Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Eie mindre og glede seg mer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-08, 12:15   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eie mindre og glede seg mer

Jeg melder meg på no-shopping og i tillegg mitt nye prosjekt; eie mindre, med bedre kvalitet og få oversikt!

Vi startet med guttenes rom i går. To store poser gikk i søpla og to store poser med flotte, fravokste ting ble avlevert Barnesenteret på Ullevål. Damen der var ikke så interessert som jeg hadde håpet. Vi får så mye, sa damen, men jeg har pinadø ikke sett mye til hele og fine leker på venterommene på poliklinikken de gangene vi er der!

Så var det badet sin tur. Masse gammel sminke og krem ble hevet. Bare det som brukes daglig skal være fremme, og jeg laget kurvsystem til resten i skapet under. Deilig!

Amandas rom er så nyinnredet at jeg tok sjauen med hennes ting da.

Jeg setter i gang med soverrommet vårt i kveld. Til Fretex med alle klærne som ikke har vært i bruk det siste året, som ikke er galla/bunad/osv...

Boden skal brukes flittig. Jeg legger ting jeg er i tvil om der, og er det ikke savnet på et år går det til loppis!

Er du med?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:18   #2
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Å ja!!! Jeg er med! Det er en herlig følelse å få ordnet skikkelig opp, ikke sant?

Jeg må bare finne igjen litt overskudd..så kommer jeg etter. Et slikt tiltak står øverst på lista!

Flott Hønni! Og nyt den gode følelsen!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:21   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Som amor så savner jeg overskuddet til å sette i gang. Vi flyttet inn i april, og har faktisk ikke fått pakket ut alt enda. Men rommet til snuppa kunne definitivt tålt en ryddesjau. Det drukner i leker hun har vokst fra.

Men når ungene er lagt om kvelden så føler jeg meg helt utkjørt. Rydde rommet til snuppa må jo forsåvidt skje før hun legger seg, men når i all verden skal jeg finne tid til det? Gode råd mottas med takk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:24   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med! Jeg har allerede ryddet klesskapet mitt og skal donere en søplesekk til Fretex, og i kveld skal Glitterbarnets leker gjennomgåes og ryddes i.

Sminkesakene på badet tok jeg en raus i før ferien.

Siden jeg har vært student i tre år har jeg ikke shoppet så mye, men jeg har shoppet mye kjede-billig som ikke er av høy kvalitet. Nå skal jeg heller kjøpe få plagg av kvalitet som det ikke går flere millioner av på dusinet.

Glitterbarnet har vintertøy fra i fjor som (for håpentligvis passer ennå), og et skap fullt av arveklær som passer en stund til. Jeg skal fortsette å kjøpe brukt til ham der det går, arve og ellers kjøpe plagg av god kvalitet, gjerne økologiske.

Bodene våres er fulle, og sambo skal få orden på dem, slik at de faktisk går an å bruke. Hyllesystemer fra IKEA skal kjøpes inn, og alle esker skal merkes, slik at det er lett å finne fram.

CD- og DVD-mapper skal kjøpes inn, og alle covere skal i esker. Fryktelig trist for musikk- og filmelskere som oss, men bor man i leilighet, så bor man i leilighet.

Vi vurderer også å bytte rom med Glitterbarnet, vi sover jo bare der, og trenger betydelig mindre romsteringsplass enn han. Da kan alle lekene hans få plass der,i stedet for å være stablet i stua.

Det blir jo endel innkjøp, men forhåpentligvis blir det slik at vi i fremtiden har mer orden, og slipper å kjøpe nye negleklippere/neglelakk/hårspenner/penner/hva-har-du fordi vi (jeg) ikke finner det gamle.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:27   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Familien kokosbolle er med!

Vi driver på og selger unna på finn.no og her, rydder klær og gir til UFF.

Merker meg at jeg SKAL ta en opprydding i stofflageret mitt (metervare altså ), og rydde i sminken og hudpleieproduktene, veskene mine, lekene til knerten +++

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:27   #6
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Dette vil jeg være med på.
Kjøpestopp også, jeg leste om en "værdame" som ikke hadde handlet klær på et år og ble inspirert.
Jeg fikk en katalog forrige uke, og så at de antrekkene som jeg likte,var samensatt av klær jeg har en eller annen plass i skapene mine.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:31   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg syns ikke jeg har gjort annet enn å redusere anntall eiendeler etter at vi arvet et fullt møblert og utstyrt hus. Men jeg klarer ikke kaste brukbare ting. Noe gis bort til loppemarked eller kjente med behov, noe lagres veldig lenge fordi jeg vet at en eller annen gang får jeg bruk for det (6 uåpna sengesett, 50 oppvaskhandkler, stoff, garn + litt til). Men vi kvitter oss IKKE med bøker og blader. En ny gjennomgang av garasjen skal tas når Kjæresten kommer fra fisketuren sin.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:32   #8
Lilith
Hulder
 
Lilith sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 1.605
Lilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smartLilith imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med!!

Kjøpestopp klarer jeg ikke, vi flyttet inn i et hus for et år siden og fremdeles er ikke ting på plass, og ungene trenger stadig nye klær og ting og tang, så det blir litt fånyttes.

Men eie mindre, den er jeg med på!
Har faktisk allerede begynt, kastet 5 søppelsekker med ting i ferien, hadde tenkt å fortsette, men det ble aldri tid. Nå skal jeg gi meg i kast med det igjen. Skal ha kaste-sjau på jentenes rom, veslefrøkna har vokst i fra en del leker og klær, skal få sortert disse i gi bort/kaste-esker og få dem unna. I tillegg har jeg en drøss ting i boden, og det skal MINST halveres.

Flott tiltak!

__________________
May the light always find you on a dreary day, when you need to be home, may you find your way.
May you always have courage to take a chance, and never find frogs in your underpants

-02
-06
Lilith er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:35   #9
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.


Men når ungene er lagt om kvelden så føler jeg meg helt utkjørt. Rydde rommet til snuppa må jo forsåvidt skje før hun legger seg, men når i all verden skal jeg finne tid til det? Gode råd mottas med takk.

Helgejobb for deg/mannen mens den andre leker med barna?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:35   #10
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg og håper å få oss inn i en god stim, kjøpe mindre mat ute(der har vi ett stort forbedringspotensiale!!!), flinkere til å skru av lys/tv m.m når vi ikke bruker det/er der.

Gi bort gaver som overraskelses-middager og økologiske vaskemidler f.eks, og ikke fjas. Der er jeg egentlig ganske god, mener jeg selv.

Legge visa-kort hjemme, og dra på butikk med kontanter, da handler jeg mer fornuftigt!!

Vi har nok møbler og ting og tang, så si ifra til alle at vi trenger ikke mer av det i hus. Ønske oss klær f.eks til bursdag/jul eventuelt gavekort.

Ungene trenger ikke mer leker, vi kan låne bøker/filmer/lydbøker/cd`er på biblioteket.

Gjøre ferdig småtteri som står igjen etter all opp-pussing, istedet for å starte med andre rom/kjeller/garasje/ute.

Tok jeg litt av her nå kanskje :grubler: Dette er mine planer for høsten/vinteren, så skal det bli arti å se om vi har spart oss opp en formue.

Jeg er egentlig mektig lei av å få lønn,som en aldri nesten merker at kommer inn på konto, før den er borte.

Lurer også på å kutte ut hus-telefon, og få den minste pakka på parabolen. Vi har vært flinke med parabol/tv-titting og sagt opp det ene abonnementet, så nå har vi bare1 abonnement på parabol.

Så får jeg gå over forsikringer/mobil-abonnement/bank og se om vi får tak i noe gunstigere!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:36   #11
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg kaster aldri ting som er brukbart. Jeg gir det bort på Finn, loppemarked, til Fretex eller lasteilturer til Litauen etc.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:39   #12
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av Hønni, her.

Jeg kaster aldri ting som er brukbart. Jeg gir det bort på Finn, loppemarked, til Fretex eller lasteilturer til Litauen etc.

Det er klart!!

Ser forresten at jeg driver i en spare-tråd,og dette var en litt annen slags tråd..

Er vist litt ivrig!

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:44   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Dette har jeg drevet med lenge. For oss har det vært en dyd av nødvendighet, vi har få kvadrat per person, og det er så deilig! Jeg har enda et par giga-prosjekter som går på bilder generelt og album til ungene.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

CD- og DVD-mapper skal kjøpes inn, og alle covere skal i esker. Fryktelig trist for musikk- og filmelskere som oss, men bor man i leilighet, så bor man i leilighet.

Hvis dere først skal fjerne coverene vil jeg anbefale dere å lagre filmene og musikken digitalt, da sparer man enda mer plass og det blir lettere å lete.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:45   #14
Aminta
ƒœß†˙*∂ü*∂醆é?
 
Aminta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 5.905
Aminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt liktAminta er virkelig godt likt
Standard

Re: Sv: Eie mindre og glede seg mer

Vi driver med det samme selv.
Vi holder på å ommøblere litt og bytte litt på noen rom og slikt, så da får vi ryddet skikkelig der, det gjelder særlig datarommet/biblioteket. Også trenger bokhyllene litt opprydning, fordi det er endel annet enn bøker her og der. (Vi kvitter oss ikke med bøker.)
Ellers er faktisk soverommene og badene strøkne, der er vi flinke.

__________________
"Natten her, er ikke bare et stjernevær.
Den er summen av livet og alt som er!" (-André Bjerke.)


Aminta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:51   #15
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Vi skal flytte i løpet av høsten, så det må på et tidspunkt ryddes skikkelig. Jeg oppfordrer (han mener vel jeg maser) mannen min til å rydde i sine saker. Selv har jeg sånn nogenlunde kontroll.
Vi har fått solgt unna ting vi vet vi ikke har bruk for når vi flytter, ellers forsvinner fravokste klær til venners barn med en gang. Leker har jeg også fått gitt unna endel av.
Har hatt kjøpestopp av "ting til huset" siden mars i fjor, og den skal vare til vi får flyttet. Men da blir det sikkert litt nytt...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 12:51   #16
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Vi driver på med det samme selv. Huset er stort sett ryddet og det som gjenstår er kjeller og boder.
Før jeg kjøper noe tenke alltid 3 ganger over om jeg virkelig trenger det. Det har sklidd litt ut i ferien med å kjøpe alt for mye dill til ungene som de ikke trenger, men allikevel ønsker seg.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 13:05   #17
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av Fusilli, her.

Vi driver på med det samme selv. Huset er stort sett ryddet og det som gjenstår er kjeller og boder.
Før jeg kjøper noe tenke alltid 3 ganger over om jeg virkelig trenger det. Det har sklidd litt ut i ferien med å kjøpe alt for mye dill til ungene som de ikke trenger, men allikevel ønsker seg.

Det med å tenke 3 ganger var lurt! :legger seg på minnet:

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 14:05   #18
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av Tjorven75, her.

Rydde rommet til snuppa må jo forsåvidt skje før hun legger seg, men når i all verden skal jeg finne tid til det? Gode råd mottas med takk.

Jeg hadde et skikkelig rydderaid på veslas rom da hun og pappaen var bortreist en helg. Alle leker som hører sammen har fått hver sin boks (duplo, bokstavklosser, puslespill, plastdyr etc i hver sin eske), og (nesten) hver kveld mens vesla har kveldsstell med en av oss, tar den andre en kjapp rydderunde på rommet hennes.

Dette fungerer utmerket, men jeg er spent på å se hvordan det blir når samboeren straks flytter ut og jeg blir alene med henne. Ikke sikker på at jeg klarer å følge det opp like godt og like ofte da, men det er uansett lettere å rydde når det er et system å rydde inn i.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 14:13   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg har såvidt begynt, lekerommet til ungene fikk seg en god omgang med ryddemamma for en uke siden. Ødelagte leker ble kastet, leker som de har vokst fra ble sortert og lagt i to esker, en liten med ting jeg har lyst til å beholde og en gigantisk med ting som skal bort. Klærne etter ungene ble ryddet i før sommerferien, så der har jeg kontroll. Mitt eget klesskap derimot...

Vi bygger hytte til våren, så mye av ting og tang til huset skal opp dit, og frem til da har vi kjøpestopp. Vi må få kontroll og oversikt over hvor mange tallerkener, glass etc. vi har og trenger.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 14:15   #20
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Flott tråd! Føler jeg holder på med dette hele tiden, men det dukker jo stadig opp nye ting overalt. Jeg orker ikke mer rot, kjenner jeg! Ikke så greit å vite hvor man skal gjøre av fullt brukbare ting alltid, vi har ikke noen plass å levere det her vi bor.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no