Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-14, 14:09   #1
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Jeg har ikke eid ski i voksen alder, så det er på tide. På finn ligger det masse veldig rimelig, så tror jeg går for noe sånt - selv om det sikkert ikke er optimalt.

Bruker (en liten) str 39 i sko til vanlig. Holder det med 39 i skisko da?

Og hva med lengden på ski? Jeg er ca 162 cm. Ser en tabell sier 180-185 cm lange ski - kan jeg ha kortere?

Jeg skal ikke stå sånn superheftig på ski. Et par ganger i året sammen med barna. I flat løype helst. :P

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 14:23   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Skisko er ofte ganske smale, syns jeg. Ellers er de temmelig normale i lengden. Jeg er 165 og har 180 lange ski etter å ha forklart at jeg ikke er supergod, skal gå litt med barnet og vil ha det stødig. Dess kortere ski, jo stødigere blir det. De skal ca være 15-25 cm lengre enn deg. 180 er sikkert passe til deg også.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 14:48   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Jeg synes skisko alltid er små i størrelsen, og så skal man jo ha plass til tykke sokker oppi. Jeg bruker 36-37 til vanlig, og har 38 i skisko. Det kan sikkert variere fra merke til merke, men jeg måtte minst ha 38 i flere ulike typer jeg prøvde nå i vinter.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 15:41   #4
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.552
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Jeg synes skisko alltid er små i størrelsen, og så skal man jo ha plass til tykke sokker oppi. Jeg bruker 36-37 til vanlig, og har 38 i skisko.

Samme her.

Og ski bør heller være for korte enn for lange.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 15:56   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.283
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Takk for svar!

Korte ski = stødig, det er godt å vite. 120 cm - her kommer jeg!

Skisko kan jeg evt investere i et veldig bra par senere når jeg har funnet ut at ski er bra. Nå skal jeg først og fremst bare holde balansen ...

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 16:14   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Mine beste skisko er et par forete i mørkeblått skinn fra nittitallet som jeg har arvet etter lillebroren min. Moderne skisko er mye kaldere og trange syns jeg. Men jeg bruker aldri tykke sokker oppi, bare et par ullvang eller andre vanlige ullsokker.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 16:26   #7
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Mine skisko er også fra 90-tallet og i mørkeblått skinn med pelsfor - men grisekalde. (Det skal sies at jeg omtrent aldri får gått i eget tempo på ski, da, og jeg er en sånn som fryser avsindig på føtter og fingre nesten uansett. Å gå med ungene er en lidelse.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 16:33   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Jeg har en ullsåle oppi, og holder meg god og varm. Men jeg må ha ullsokker rett på huden. Om jeg har noe annet under blir jeg kald. Jeg var sånn som alltid frøs på ben og føtter før, men det har blitt mye bedre de siste årene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 17:08   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.854
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Ja, jeg tåler dessverre ikke ull rett mot huden - men tror jeg blir bedre på frossenpinnfronten når ungene vokser til og begynner å gå normalt på ski.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 17:35   #10
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Skisko str 40/41, og skilengde 175.

__________________
2004 - 2008.
ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 19:59   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Jeg kan også signere på at skisko ofte er litt knappe, jeg er en liten 38 og endte med 39 i skisko.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:08   #12
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Skisko er ofte litt knappe, men jeg tror likevel jeg har samme størrelse som ellers. Eller et halvnummer større. Jeg synes du skal revurdere tanken om gode skisko siden. Gode (som også betyr varme) skisko er hele skiopplevelsen. Legg penger i skiskoa, du kan kjøpe fancy ski siden. Du skal ha ski som er noen cm større enn deg selv. Jeg har kortere ski nå enn da jeg var tenåring, tror jeg har ski på 188 eller noe sånt nå, jeg er 170 lang.

Mine beste skisko er et par alpina bc-skisko fra 90-tallet. Gode og varme og veldig stødige. Litt trege ski da, så jeg har kjøpt meg vanlige turski i tillegg, men de skiskoa er også gode. Lurer på om det kan være disse:

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 20:48   #13
Nima
Stadig innom
 
Nima sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Innlegg: 807
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Og husk at det finnes ulike bindinger og dermed ulike sko som hører til. Sånn i tilfelle du kjøper sko og ski hver for seg. Lykke til på ski.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 21:18   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Jeg måtte opp en størrelse i skisko, de er fra Fischer. Datteren måtte opp to størrelser (eller nesten tre), de er Alpina. Ingen av oss bruker tykke ullsokker.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-14, 21:25   #15
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.391
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan er skisko i størrelsene - og hvor lange ski?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, jeg tåler dessverre ikke ull rett mot huden - men tror jeg blir bedre på frossenpinnfronten når ungene vokser til og begynner å gå normalt på ski.

Ja, det hjelper mye med litt fart.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no