Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Laseroperasjon av øynene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-10, 17:59   #41
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

En kompis av meg ble laseroperert med LASIK for 10 år siden (to ganger! inkl reoperasjon) og er fortsatt ikke fornøyd med resultatet. Fortsatt behov for briller, og mørkesynet er ødelagt for alltid (flash rundt lyskilder i mørket).

Vet han noen grunn for at det ikke ble vellykket? Kan han garantere for at han har fulgt dryppeanvisningenen til legen fra første stund? Det er veldig ofte der det går galt at en ikke gjør som legen sier eller glemmer å dryppe enkelte ganger etter operasjonen. Jeg har ca. 10 venner som har gjort operasjonen og det er kun hun som slurvet med dryppingen som måtte ta reoperasjon og sliter med mørkesynet fremdeles. Alle andre er superfornøyde.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 18:09   #42
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg er bare litt nærsynt (-1.25 og -1.75), men sliter med å kjøre bil om kvelden pluss lese tekst på tv osv. Øynene mine tåler ikke linser, og jeg hater å gå med briller, får skikkelig kjerringtryne, uansett hvor kule brillene er. Hørte med øyenlege her i USA om laser-operasjon kunne være noe for meg, og fikk beskjed om at det var det ikke. For når jeg ble alderslangsynt om noen år, så ville jeg se ok både på langt og kort hold plutselig, mens om jeg opererte bort nærsyntheten, ville jeg trenger briller for langsyntheten. Jeg håper det stemmer... Ellers er jo mitt største problem bilkjøring om kvelden, og jeg har jo forstått at akkurat det ikke blir noe bedre med laser uansett.

Så nå har jeg krøpet til korset og fått meg "kjørebriller". Sånne som blir solbriller når solen skinner. Pene er de ikke, men jeg ser i det minste hvor jeg kjører.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-10, 13:48   #43
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Vet han noen grunn for at det ikke ble vellykket? Kan han garantere for at han har fulgt dryppeanvisningenen til legen fra første stund? Det er veldig ofte der det går galt at en ikke gjør som legen sier eller glemmer å dryppe enkelte ganger etter operasjonen. Jeg har ca. 10 venner som har gjort operasjonen og det er kun hun som slurvet med dryppingen som måtte ta reoperasjon og sliter med mørkesynet fremdeles. Alle andre er superfornøyde.

YEs, han fulgte dryppeanvisningen. Problemet var enkelt og greit: pupillens størrelse i mørket er større enn operasjonssonen. Da oppstår problemet. M.a.o.: slurvete forundersøkelse.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:27   #44
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg var på 3-månederskontroll i går og har nå styrke 0. :blid: Optikeren mente at jeg var en perfekt Lasik og at om jeg hadde gått til en annen optiker for en vanlig synstest for linser nå, så hadde de neppe kunne sett at jeg er operert.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:41   #45
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.404
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg har vurdert operasjon, men vet ikke om jeg tør.....

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:59   #46
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg vurderer også dette.

Kjekt med en tråd om temaet!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 00:05   #47
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Seriøst - det eneste jeg angrer på, er at jeg ikke gjorde det før. Det er totalt smertefritt og bare gleden av å gni seg i øynene i dusjen... Eller svømme under vann med vidåpne øyne uten å bekymre seg for linser som skal forsvinne. Eller snu opp ned på hele hotellsengen for å finne linsen, siden man vet med sikkerhet at ekstra linser OG briller ligger igjen hjemme....

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 13:23   #48
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Går det an å si litt om hvilke klinikker dere anbefaler/avbefaler?
Det er jo viktige ting dette her.. og kvaliteten på både utstyr og kirurger varierer helt sikkert en del.

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-10, 13:38   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

For min del er det jo ikke mulig å si noe om hvor fornøyd jeg er med operasjonen eller ikke. Det er bare 3 uker siden operasjon og jeg aner ikke om den ble bra nok.

Det jeg i hvert fall kan avsløre er at resepsjonisten hos Vårda Øyeklinikk godt kunne gått et kurs i kundebehandling. Selv om det i seg selv er ganske uvesentlig for resultatet.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 10:09   #50
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Har dere noen tips om hvilken klinikk på østlandet som ikke er så inni gamperæva grisedyr.,..?

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 10:49   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Følg med på tilbud like over nyttår, mener i hvert fall at jeg har sett dette tidligere år. Prisforskjellene er ganske store, så det kan være verdt å undersøke litt. Jeg aner ikke om dette også innebærer kvalitetsforskjeller.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 10:56   #52
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg vil nok mest sannsynlig ha LASIK eller nyere og da havner man iflg prislistene fra 30 til 40 000 nå....
Hadde man kommet ned på 25 høvdinger så begynner det å bli litt lettere å få til uten å måtte låne penger..

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 14:16   #53
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Dette så jo ikke helt bra ut:
tidl. Norsk Synskirurgi, nå Memira
http://www.oblad.no/nyheter/fra-lang...synt-1.3841551
http://www.oblad.no/nyheter/benekter...ate=01.09.2010

Noen som har erfaringer med disse?

Der jeg ble operert var de veldig klare på at det er fare for komplikasjoner ved alle operasjoner, og at det er en viss sannsynlighet for at de må foreta en reoperasjon (og at det i så fall er inkludert i prisen).

Her sier pasienten at han ikke har fått denne informasjonen, mens klinikken sier at de har gjort det.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 14:54   #54
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Jeg opererte på Memira, og er veldig fornøyd.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 18:22   #55
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Da jeg skulle velge øyelege var jeg innom én klinikk her i Norge (navn kan fås i PM) hvor øyelegen feide bort mine spørsmål om e.v.t. komplikasjoner. Han var mye mer opptatt av å booke dato for inngrep og avtale finansiering gjennom lån. Den klinikken valgte jeg bort. Memira i Sverige var ihvertfall grundig til å informere, og virkelig ryddige på alt. Avdelingen i Oslo synes jeg var mye mer rotete.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 19:45   #56
vestlandsfanden
Superaktiv
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 441
vestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populærvestlandsfanden er populær
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av kiki, her.

Jeg opererte på Memira, og er veldig fornøyd.

Hvilken avdeling/by?

vestlandsfanden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-12-10, 22:41   #57
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av vestlandsfanden, her.

Hvilken avdeling/by?

Stavanger.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 21:47   #58
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Nå er det tre uker siden operasjonen, og jeg er veldig fornøyd med at jeg valgte å gjennomføre det.
Heldigvis ventet jeg til etter operasjonen med å se videoer av samme ingrep på Youtube og Adressa.

__________________
*
Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 22:55   #59
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg er bare litt nærsynt (-1.25 og -1.75), men sliter med å kjøre bil om kvelden pluss lese tekst på tv osv. Øynene mine tåler ikke linser, og jeg hater å gå med briller, får skikkelig kjerringtryne, uansett hvor kule brillene er. Hørte med øyenlege her i USA om laser-operasjon kunne være noe for meg, og fikk beskjed om at det var det ikke. For når jeg ble alderslangsynt om noen år, så ville jeg se ok både på langt og kort hold plutselig, mens om jeg opererte bort nærsyntheten, ville jeg trenger briller for langsyntheten.

Det stemmer. Jeg er minus 2 og 1,5, og min øyelegepappa sier det bare er dumt å laseroperere meg. Han mener det er bedre at jeg bruker briller/linser nå (jeg er 37) - for når "vanlige" folk opplever at de trenger lesebriller fra ca 45 års alder, vil jeg kunne utsette dette til ca 65 års alder. Ifølge ham er det mindre plagsomt å måtte bruker briller/linser for å se på langt hold mot å stadig måtte sette lesebriller på nesen for å få med seg hva som skjer foran nesa di.

Jeg spurte ham om han ville turt å laseroperere seg selv, og hans svar var da at dersom han var mer enn minus 6 ville han gjort det - fordi plagene med nærsyntheten da ville vært så store at risikoen for eventuelle komplikasjoner ville veid opp mot fordelen med det resultatet man håpet å få.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 23:03   #60
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.284
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Laseroperasjon av øynene

Åh, så det har i grunnen ikke noe for seg at jeg laseropererer øynene? Jeg har -1,75 på begge øynene. Har drøssevis med linser og ingen problemer med dem, men har de siste månedene bare brukt briller fordi det er enklere å bare sette dem på nesa. Men nå er sola tilbake, og jeg kjenner behovet for solbriller når jeg kjører bil. Da øker nok linsebruken.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no