Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laseroperasjon av øynene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-10, 09:17   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Laseroperasjon av øynene

Jeg laseropererte øynene mine for snart to uker siden. Det har kommet veldig mange spørsmål om dette både i prikker, pm og blogg. Så jeg tenkte å starte en egen tråd. Det er selvfølgelig lov for andre som har gjort operasjonen å bidra. Jeg har på ingen måte noen enorm vitenskap om dette, så jeg svarer bare ut fra hva jeg selv har erfart. Jeg var nærsynt (-3,25 og -3,5) og hadde bittelitt skjeve hornhinner før operasjonen.

Det finnes forskjellige metoder å gjøre operasjonen på. En type operasjon gjør deg i stand til å gå på jobb dagen etterpå, mens jeg tok en type operasjon som gjorde at jeg var borte fra jobben noen dager. Den typen jeg tok heter LASEK.

Selve operasjonen var svært rask. Det hele var vel over på 10 minutter. Det var også fullstendig smertefritt, men det lukta litt brent. (Ja, akkurat det var litt ekkelt.) Så slappet jeg av i en halvtime, før jeg fikk en del informasjon og ble sendt hjem.

Det klødde fælt og jeg var svært lyssensitiv (man får beskjed om å ta med solbriller på operasjonsdagen). Dagen etterpå var det ganske smertefullt, men jeg hadde blitt rikelig utstyrt med smertestillende. Det stod i papirene jeg fikk at man burde sove så mye som mulig, og det gjorde jeg virkelig. Jeg var bare oppe litt på ettermiddagen sammen med ungene dag 2 og 3 etter operasjonen. Jeg har hatt venner som har hatt så store smerter at de hadde lyst til å rive ut øynene. Så vondt var det alldeles ikke for meg, men siden jeg hadde hørt historiene deres så var jeg mentalt forberedt på smerte. Dag 4 var jeg litt på jobb igjen. Å være i møter var helt greit (så lenge de du møter ikke reagerer på at du sitter med solbriller), men å jobbe på skjerm var ikke så lett. Etter en uke var øynene gode nok til at jeg kunne jobbe en hel dag på skjerm igjen.

Nå, snart to uker etter operasjonen, så tenker jeg ikke lenger så mye på at jeg er operert. Jeg skal dryppe øynene ganske mange ganger om dagen, men jeg glemmer det litt fordi jeg ikke tenker over at det trengs. Synet har blitt gradvis bedre, men ikke like bra som det var med briller tidligere. Jeg vet ikke om dette er fordi det er tidlig eller fordi de ikke tok nok når jeg først ble operert. Noen som tar operasjonen må reoperere, men det er inkludert i prisen.

Så over på pris; det er vel egentlig det jeg har fått aller flest spørsmål om. Jeg betalte 9000 kroner pr øye. Dette var et tilbud jeg slo til på. Jeg har sett det annonsert billigere, og det kan definitivt være dyrere også. Jeg gjorde ikke ekstremt mye research før jeg valge sted. Det bør man kanskje, men jeg forhørte meg med folk som kjenner bransjen og de hadde ikke noe å utsette på stedet. Kontordamen på stedet var en skikkelig megge, men ellers føler jeg meg vel ivaretatt. I hvert fall foreløpig.

Sånn; nå har jeg informert. Andre innspill er hjertelig velkommen, og jeg kan også svare på spørsmål etter beste evne.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:19   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Hvorfor valgte du akkurat denne operasjonen - fremfor den der man er fit for fight med det samme omtrent? *undret den brilleløse*

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:20   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Hvorfor valgte du akkurat denne operasjonen - fremfor den der man er fit for fight med det samme omtrent? *undret den brilleløse*

Slik jeg ble fortalt det, så kan jeg i større grad reoperere (når jeg blir "gammeldamelangsynt") med den type operasjon jeg har gjennomført nå.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:24   #4
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Tjorven: Jeg må bare gi deg en formaning. Du må ikke glemme en eneste gang å dryppe. Det er kjempeviktig. Jeg har ei venninne som måtte reopereres pga. at hun hadde glemt å dryppe noen ganger og resultatet blir da ikke som det skal. Veldig viktig og følge instruksene nøyaktig og ikke slurve en eneste gang. Sett på alarm på mobilen.

Jeg laseropererte når det fortsatt var ganske nytt i Norge for 18 år siden, og jeg er like fornøyd ennå. Jeg hadde den operasjonen som også var ganske smertefull (mere enn den som er nå, men da fantes det ikke noe annet), men det er jo bare noen dager. Nå har det blitt bedre operasjonsmetoder som ikke er så ille. Og den dyreste metoden er helt smertefri. Svigerinnen min har akkurat tatt den. Jeg har mange venner og også mannen min er laseroperert. Jeg startet en liten bølge når jeg gjorde det tydeligvis. Jeg opererte pga. at jeg ble allergisk for linser og det var veldig vanskelig for meg med briller siden jeg ikke var samsynt og var -7,5 på ene øyet og -3,5 på andre øyet. Det ble en helt ny verden etter laseroperasjon. Når jeg opererte for 18 år siden så kostet det mere enn det gjør i dag siden pengene er mindre verdt enn den gangen også. Jeg betalte kr 12 000,- pr. øye.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:25   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg vet veldig godt at jeg må dryppe. Jeg forsøker virkelig. Problemet mitt er at jeg glemmer det siden jeg ikke kjenner at det trengs. Alarm på mobilen var en god ide. Takk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:26   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Takk for at du deler. Jeg vurderer laseroperasjon selv, men jeg er mye mer nærsynt enn deg og jeg har vært til konsultasjon for noen få år siden, og de mente det ikke var en vanlig enkel operasjon på det ene øyet, men skulle la seg gjøre.
Hvilket sted opererte du på?

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:30   #7
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg kan bidra med min historie også.

Jeg tok LASIK for 9 år siden. Jeg betalte den gang 30 000 kr. Selve operasjonen var smertefri og det var heller ingen smerter i etterkant. Jeg så perfekt med en gang, men var mye tørr i øynene og lyssensitiv. Jeg sliter fortsatt med å kjøre i mørket. Selve mørkekjøringen går greit, men jeg sliter når jeg møter biler pga lysene.

Jeg har aldri angret og anbefaler operasjon til alle som spør. Jeg brukte for det meste linser, men sleit med at jeg fort ble tørr i øynene og briller var ikke noe særlig å bruke pga lange øyevipper.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.

Sist redigert av trøtt : 29-11-10 kl 09:34. Årsak: Vet ikke hvordan det er å møte bilder på veien, det er biler jeg sliter med.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:30   #8
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Hvor mye nærsynd er du Lykke? Jeg var jo -7.5 på ene øyet + at jeg hadde skjeve hornhinner. Eneste som var aberet med det da når jeg opererte for 18 år siden var at jeg da ikke kan bruke kontaktlinser igjen noen gang, men de tålte jeg jo ikke da uansett, så det var lett å velge bort. De burde jo ha kommet mye lenger nå enn for snart 20 år siden?

Jeg kan også slite litt med å kjøre i mørket ennå, men det har blitt bedre enn det var første året etter operasjonen. Særlig om det er våt vei og mye lys når en møter biler.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:38   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg opererte for snart to år siden, valgte LASIK siden jeg ville være minst mulig hjemme. Selve operasjonen gikk kjempegreit, men jeg reagerte på den beroligende tabletten jeg fikk i forkant så jeg frøs og skalv noe innmari. Jeg var ca -6 på begge øynene før operasjonen og brukte linser eller briller og var rett og slett lei av det. Jeg betalte 30000, og det var vel verdt pengene.

Det tok noen måneder før jeg følte at synet var stabilt, frem til da kunne jeg være litt langsynt en dag og nærsynt den neste, men det ble sakte men sikkert mye bedre. Håndarbeid var litt vrient i samme periode, for det var litt anstrengende for øynene.

Det eneste jeg nå merker er at jeg er litt mer lyssensitiv enn før, blant annet er mørkekjøring litt slitsomt i starten.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:51   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Hvor mye nærsynd er du Lykke? Jeg var jo -7.5 på ene øyet + at jeg hadde skjeve hornhinner. Eneste som var aberet med det da når jeg opererte for 18 år siden var at jeg da ikke kan bruke kontaktlinser igjen noen gang, men de tålte jeg jo ikke da uansett, så det var lett å velge bort. De burde jo ha kommet mye lenger nå enn for snart 20 år siden?

Jeg kan også slite litt med å kjøre i mørket ennå, men det har blitt bedre enn det var første året etter operasjonen. Særlig om det er våt vei og mye lys når en møter biler.

Jeg er minus 10 og minus 6 i brillestyrke, litt mindre i linsestyrke (-5 og -9 tror jeg) og har noe skjevhet på hornhinne. Jeg tåler kontaktlinser med sliter med tørrhet. Jeg har bare vært et sted til konsultasjon i 2006, Majorstua øyesenter het det vel. Jeg er dårlig på mørkekjøring nå uansett med linser, blir veldig blendet av motgående lys og har rett og slett dårligere detaljsyn i mørket, det sa øyelegen ikke kom til å bli bedre etter operasjon, man vil ha dårlig mørkesyn. Det er mulig at synes mitt også endres noe fortsatt og da vil de ikke operere. Jeg kvier meg nettopp pga smertene jeg har hørt om og at mine øyne ikke kunne tas samme dag.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 09:54   #11
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg anbefaler Drammen øyekirurgiske klinikk. Øyvind Pedersen kan sine saker. Jeg kjenner andre som har blitt operert der og de er like fornøyd.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:08   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Lykken: Ville sjekket med en ny klinikk nå. Kan jo være at ting har skjedd til det bedre nå de siste 4 årene sånn at du kanskje kan operere allikevel. Jeg har også hørt noe om ca. -10 er en slags grense på operasjon, men det var jo lenge siden. Det som er når en er så mye langsynt er at de ikke garanterer at du havner rett rundt 0. Den sjansen tok jeg også når jeg var -7,5. Jeg ville heller f.eks. vært -1 og måttet bruke briller og ikke vært helt blind så fort en tok av brillene enn å vært masse langsynt. Ta og sjekk med annen klinikk. Det er en utrolig følelse og ikke være helt blindet og bare se dos så fort en står opp av senga på morgenen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 10:40   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Lykken: Ville sjekket med en ny klinikk nå. Kan jo være at ting har skjedd til det bedre nå de siste 4 årene sånn at du kanskje kan operere allikevel. Jeg har også hørt noe om ca. -10 er en slags grense på operasjon, men det var jo lenge siden. Det som er når en er så mye langsynt er at de ikke garanterer at du havner rett rundt 0. Den sjansen tok jeg også når jeg var -7,5. Jeg ville heller f.eks. vært -1 og måttet bruke briller og ikke vært helt blind så fort en tok av brillene enn å vært masse langsynt. Ta og sjekk med annen klinikk. Det er en utrolig følelse og ikke være helt blindet og bare se dos så fort en står opp av senga på morgenen.

Ja, jeg bør vel ta en ny konsultasjon, har hørt mye bra om den i Drammen. Men jeg har akkurat oppjustert styrken min, og jeg tror ikke de opererer så lenge synet er i bevegelse. Men kan jo sjekke. Det var det øyet mitt med høyest styrke ja, det var på -9 da jeg var hos øyelegen og det var noe med at hornhinnen (eller noe annet=) var for tynn til vanlig operasjon, de måtte gjøre noe spesielt.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 17:44   #14
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Er det ikke slik at man kan få slike operasjoner dekket av det offentlige?
Hva er event minimumskrav da?

Eldste min har -4,5 på begge øyne (når han fikk briller første gang for 3 år siden var styrken -2 og -2,5) Han har også skjeve hornhinner.
Har snakket litt om operasjon, men han gidder ikke om vi må betale det selv......

Vi får jo dekket endel av brillene siden han skjeler, så vi er jo heldig der i 1,5 år til.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 18:05   #15
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Tidligere dekket det offentlige mye mer, men nå tror jeg det skal veldig mye til for oss voksne ihvertfall. Øyelegen sa at du måtte ha en jobb der du ikke kunne bruke briller eller linser, f.eks røykdykker etc. Men jeg er usikker på hva kriteriene er.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 18:10   #16
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Var ikke det grisebillig, Tjorven? Jeg fikk pris for tre år siden, da skulle de han 30.000 for begge øynene. Jeg er langsynt med +3,5 og + 5,5 og har skjeve hornhinner. Kanskje det er avgjørende for prisen?

Takk for at dere deler info.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 19:32   #17
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Oi, det hørtes billig ut ja.

Jeg har egentlig bestemt meg for å gjennomføre en sånn operasjon, og driver og sjekker priser nå, og de ligger på rundt 30 000 +/-.

Takk for info!

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 20:54   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Det er vel kanskje den andre formen for operasjon; nemlig LASIK som koster 30 000? For ellers var jo forskjellen enorm.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:03   #19
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.511
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Kan man operere skeive hornhinner?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-10, 21:05   #20
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg tok LASIK for 2,5 år siden, og har ikke angret ett sekund. (Selv om jeg fremdeles betaler ned på gjelden til far. )

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no