Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 18:25   #1
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg elsker å ha småbarn rundt meg, så selv med helt fersk baby kvir jeg meg til den dagen ungene er "store". Jeg synes så absolutt hver alder og fase har sin sjarm, og jeg er innmari stolt av barna mine som ser ut til å klare seg veldig bra i denne verden. Så det er ikke sånn at jeg prøver å holde noen på babystadiet og gir flaske til seksåringen og sånn. :forsikrer: Men jeg elsker babyer og småbarn, og kan ikke for følelsen av å kvi meg litt til barna er selvhjulpne og over stadiet hvor mamma og pappa er de beste i hele verden.

Flere som meg, eller er det utelukkende glede over store barn der ute?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:28   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Utelukkende glede. Men jeg kommer nok til å savne 3-4 åringene. Det er den beste alderen.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:29   #3
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg syns det er veldig deilig at ungene er blitt store, og det blir lengre og lengre mellom hver gang jeg tenker tilbake på småbarnstiden med vemod. Men jeg kjenner veldig på at jeg heller vil ha dem små og under mine vinger enn at de skal vokse opp og ikke klare seg bra. Det er det eneste som er skummelt med at de nå blir store.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:30   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg synes det er bare deilig at ungen begynner å bli store. Jeg liker at de begynner å bli selvstendige, og jeg gleder meg til de feks kan være hjemme alene litt mens jeg er på butikken.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:31   #5
Skytte
Bør lage seg en tittel selv
 
Skytte sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.948
Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg har desperat lyst til å trykke å pause-knappen innimellom; andre dager kan jeg ikke vente til Poden er "litt" større.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:34   #6
ponna
Superaktiv
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 403
ponna er litt kulponna er litt kul
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg kjenner jeg synes det er helt greit at de blir eldre. Jeg har på ingen måte lyst at tiden skal stoppe, eller at jeg har ønske om baby igjen.
Samtidig har jeg ikke hastverk heller, men nyter stadiet de er på begge to. De er 3 og 6 år.
Eneste jeg synes kan være litt utfordrende er alle disse overgangene de har, med å bli mer selvstendig. Når 6-åringe poengterer at hun SKAL gå alene til skolen, for eksempel, da kjenner jeg behovet for å ha litt mer kontroll. Etter at hun har gått til skolen alene i en periode og jeg ser at hun mestrer det utmerket, da går det greiere med meg også

ponna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:38   #7
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Enhver alder har sin sjarm og sine utfordringer, men akkurat nå synes jeg det er deilig med to ganske så store og ei litt stor.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:38   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Pauseknapp hadde vært noe. Jeg synes tiden går alt for fort, selv om jeg gleder meg over hvor godt de ser ut til å klare seg.

Håper jeg får tatt igjen litt tapt babykos på barnebarn om en 20 års tid, hvis jeg er så heldig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:42   #9
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.817
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg synes livet blir stadig bedre etter hvert som barna vokser til. Ikke bare fordi de greier mer selv og jeg "slipper", men jeg synes at det er nesten bare kos med store barn. Foreløpig.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:45   #10
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg har hatt barn i alle aldre, den eldste er nå 23 år så vi har vært innom alle fasene.
Jeg synes de er utrolig herlige hele veien. Alle aldre har sin sjarm.
Vemodig at de blir større? Hm, jeg synes faktisk det er deilig at de blir større og går over i en ny, morsom og utfordrende alder samtidig som jeg savner babyen, ettåringen, toåringen, treåringen osv hele tiden. Jeg ønsker ikke å pause at småtten blir større men jeg ønsker meg alltid en baby til når babyen jeg hadde er blitt stor.
:vurderer seriøst å gjøre noe med det:

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:46   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg er veldig dårlig på babytiden - iallefall spebarnstiden. Fra de er 1,5 år er de helt fantastiske! - Jeg ser sjarmen ved de fleste aldre.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:48   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Skrekkblandet fryd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:51   #13
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.073
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Vemodig.
Det at ungene vokser så fort er skremmende også, fordi det så tydelig viser at tida bare flyr avgårde. Jeg vil sette alt i slow motion!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:51   #14
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg elsker også nyfødt og babytilværelsen, og ikke minst 2-3 års alderen. Vemodig å tenke på at jeg ikke skal oppleve det igjen ... absolutt

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:53   #15
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Litt vemodig er det jo men utrolig deilig at han har blitt så stor nå. Han er 11 år og veldig selvstendig.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:53   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Utelukkende glede. Men jeg kommer nok til å savne 3-4 åringene. Det er den beste alderen.

Akkurat mine tanker også. Jeg er ikke fan av spedbarnstiden i det hele tatt, og denne gangen telte jeg dager til minsten ble året. Det kan liksom ikke gå fort nok til han er rundt 2,5 - 3 år, da jeg kan ta ham med på feks. kino. Men jeg savner litt den tiden når vesla var rundt 3 år gammel, og kjenner et lite stikk når jeg ser på bilder fra den tiden.
Men samtidig er det herlig at de blir selvstendige og store, vi voksne får mer frihet, det blir mindre stress i hverdagen og jeg elsker å kunne ha god kommunikasjon med de små.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:56   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Per nå er jeg nok der at jeg tenker som deg, Skremmeren - det er litt vemodig. Hva jeg evt. mener om saken når jeg definitivt er ferdig med babyperioden, vil tiden vise!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:57   #18
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Både og, men akkurat nå er det bare bra at ungene blir større. Jeg blir hver dag utrolig sjarmert av min lille mann på 14 mnd, men jeg blir også hver dag småfrustrert over hans avhengighet til meg. Jeg liker veldig godt alenetid, eller rom rundt meg. Det blir det lite av med så små barn. Jeg liker likevel veldig godt kosen med de minste ungene og liker godt å se alt som skjer med de i den alderen.

Jeg syns 14 åringen er stor, men jeg syns ikke det er så veldig vedmodig. Jeg har så mange som er yngre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:06   #19
Hulda
Bør lage seg en tittel selv
 
Hulda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.823
Hulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smartHulda imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg elsker å ha småbarn rundt meg, så selv med helt fersk baby kvir jeg meg til den dagen ungene er "store". Jeg synes så absolutt hver alder og fase har sin sjarm, og jeg er innmari stolt av barna mine som ser ut til å klare seg veldig bra i denne verden. Så det er ikke sånn at jeg prøver å holde noen på babystadiet og gir flaske til seksåringen og sånn. :forsikrer: Men jeg elsker babyer og småbarn, og kan ikke for følelsen av å kvi meg litt til barna er selvhjulpne og over stadiet hvor mamma og pappa er de beste i hele verden.

Flere som meg, eller er det utelukkende glede over store barn der ute?


Jeg er akkurat som deg, og synes det er trist at jeg ikke skal få flere babyer...
Tiden går alt for fort, og man rekker jo knapt å følge med.

Eldstemann min er snart 20 år, jeg fatter bare ikke hvor tiden har blitt av...

Får vel bare vente på barnebarna tenker jeg.

__________________
Firebarnsmor.
Hulda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:17   #20
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Hvis jeg tenker nøye etter så er det jo litt vemodig, men aller mest er det godt. Jeg var ikke en flink småbarnsmor, sleit med å finne rollen min. Det har blitt bedre etterhvert som åra har gått. Jeg gleder meg til at hun greier seg gjennom hverdagen uten meg jeg...

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no