Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Eie mindre og glede seg mer

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-07-08, 20:53   #41
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

I likhet med flere er jeg med, må bare finne tid og overskudd først.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:15   #42
Sansa
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.741
Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg merker i hvert fall at min sønn har mer glede av å leke på rommet sitt når antall leker er begrenset. Da vi flyttet hit vi bor nå hadde han bare noen få ting på rommet sitt i starten, og da først synes jeg han fikk ro til å leke med det lille han hadde. I perioder hvor han har hatt masse å velge i, så har han liksom ikke klart å begynne med noe.

__________________
Mamma til to gutter og to jenter
Sansa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:21   #43
Tante Grønn
Alltid motsatt
 
Tante Grønn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 888
Tante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populærTante Grønn er populær
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er med på denne, og har gått løs på badet i 2. etagen
Det skal bli godt å få "mere luft" i huset.

__________________
-Tripp-06,Trapp-07 og Tresko des-08-
Tante Grønn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:24   #44
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg tar en slik sjau med jevne mellomrom. Fascinerende hvor lite tid det tar før rotet er tilbake.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:25   #45
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er og med. Det lille rekkehuset vårt er alt for fullt, så jeg driver hele tiden på med å rydde, kaste, selge og gir bort. Men nå tror jeg at jeg skal gå systematisk til verks, og ta ett og ett rom.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:34   #46
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg hadde en liten glipp i dag. Jeg kjøpte sko til Pøbel'n. Han trengte det nesten - han har et par arvede, så det er mulig jeg hadde kjøpt uansett. Det som gjør at jeg kategoriserer det som en sprekk, er at de var så billige at jeg bare "måtte".

Prøver igjen i morgen.

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 21:41   #47
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Lyspære

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Dette var tråden som slo an! For meg har alltid høsten vært mer tiden for forsetter og nye begynnelser enn nyttårsaften, og jeg er jo allerede i gang egentlig. Så ut av skapet med meg.

Et tips til de som sliter med å komme igang, eller alle egentlig, jeg får utrolig tiltakslyst av å lese Ryddige hjem og andre bøker av Terence Conran.

I sommer har jeg allerede

  • satt alle filmer inn i DVD-mappe
  • gitt vekk alle (eh.. utrolig få) lekene Lærlingen ikke lenger leker med
  • gitt vekk eller solgt fravokst klær og utstyr
  • omorganisert Lærlingens klær pg funnet en smart måte å huske hva han allerede har i større størrelser (jeg kjøper på salg året før, gjemmer og glemmer det)
  • kjørt lassevis med ordentlig søppel på dynga, fra "arvet" hus og tre garasjer
  • pakket vekk alle egne klær som ikke passer :snufs:
  • gitt vekk gamle interiørblader (samlet siden forrige flytting rett før 2000) og funnet en ok metode å ta vare på utklipp
I høst skal jeg konsentrere meg og utvendig og innvendig vedlikehold, men i tillegg må og vil jeg

  • rydde ferdig garasjene og få opp mere knagger og småhyller
  • pakke vekk alle kjøkkenting som ikke er i daglig bruk fra kjøkkenet og se hvor mange jeg savner når vi er kommet til november neste år. Alt som ikker er savnet skal gis vekk
  • punktet over, men for leker

Opprinnelig lagt inn av Arran, her.

Jeg satte alle cd'ene inn i mappa og kastet coverne da jeg flyttet fra stor til bitteliten leilighet for en del år siden. Tok vare på selve papirinnmaten med tekster etc i en egen eske, men i neste flyttesjau presterte jeg å kaste disse også. Det har jeg angret sårt på. Ikke at jeg satte cd'ene inn i album, men at jeg kastet tekstene. Ikke gjør det. Oppbevar dem heller i en boks tilpasset cd'er eller sett dem inn i albumet de også.

Det er et underpunkt på min liste, forresten. Har også tatt vare på all innmaten, mens jeg leter etter ringpermark tilpasset DVD-cover. Tips?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:22   #48
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Her skal alt som ikke brukes eller som er fravokst/gammelt/ødelagt vekk i flyttelasset. Har allerede begynt å kaste, sortere og pakke.

Vi har alt for mye ting. Og vi trenger ikke alt.

Men litt nytt må vi nok ha nå når vi flytter. Men blir ikke mye nei.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:30   #49
Ariel
Queen of intentions...
 
Ariel sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Oschlo
Innlegg: 1.720
Ariel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populærAriel er populær
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg har begynt med mitt klesskap, så der er det tellekanter og betydelig mindre. Jentenes står skap og rom for tur, det samme med kjøkkenskapene, skapene på badet og boden.

Så jeg er med.

Forøvrig vil jeg, nok en gang, slå et slag for å levere til Fattighuset og til dels Krisesenteret, fremfor der det ikke blir satt skikkelig pris på.

__________________
Storemor 1998
Lillemor 2003
Ariel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:56   #50
LilleRosin
Muligens verdt å vente på
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.093
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg har ryddet i Rusket sitt skap. To poser skal selges.

:alle monner drar:

__________________
skatten 02, rusket 04, pøbelen 05, punktum 08
LilleRosin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-07-08, 22:58   #51
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Opprinnelig lagt inn av lillet, her.

jstikkord: Orden og system. Bruke opp matrester i fryseren før vi kjøper ny, bruke opp kosmetikkrester før vi kjøper nytt og tenke oss veldig grundig om før vi kjøper inn nye klær, utstyr eller annet.

Levere inn ting vi ikke bruker til fretex eller selge det.


amen

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 00:07   #52
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Det minnet meg om at vi har spist opp (i enkelte tilfeller av nødvendighet kastet det) som var i frysen og er i gang med kjøkkenskapinnholdet også. Handling på et minimum til overskuddslageret er borte.

Men jeg kjøpe myggolje og Zyrtex :sur og søvnløs:

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 08:18   #53
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Ryddet i skapet på badet i går og kastet endel gamle kremer. Og fant en ring jeg hadde savnet en stund Dobbel gevinst, det.

Vi gjorde etter mitt skjønn noe genialt da vi kjøpte en stor ipod og la over alle cd-ene våre på den. Platene er ryddet vekk, og vi fikk plass til et flott bilde på veggen istedet.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:12   #54
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Pida minnet meg på at jeg faktisk har ryddet ut av både kjøleskap og fryseboks. Riktignok takket være Hafslund som sørget for at begge deler ble stående uten strøm i åtte dager, men nå er det ingenting der inne som er eldre enn tre uker. Effektivt var det, om ikke annet.

Badet skal jeg gå løs på en av de nærmeste dagene, og kaste, kaste og kaste litt til.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:32   #55
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.314
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Dette er en genial tråd. Jeg skal ta et raid og spise opp det som ligger trykt vekk inn i fryseskapet. Vel å merke bare et lite fryseskap, men like fullt mister jeg oversikten.

Har dessuten sendt mail til krisesenteret og spurt om de vil ha babytøy, så skal sortere hardt ut av veslas fravokste.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:32   #56
kiki
Bør lage seg en tittel selv
 
kiki sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 3.729
kiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner tilkiki er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Nå har jeg ryddet i skuffer og skap på kjøkkenet, og kastet med hard hånd. Ting som jeg aldri bruker men som jeg aldri har klart å kaste er nå borte, som f.eks salatslyngen. Det resulterte i nesten en søppelsekk med kasserte ting.

__________________
~Gutt okt.06~
~Tvillingjentene juli -09~
kiki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 09:48   #57
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.166
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg har hatt en runde i mitt og guttenes klesskap. Men det stoppet liksom der.... Bør rydde gjennom hele huset egentlig og få orden og system. Vi får se.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:11   #58
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Jeg er i gang med kjøkkenet. Arvet servise som vi aldri bruker er pakket ned og settes i boden.

Nå har jeg bare seks store tekopper og seks kaffekopper av hverdagsserviset og det samme av finserviset i skapene. Resten tar jeg med på hytta. Guttene driker jo av samme glass som oss, og pøbellillesøster, som kyler koppen i gulvet når den er tom, kan drøye litt med å få glass som knuser og med fordel drikke av noe med lokk.
Halvparten av barneglassene av glass og plast går dermed i boden så lenge og resten tas op hytta.

Jeg skal nå gå løs på plastbokshelvete. Hvor mange slike kan man da ha bruk for?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:19   #59
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Koppeskuffen ja.... Vi har haugevis av ulike kaffekrus, til nød to og to forskjellige. Vi må ha dem nogenlunde tilgjenglige, til bursdager og slikt, men vi trenger dem jo ikke i hverdagen. For håpentligvis kan en opprydning av kjellerboden føre til at vi får litt plass der til en "kjøkkenboks" med slikt i, som vi kan ta opp til passende anledninger. Kanskje den kan slås sammen med "bursdagsboksen".

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-08, 12:24   #60
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Eie mindre og glede seg mer

Tusen takk til denne tråden, for nå er jeg igang også. Har annonsert at jeg så gjerne ville, men ikke har den energien som trenges. Kom så til å huske på mine egne ord fra forsvunnen tid; "Du får energi om du bruker den vet du!"

Så ja. I natt gikk jeg igang. Kastet meg over kjøkkenskapene i første omgang og ble ferdige med uttrekkskapet med tørrvarer og skapet med oppbevaringsbokser. Vel. Jeg sier som Hønni; hvor mange skal det egentlig være nødvendig å ha?

Til kvelden setter jeg mine ben inn på lillestorebror sitt rom. Om jeg kommer inn... Vel. Etterhvert gjør jeg nok det. Får rydde meg vei innover!

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no