når vi var på tur i januar. Kommer også til å ta den med neste vinter,da er hun 4,5 år.

Vi hadde med en carena-trille med full liggestilling.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-08, 13:21   #20
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.759
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vogn på tur til barn på 3,5?

... men jeg forstår ikke helt dere som anbefaler mei tai eller lignende til en tre og et halvt-åring på sydentur. På flyplassen kan da Iben gå selv og i syden må det da være alt annet enn praktisk å bære henne. Det må jo dessuten bli rett og slett tungt!

Eks.) Sitron og Iben er ute på kveldstid for å spise middag. Under middagen blir Iben trøtt og vil slappe av litt. Sitron har lyst til å sitte litt til og kose seg med en kaffe og litt ved siden av. Skal hun da knyte på seg Iben, 3,5 år, enten på rygg eller mage og ha henne der?

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no