Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

[Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-23, 14:47   #1
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

[Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Assa, jeg skjønner ikke helt problemet med å snakke i telefonen på toget, på lik linje med at jeg (og de fleste andre) synes det er greit å snakke med sidemannen. Så lenge man ikke roper høyt, selvfølgelig, men det synes jeg gjelder vanlige samtaler også.

Så, hva er problemet?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 14:50   #2
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Tror litt av problemet kan være at det er mer forstyrrende å bare høre en halv samtale, kanskje litt fordi det da er pauser og så plutselige replikker igjen, så man stadig vekk blir «overrasket» over en ny replikk. Og så kan det jo også være at når man snakker med sidemannen, så er begge til stede og tilpasser stemmeleiet etter hvor de er; folk som snakker i telefonen når de er et sted med en del bråk, snakker ofte VELDIG HØYT.

Men det er sikkert en del gruffing og kjerringsyt ( ) også.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 14:56   #3
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Tror litt av problemet kan være at det er mer forstyrrende å bare høre en halv samtale, kanskje litt fordi det da er pauser og så plutselige replikker igjen, så man stadig vekk blir «overrasket» over en ny replikk.

De er nysgjerrige på resten av samtalen, rett og slett?

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 14:57   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Marla Singer, her.

De er nysgjerrige på resten av samtalen, rett og slett?

Ja, kanskje. Men jeg mente mer at det kanskje er vanskeligere å ignorere noe som stadig stopper og starter igjen enn noe som går jevnt og trutt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 14:57   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Jeg forstyrres veldig av metallisk lyd. Altså den lyden som kommer hvis man andre har høyttaleren på slik at man hører hva den andre sier også. (Og jeg KLIKKER (inni meg) på folk som ser på film med full lyd på t-banen.)

Folk som snakker med andre med telefonen inntil øret er helt greit for meg.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 14:57   #6
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.741
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

De fleste som snakker/face timer på offentlig transport, prater ikke de skriker. Og det er irriterende.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 14:59   #7
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Å snakke i telefonen tenker jeg er helt normal adferd på offentlig sted. Helst innen for normal folkeskikk, med tanke på lydnivå og tema, åpenbart, men ellers - helt greit. På en musestille togvogn eller en buss med sovende folk så hadde jeg kanskje valgt å flytte meg eller gjøre praten kort.

Lyd rett fra telefon, derimot, særlig fra tiktok eller andre ting som har veldig "hoppende" lydbilde, burde man derimot drasse folk ut av toget og fiskedaske dem for.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:01   #8
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.235
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg forstyrres veldig av metallisk lyd. Altså den lyden som kommer hvis man andre har høyttaleren på slik at man hører hva den andre sier også. (Og jeg KLIKKER (inni meg) på folk som ser på film med full lyd på t-banen.)

Å snakke i telefonen på toget (eller noe annet sted med andre folk) med høyttaleren på, eller se film med høy lyd på, burde vært straffbart. Det er jo helt ute.

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

De fleste som snakker/face timer på offentlig transport, prater ikke de skriker. Og det er irriterende.

Enig. Men det er jo et annet type problem.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:01   #9
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.141
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

De fleste som snakker/face timer på offentlig transport, prater ikke de skriker. Og det er irriterende.

Jeg syns faktisk Facetiming er VESENTLIG mer irriterende enn telefonsamtale. Tror det er motsatt av det fenomenet Skilpadda beskriver: Det at man hører begge deler av samtalen, gjør den vanskeligere å kutte ut. Mannen min liker å facetime heller enn å ringe søstrene sine, og det gjør meg GAL! Jeg føler at jeg er sånn nesten med i samtalen, og det er veldig vanskelig å zoome det ut.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:18   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.


Men det er sikkert en del gruffing og kjerringsyt ( ) også.

Hva er kjerringsyt?

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:21   #11
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Hva er kjerringsyt?

Det var en humoristisk referanse til upopulære meninger-tråden, der Maverick tidligere i dag beskyldte meg for å drive med nettopp det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:24   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.865
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg syns faktisk Facetiming er VESENTLIG mer irriterende enn telefonsamtale. Tror det er motsatt av det fenomenet Skilpadda beskriver: Det at man hører begge deler av samtalen, gjør den vanskeligere å kutte ut. Mannen min liker å facetime heller enn å ringe søstrene sine, og det gjør meg GAL! Jeg føler at jeg er sånn nesten med i samtalen, og det er veldig vanskelig å zoome det ut.

Enig, Facetime uten øretelefoner er verre enn vanlige ensidige telefonsamtaler. Fordi du må høre på samtalepartnerens metalliske boksestemmer også. Men det ALLER VERSTE er folk som hører på musikk eller ser på film/videosnutter uten øretelefoner. DE MÅ DØ!!!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:24   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det var en humoristisk referanse til upopulære meninger-tråden, der Maverick tidligere i dag beskyldte meg for å drive med nettopp det.

Åh, ikke bare deg! Mange!


Telefonsnakking med normal stemme og litt forståelse for hvilke temaer som gjør seg for allmenn lytting ser jeg ikke noe problem med.

… men hver gang noen har på høyttaler klør det i meg etter å gjøre den andre i samtalen oppmerksom på at dens uttalelser blir kringkastet til alle og enhver.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:27   #14
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Pil

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

De fleste som snakker/face timer på offentlig transport, prater ikke de skriker. Og det er irriterende.

Nettop. Å når flere snakker samtidig i forskjellige samtaler er det veldig slitsomt og forstyrrende. Jeg er sikkert sær, men mine samtaler på tlf vil jeg ikke andre skal høre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:34   #15
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.780
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Facetime er mye verre enn telefonsamtaler med normal stemme og normale tema!
Jeg har opplevd flere på Facetime på matbutikken og synes det er et snodig fenomen. Det irriterer meg ikke, men jeg synes de er pussige.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:36   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.741
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Facetime er mye verre enn telefonsamtaler med normal stemme og normale tema!
Jeg har opplevd flere på Facetime på matbutikken og synes det er et snodig fenomen. Det irriterer meg ikke, men jeg synes de er pussige.

Særlig når menn er på handletur alene har jeg sett.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:38   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Jeg plages normalt ikke av telefoner, men det kommer jo selvsagt an på både volum og generell adferd. Noen snakker jo med hele kroppen og det kan være forstyrrende.

Ellers hjertens enig i at FaceTime uten propper er djevelens verk, jeg synes det er ubehagelig å bli så involvert i andres samtaler. Jeg foretrekker egentlig at det da i det minste foregår på et språk jeg ikke klarer å henge med på, for da kan jeg avskrive det som støy.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:38   #18
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.737
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Jeg har ei datter som har kjæresten på Facetime nærmest hele døgnet. Det er litt forstyrrende.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 15:55   #19
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.858
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Det er svært irriterende å høre på - på en måte jeg nesten ikke greier å forklare. Det verste er samtaler som åpenbart har null innhold, mål og mening, og som pågår i det uendelige. Den typen telefonatferd gnager veldig i ørene. Beskjeder som at middagen er klar klokka 17 eller at noen må hente i barnehagen, er selvsagt innafor. Samtaler live eller per telefon i stillevogna fører meg nesten ut i en "falling down"-stemning, for dem som har sett den gamle filmen.

Jeg tror det har sammenheng med at jeg har et tiltakende anstrengt forhold til telefonsamtaler for egen del. Andres samtaler burde sikkert ikke plage meg av den grunn, men slik er det. Sitter iblant med skrekkblandet fryd og hører folk som legger ut om de mest utrolige, private ting.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-23, 16:01   #20
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.514
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Gaflet fra gruffetråden] Å snakke i telefonen på toget

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Facetime er mye verre enn telefonsamtaler med normal stemme og normale tema!
Jeg har opplevd flere på Facetime på matbutikken og synes det er et snodig fenomen. Det irriterer meg ikke, men jeg synes de er pussige.

Nei nei! Det har en helt naturlig forklaring. Vi bruker også FaceTime når noe skal handles og den som handler er usikker på hva det er. Min mann er ca 98 år gammel når det kommer til elektroniske dippedutter og har helt sikkert meg på høytaler i slike tilfeller. Jeg dør jo inni meg, men jeg er jo heldigvis hjemme.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no