Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Tips til aktiviteter på allidrett for de minste?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-10, 15:11   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Tips til aktiviteter på allidrett for de minste?

Poden har begynt på foreldrebasert allidrett og det går altså på rundgang blant foreldrene slik at vi er instruktør hver vår gang. Nå begynner det å nærme seg min tur og jeg tenkte jeg skulle høre om noen av dere har gode tips til aktiviteter?

Det er snakk om barn født i 2006 og 2007 så det bør ikke være for komplekse beskjeder. Vi har tilgang på typisk gymsal utstyr som matter, tjukkas, rockeringer, risposer etc.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 20:49   #2
Kine
_Kine på nybaktmamma
 
Kine sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 130
Kine er litt kulKine er litt kul
Standard

Sv: Tips til aktiviteter på allidrett for de minste?

Godt spr.
Her burde jeg komme med noen eksempler, siden begge mine barn går på allidrett.
Men her er det 2 unge jenter som "trener" dem.....

Dette svaret hjalp jo overhodet ikke

Men hva med :
-Rødt eller Grønt lys?"
-Spill sang, og når du stopper sangen må barna hoppe til eks. rokkeringer du har strødd rundt"
-Danse (min 07 modell elsker hvertfall å danse)
-To barn midt på gulvet, så skal de andre løpe forbi mens de 2 fanger resten. De som blir fanga, hjelper å ta de som ikke ble fanga
-Lag et lite hus, lettere å samle barna der for hver ny aktivetet som kommer
-jogg frem og tilbake mens dere gjør noe morsomt. Sette seg ned, legge seg ned and so on and so on...

Noe a det her er vel kanskje vanskelig for 3åringene når jeg tenker meg om

__________________
Nå, flytter jeg inn til FP.
VinterPrins F. Des04 & VårPrins F. Apr07
Kine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:22   #3
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til aktiviteter på allidrett for de minste?

Jeg var trener på allidretten ifjor for 1.klassinger, men nå sto det litt stille.

Men det jeg kommer på som slo veldig an er:

Haien tar deg (står i inndelte grupper i fire hjørner og en eller flere er hai og skal fange de andre, gruppene blir ulikt ropt ut og inn)

Forskjellige varianter av dette som Sykesisten (en eller flere skal ta de andre, de må legge seg ned og reddes inn på en madrass, telle til ti og løpe ut igjen)

Turnmatter og krakker og liten bukk med tjukkas bak, lage forskjellige øvelser som å slå rulle, hoppe bortover og bakover med armene over og ut til siden, hoppe og ned på krakkene, balansere bortover, gå bakover. Hoppe opp på bukken og hoppe ned i tjukkasen i diverse varianter.

Løpe om kapp fra den ene siden av hallen til den andre eller varianten der en står med ansiktet inn mot veggen mens de andre løper mot fra andre siden, når man piper i fløyta må alle stoppe mens den som står snur seg. Den som ikke stopper i tide og blir sett må gå tilbake og begynne på nytt. De som kommer til veggen der den som står først har vunnet.

Danselek: ha med fengende barnemusikk og ha fridans eller styrt dans, viktig at de voksne lever seg inn i dansen sammen barna.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 21:59   #4
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til aktiviteter på allidrett for de minste?

Vi hadde litt innebandy med 2-3-åringene jeg har på turninga for litt siden. Måtte ha mange baller da, og det var ikke noe system, men de hadde det gøy.

Ellers:
-kaste ball til hverandre, rulle ball, kaste ball opp i lufta.
-klatre i ribbevegg og hoppe ned på tjukkas
-hoppe på benk, f. eks. en fot oppå benken og en på sida, så begge føtter ned på gulvet, eller bytte om så andre foten er oppå benken og den andre på sida... Det ble en fryktelig knotete forklaring, men kanskje du skjønte det likevel. Hvis du fordeler så det er 3-5 unger på hver benk og du i tillegg har en foran så du kan vise, så kan det gå bra. De kan også holde hendene på benken og hoppe begge føttene fra side til side.
-hinderløype eller fritt valg av apparater; kasse foran tjukkas (hoppe ned eller rulle ned), løpe i sikk-sakk forbi kjegler, hoppe over hindre, krype under, balansere på benk +++ (vi drar ut "alt" vi har tilgjengelig og lar ungene herje.)

Ellers bruker vi boogie boogie eller hode-skulder-kne-og-tå som oppvarming, eller løpe rundt i ring til musikk og gjøre bevegelser en får beskjed om. (Hinke, hoppe, knærna høyt, sparke i rompa, legge seg ned, hånda i gulvet, sveive med armene, +++)

Nå har jeg nettopp blitt introdusert for en ny lek, som jeg prøvde ut denne uka på både 2-3-åringene og 4-6-åringene. Den heter teppetrollet. Musikk på, og ungene kan løpe eller danse det de vil. Musikken stanser, og de legger seg ned på gulvet som en ball, med ansiktet ned i hendene (skal ikke se noe). Teppetrollet kommer og legger et teppe over et av barna, og tramper seg avgårde. Når de hører teppetrollet har trampet vekk kan de se, og kan rekke opp hånda og gjette på hvem som er borte. Fint for å bli litt bedre kjent og vite hvem som er hvem.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-10, 22:04   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til aktiviteter på allidrett for de minste?

Da glitterbarnet gikk på allidrett var hinderløyper alles favoritt. Matter, bukker, ringer, klatre i veggen osv. Vi pleide å legge alt ut i en diger ring også måtte de gjøre forskjellige ting gjennom løypa. Klatre, svinge seg, stupe kråke, balansere, hoppe o.l.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no