Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvilke langrennsski går jeg for?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-14, 22:27   #1
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilke langrennsski går jeg for?

Jeg har ikke gått på bortover ski sden ca 1997. Nå innser jeg at det er min moderlige plikt å komme meg ut i skogen igjen, og overraskende nok er jeg ganske positiv til tanken. Jeg har straks bursdag og tenkte ønske meg bidrag til ski. Det kommer nok ikke til å bli snakk om lange fjellturer, men søndagstur i Oslomarka først og fremst.

Hva bør jeg tenke på når jeg kjøper ski?
Jeg er ganske tung, er det noe jeg bør ta med i betraktningen?

Duger disse?

http://www.xxl.no/Root/Vintersport/L...p/bp/1095361_B

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:32   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Det første du bør tenke på er om du kommer til å ta jobben med å smøre og rense. GJØR du det, er smøreski det beste valget, komemr det til å bli litt sånn "går sikkert..." så går du for smørefri.

*kjøper konsekvent smørefritt*

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:37   #3
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det første du bør tenke på er om du kommer til å ta jobben med å smøre og rense. GJØR du det, er smøreski det beste valget, komemr det til å bli litt sånn "går sikkert..." så går du for smørefri.

*kjøper konsekvent smørefritt*

Poden går på langrennstrening en gang i uka så han har smøreski. Jeg må med andre ord uansett smøre hans, da er jeg kanskje så godt i gang at jeg likesågodt kan smøre mine?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:40   #4
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Det kan du antakelig da.

Jeg har egentlgi hatt smørefrie hele mitt liv, og har aldri satt meg inn i det med smøring. Jeg har valgt å la være, for de to turene i påska det ble i fjor var det i alle fall greit...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 22:58   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Jeg kjøpte den billigste pakka på xxl i dag. sko, bindinger og ski for 999,- Det holder for meg. http://www.xxl.no/Root/Vintersport/L...p/bp/1095355_B

Men ski skal være så korte nå! Mine gamle ski er typ 190 eller noe, disse er 180! Jeg følte meg så teit når jeg kjøpte ski, og vær obs på at om de skal preppe dem for deg må du si hva du veier.

Jeg kommer kanskje til å gå på ski maks 10 ganger hver vinter, bare koseturer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 23:05   #6
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg kjøpte den billigste pakka på xxl i dag. sko, bindinger og ski for 999,- Det holder for meg. http://www.xxl.no/Root/Vintersport/L...p/bp/1095355_B

Men ski skal være så korte nå! Mine gamle ski er typ 190 eller noe, disse er 180! Jeg følte meg så teit når jeg kjøpte ski, og vær obs på at om de skal preppe dem for deg må du si hva du veier.

Jeg kommer kanskje til å gå på ski maks 10 ganger hver vinter, bare koseturer.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe på nett. Og hvis jeg må oppgi vekt ble det enda mer fristende kjente jeg. Følte du at du fikk noe fornuftig hjelp eller kan jeg like godt bare bestille på nett?

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 23:09   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Jeg ville ikke kjøpt ski på nett altså. De trenger å vite lengde og vekt, for å finne de skiene som har riktig spenn til deg.
Om ikke det blir riktig kan jeg garantere deg at du aldri vil finne noen glede ved å gå på ski.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-14, 23:21   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Opprinnelig lagt inn av Olifant, her.

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe på nett. Og hvis jeg må oppgi vekt ble det enda mer fristende kjente jeg. Følte du at du fikk noe fornuftig hjelp eller kan jeg like godt bare bestille på nett?

Ja, absolutt. Han kunne sakene sine. Det var bare jeg som ikke kunne det. skiene skulle være 15-20 cm lengre enn meg, og siden jeg kunne regnes som nybegynner fikk jeg de korteste. Han forklarte masse ift hvordan de var lettere å håndtere. Skoene var absolutt et must å prøve, og han leet ikke på et øyenbryn når jeg svarte på vekt. Profesjonell og høflig. Og ung nok til å være sønnen min.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 07:52   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Skulle da bare mangle at ikke han leet på øyenbryn over kundenes vekt, Tallulah - og du har vel uansett ikke en vekt som noen kan få noen til å lee på øyenbrynene?

Skal ski være kortere nå altså? Jeg mener at mine som jeg har hatt i veldig mange år er enten 190 eller 195, altså enten 17 eller 22 cm lengre enn meg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:29   #10
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Skiene skal være så man rekker tuppen når man strekker armen opp, er fortsatt en regel har jeg hørt. Mine er vel 195, kjøpt i fjor, jeg er 172. Så de er jo 23 cm lenger enn meg. Men jo kortere skiene er, jo lettere skal de være å stå på da.

Vekt og lengde har betydning for spenn ja, og dertil hele skiopplevelsen. Ei venninne av meg fikk nye ski ifjor. De solgte henne katta i sekken, hun fikk liksom aldri til å smøre ordentlig trodde hun og hadde ikke så stor skiglede. Da hun gikk tilbake til butikken viste det seg at hun hadde fått ski for ca vekt 55 kg. Hun veier i allefall 20-30 kg mer og det ble virkelig helt feil.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:32   #11
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Jeg tenker litt annerledes, når jeg ikke er så god i noe skal jeg ha ordenlig utstyr for å ikke bli frustrert. Men ordentlig utstyr i den sammenhengen er ikke toppmodell langrennsski, det er stødige ski med gode sko. Legg penger i skoene, det betyr utrolig mye å være varm på beina.

Men. Madshuus birkebeiner er ikke de billigste skiene, men de er i hvertfall gode til turbruk og lett trening. For å komme med en konkret anbefaling.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:32   #12
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Uansett vekt eller ikke. Velg ski som skal smøres.
Vi har flere par ski, og de smørefrie blir valgt bort, selv for en liten tur i lysløypa for en totalt amatør. De smørefrie er bakglatte og sklir ikke fremover.

Min erfaring med de unge ansatte i sportsbutikkene er at de er proffe og kan det de holder på med. Selv for en med altfor mange kilo.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:36   #13
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Lengden på ski avhenger også av type. Mine Fischer skal være kortere ift lengen min enn mannens Madshus. Jeg anbefaler deg en tur i butikken og ville nok ikke gått for de tyngste skiene. Gode ski gir større skiglede, altså.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:41   #14
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.952
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Jeg kjøpte ski for noen år siden. Sist gang jeg hadde gått på ski før det, var jeg 16 år.

Jeg hadde med meg snuppa i butikken, og påpekte at jeg skulle gå på ski med henne. Da ble jeg anbefalt den billigste pakka, men med oppgraderte sko som var en del varmere. Jeg er veldig fornøyd med skiene mine, men de er alt annet enn fancy.

Jeg kjøpte på G-sport, og fikk svært kyndig hjelp. Han tegnet opp smøresone på skiene og forklarte litt elementært omkring smøring (jeg kunne virkelig INGENTING). Og så sendte han meg til konkurrenten for å kjøpe staver med beskjeden: "Så lite som du har tenkt til å stå på ski trenger du ikke kjøpe dyre staver av meg. Kjøp de billigste du finner på XXL, og så kan du heller komme hit og oppgradere hvis skigåing slår an." Sånn service liker jeg, så da mannen kjøpte ski i fjor dro vi til samme butikk.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 08:48   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Gå til butikken! Det er forskjellig spenn utfra vekt og høyde, og de må tegne opp smøresonene for deg. For meg (som jeg skal hente i dag! ) satte de dem i en presse på vekten jeg oppga, og tegnet sone for vanlig voks, myk voks og klister.

Lurer på om jeg skal fortelle den vakre 15-ish-åringen at jeg nå veier et kg mindre enn jeg oppga til ham?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 09:01   #16
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Gode ski gir større skiglede, altså.

Enig. Dessuten varer ski lenge om man gir de litt godt stell. Mine er fra 2002 og fortsatt veldig gode. Gå i en butikk hvor de har god kunnskap og kan hjelpe deg å finne de skiene som passer best for deg. Som Candy og Tjorven beskriver så er det mange steder du får kyndig hjelp.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 09:03   #17
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Opprinnelig lagt inn av gullet, her.

Uansett vekt eller ikke. Velg ski som skal smøres.
Vi har flere par ski, og de smørefrie blir valgt bort, selv for en liten tur i lysløypa for en totalt amatør. De smørefrie er bakglatte og sklir ikke fremover.

Min erfaring med de unge ansatte i sportsbutikkene er at de er proffe og kan det de holder på med. Selv for en med altfor mange kilo.


Kunne ikke vært mer enig ang. smørefrie ski.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 09:08   #18
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Jeg ville kjøpt disse. Mannen var innom og fikk anbefalt de til sin bruk. Tur i marka og litt trening. http://www.xxl.no/Root/Vintersport/L...p/bp/1095363_B

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 09:09   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Og jeg fleipet, så klart, men dette er proffe mennesker som ikke bryr seg det døyt om hva folk veier eller hvor gode de er på ski. De ønsker fornøyde kunder som forteller om god service og perfekte kjøp.

Jeg kjøpte på BULL ski og kajakk, fordi jeg vet de er gode til å gi råd, men de har unektelig høyere priser enn på XXL. Jeg har fått god service der også, men mer variert.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-14, 09:13   #20
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke langrennsski går jeg for?

Mine smørefrie er ikke plagsomt bakglatte altså. Meget mulig smøreski hadde vært bedre, gitt at man smører dem rett, men for mine skiturer holder de i lange baner, er altså ikke plagsomt glatte, gir meg godt feste og grei fart (jeg vet at smøreski gir bedre fart, men det går fort nok for meg) og skigleden er det ikke noe i veien med heller, ikke pga skiene i alle fall. (mangel på snø er en annen sak...)

Jeg kjøper smørefritt til ungene også. De er hittil brukt på plenen utenfor huset. Det skjer ikke at de smøres, altså, så smørefritt it is.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no