Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Oppbevare ustekt grateng?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-12, 09:26   #1
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Oppbevare ustekt grateng?

Får litt liten tid i ettermiddag så jeg forbereder middagen nå. Prøver meg på en slags pølsegrateng siden kjøleskapet inneholdt rester av både grønnsaker, pølser og fullkorns makaroni. Tenkte ikke stiv-piske eggehvite denne gangen, mer en slags ostesaus med helt egg i. Kan den stå i kjøleskap til i ettermiddag i rå tilstand eller bør den halv/helstekes med en gang?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 18:46   #2
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppbevare ustekt grateng?

Da kan jeg opplyse om at det fungerte utmerket å ha den i kjøleskapet noen timer før steiking. Når jeg bare fikk tenkt meg om så var det vel logisk siden jeg ikke hadde i stivpiska eggehvite eller annet som kunne falle sammen. Smakte veldig godt sammen med salat og baguette.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 19:02   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevare ustekt grateng?

Det har jeg også gjort flere ganger. Funker kjempebra og veldig praktisk på hektiske dager.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:43   #4
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.402
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oppbevare ustekt grateng?

Oppskrift?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 20:49   #5
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.436
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Oppbevare ustekt grateng?

Om man vil lage grateng med pisket egg på forhånd kan man halvsteke den, avkjøle raskt også oppbevare (fryser/kjøleskap) til den skal brukes.

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-12, 21:44   #6
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.438
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oppbevare ustekt grateng?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Oppskrift?

Brukte ikke oppskrift men rester pluss dikting.
Jeg hakka ett par hvitløksfedd og en liten løk, surra i smør. Tilsatte hvetemel og melk til tykk saus. Krydra med paprikapulver, salt, pepper, litt oregano, litt basilikum, litt provance, litt hot texas. Skrudde av plata og tilsatte ost. Avkjølte sausen noe før jeg tilsatte to lett sammenpiska egg. Blanda i makaroni, grønnsaker og pølse. Hadde i smurt form. Revet ost på toppen. Inn i ovnen i ca 40minutter. Kunne nok hatt den der kortere om den ikke hadde kommet rett fra kjøleskapet.

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-12, 00:37   #7
Tante Sofie
Bladibladiblaah!
 
Tante Sofie sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Kardemommeby
Innlegg: 1.484
Tante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smartTante Sofie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Oppbevare ustekt grateng?

Kor lenge kan denslags stå i kjøleskapet?

__________________
05 - 06
Tante Sofie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no