Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 19:22   #21
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Vemodig, jeg elsker babytiden og småbarnstiden.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:28   #22
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Tror det er "værre" når man fortsatt har babyer eller små barn, vi hadde jo
egentlig en på vei...men som ikke fikk se dagens lys allikevel(tidlig altså).
Har ingen sterk babysyke og koser meg virkelig med 2 som nå er 5 og 6 år,
synes det åpner seg en ny verden hele tiden.
De sover hele natten, vi kan ha lange fine samtaler, vi går på kino, vi drar i
svømmehallen, de kler på seg selv, de er med på baking/forming og klarer det
meste selv, de er ute og leker alene, ringer vennene sine og avtaler besøk/treff selv.
Da yngeste var baby syntes jeg det var såååå trist å pakke vekk babytøyet og
selge babyutstyr, klarte ikke tanken på at vi aldri skulle ha en liten baby igjen.
Nå er den tanken veldig fjern og jeg kjenner ikke noe spesielt når jeg ser babyer,
annet enn at de er søte, tar meg av og til i å tenke at jeg er glad jeg er ferdig
(selv om jeg faktisk ikke hadde vært det om det ikke var for at ting ikke gikk som det skulle..).

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:30   #23
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

En av grunnene til at det er aller mest deilig at ungene blir større er at det er lettere og lettere å være syk selv. Som i dag, hvor ungene har servert meg både frokost, kaffe og vafler, vasket klær og gått i butikken.

  Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:06   #24
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg koser meg med små barn, sånn alt i alt. Jeg gleder meg til baby igjen. Den eneste perioden jeg sålangt finner litt slitsom, er "gjeteperioden", der aksjonsradiusen er stor, men der hjernen og evne til å tenke konsekvens ikke henger med. Det å være på beina hele tiden og "passe på" kan være litt krevende, men det er jo bare mellom ett og to år, sånn omtrent.

Jeg ser jo også gleden ved å få større barn, men mest henger det sammen med at det også er noe nytt å lære og oppdage for meg som forelder.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:11   #25
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg har en treåring og en baby på vei og synes det er finfint at tiden går. Jeg synes barna blir morsommere for hver dag.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:12   #26
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg synes det er herlig at hun blir større, men jeg er også veldig vemodig.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:15   #27
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg syns det bare er bra, jeg er ikke så god på babyer. Jeg gleder meg til lillebror blir så stor at vi kan ta han også med på kino, forestillinger, at han ikke bare ødelegger for storebror i lek, og at han ikke river ned alt.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:17   #28
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Vemodig.
Det at ungene vokser så fort er skremmende også, fordi det så tydelig viser at tida bare flyr avgårde. Jeg vil sette alt i slow motion!

Jeg kjente meg mest igjen i HI til Skremmeren, og i Snippas ønske om slow motion. Han lærer og blir større fortere en jeg klarer å henge md, jeg ville gjerne hatt litt mer tid til å nyte og utnytte hver fase.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:18   #29
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Vi har jo bare ett barn, og jeg tenker liksom ikke på at vi "har barn", jeg tenker at vi "har Poden". Og når det gjelder ham, har jeg i grunnen alltid tenkt at "det er best akkurat nå". Jeg har aldri tenkt at det var bedre i fjor eller for tre år siden, liksom. Og jeg ser ikke for meg at jeg kommer til å slutte å tenke sånn heller.

Jeg kan være litt vemodig når jeg ser på smårollingbilder, eller på andres smårollinger. Det er hyggelig og morsomt å ha småbarn. Men når det gjelder sønnen min, så er jeg utelukkende glad for at han er så stor, så fin og smart og selvstendig, og jeg fryder meg genuint over at han utvider trygghetssonen sin, at han klarer ting på egen hånd, og over hvor selvstendig han er i forhold til oss. Men nå har jeg alltid opplevd ham som veldig selvstendig i forhold til oss, han har egentlig aldri gitt inntrykk av at mamma/pappa er de eneste som gjelds - på mange måter føler jeg mer mye nærmere ham nå, når han er større og vi kan snakke sammen og ha ting til felles på en helt annen måte enn da han var liten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:22   #30
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Så langt trives jeg veldig i nuet og ser ikke med lengsel fremover, men i retrospekt så ser jeg at trivselsgraden foreløpig likevel utelukkende øker proporsjonalt med alderen.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:30   #31
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Synes det er skikkelig stas med tenåring i huset også, man begynner på en måte å ane det ferdige mennesket man har satt til verden
Nå har jo jeb baby også, og gleder meg stort over at hun blir større og mestrer nye ting. Synes ikke det er vemodig, forhåpentligvis får man jo barnebarn en gang i framtida også

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:33   #32
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Utelukkende en glede at ungene blir større. Jeg er nok mer laget for større unger/tenåringer enn småbarn. Det er en grunn til at jeg jobber i videregående og ikke i småskolen, for å si det sånn.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:37   #33
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Deilig vemodig var et bra begrep som dukket opp i tråden. Eldstemann her blir snart 10 år og har det siste året blitt en ung mann på mange områder. Han lager middag, legger småsøsken, farter masse med kamerater og blir mer og mer selvstendig. Det er kjempemorro å følge med på, men også vemodig og rart at mammans tykke lille baby nå er en lang, råsterk kjekkas på vei ut i livet.
At vi har ei som omsider er ferdig med 3års trassen er absolutt ikke vemodig.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:39   #34
Lykketrollet
Jeg ble frisk!!
 
Lykketrollet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.481
Lykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner tilLykketrollet er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg syns det er veldig vemodig at de blir store så fort. Elsker baby og småbarnsperioden.

Men jeg holdt en baby for et par uker siden, og det var utrolig godt å bare kunne levere den tilbake da den begynte å gråte.
Så akkurat nå heller jeg nok begge veier, savner litt men samtidig godt at de blir større.
Men jeg håper jeg får oppleve en baby eller to til.

__________________
Fire skatter født 05, 07, 11 og 16.

Lykketrollet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 20:43   #35
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Er litt skrekkblandet fryd hos meg og. På en side syns jeg det er flott at Storebror begynner å bli mer uavhengig, orientere seg mot venner, ha egne - til dels sterke - meninger og slikt. På den andre siden syns jeg det er aldeles deilig at han ennå vil sitte i fanget og kose innimellom, at han syns det er stas at jeg følger ham inn på Sfo om morgenen, og ennå kommer løpende og gir meg kos når jeg henter.

Jeg nyter det så lenge det varer, for å si det slik. Det kommer tidsnok den dagen jeg får beskjed om å helst gå noen lengder foran og late som jeg ikke kjenner ham, eller den dagen han vinker hadet i døra når han går om morgenen.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:12   #36
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg er ikke fan av spedbarnstiden, den er bare noe jeg må gjennom siden jeg ønsker meg barn. Fra de er 18 måneder så går alt så mye bedre, og 4-årsalderen er rett og slett herlig.
Klart jeg kjenner at det stikker litt når vi ser i babyalbumene, men det er utrolig deilig å se at de vokser til og ser at jeg har formet dem på en positiv måte.

Nå er jo minsten blitt 18 måneder, og det syns jeg er en milepæl, en veldig deilig en. Samtidig ønsker jeg meg fire barn, og da må jeg evt. komme meg gjennom babytiden. Heldigvis går den fort. Vi må bare bli enige om at vi begge ønsker fire barn.

Hver alder har heldigvis sin sjarm, så jeg ser frem til både ungdomstid og det å få voksne barn. Men akkurat nå nyter jeg nuet.

__________________
2002 2004 2008 2010
Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:19   #37
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Med ungene er det i grunnen alltid best NÅ. (Unntatt kanskje i den verste søvnterrortiden. )

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:34   #38
Babe
Palliasjonsnurse
 
Babe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.510
Babe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt liktBabe er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Hver alder har sin sjarm synes jeg, også hver sin utfordring...

Jeg synes det er vemodig når barna blir store - jeg elsker spedbarnstiden og småbarnstiden. Jeg takler bedre en illsint toåring enn en trassig femåring som slår seg vrang, synes småtasser er lettere å hanskes med. Samtidig er det jo også godt når barna blir mer selvstendige... litt ambivalent ser jeg.

__________________
Babe - storesøs feb 1994 ♥, mellomsøs des 1996 ♥, lillesøs aug 2004 ♥ og lillebror des 2007 ♥
Babe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:45   #39
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg syns ikke det er vemodig at Poden blir større. Jeg syns det er veldig godt. Jeg passer bedre med større unger. Men jeg kjenner jo at jeg blir rørt og beveget når han gjør småbarnssaker for siste gang og sånn
Og jeg syns det er litt rart å tenke på at jeg aldri skal ha baby/litebarn i hus igjen. Men vemodig eller trist syns jeg ikke det er.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:53   #40
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.096
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt vemodig eller bare bra at ungene blir større?

Jeg synes det er deilig med "store" barn (yngste er 6 år) og savner ikke småbarnstiden. Det er deilig å være ferdig med barnehagen og jeg nyter å se at ungene mine er selvstendige og store.

Jeg synes det er spennende å ha en tenåring og jeg må innrømme at jeg gleder meg til ungene blir voksne.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no