Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Lær meg om tofu!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-16, 18:01   #1
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Spørsmål

Lær meg om tofu!

Etter 5 mnd harcore lavkarbo med mye kjøtt lengter jeg tilbake til mitt halvveis veggisliv og har fått beskjed av ernæringsfysio at tofu er ok proteinkilde nå. Jeg skal fortsatt ta det litt pent med kikerter og de stivelsesholdige belgfruktene.
Så altså tofu :
Hva kjøper jeg ? Hvor ? Hvordan kan det brukes og varieres ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 18:03   #2
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om tofu !

Facon! Kutt tofu i biter (jeg kjøper store pakker på internasjonale matbutikker, firm tofu), stek i olje, ha over litt ketchup, paprikakrydder (evt smoked paprika), liquid smoke, næringsgjær, salt, pepper, løkpulver og hvitløkspulver. Steke til alt er godt stekt. Server som stekte baconterninger. Kjempegodt til supper og pasta.

Ellers; www.veganeren.com

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 18:05   #3
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om tofu !

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Facon! Kutt tofu i biter (jeg kjøper store pakker på internasjonale matbutikker, firm tofu), stek i olje, ha over litt ketchup, paprikakrydder (evt smoked paprika), liquid smoke, næringsgjær, salt, pepper, løkpulver og hvitløkspulver. Steke til alt er godt stekt. Server som stekte baconterninger. Kjempegodt til supper og pasta.

Ellers; www.veganeren.com

Hvor kjøper jeg liquid smoke og næringsgjær ?

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-16, 18:28   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om tofu !

Jeg har kjøpt liquid smoke på meny, og næringsgjær på helsekosten. Bjäst, eller noe sånn. Gul pose i hvertfall. Koster litt her, men om du finner ut at det er noe du kommer til å bruke litt av, så selges det billigere på nett. (Jeg bruker det også på grønnkålchips og ristede kikerter. Gir en veldig god smak. Veganere bruker det ofte i ostesaus, fordi det har en litt ostete smak.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-16, 19:16   #5
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om tofu !

Opprinnelig lagt inn av Fibi, her.

Jeg har kjøpt liquid smoke på meny, og næringsgjær på helsekosten. Bjäst, eller noe sånn. Gul pose i hvertfall. Koster litt her, men om du finner ut at det er noe du kommer til å bruke litt av, så selges det billigere på nett. (Jeg bruker det også på grønnkålchips og ristede kikerter. Gir en veldig god smak. Veganere bruker det ofte i ostesaus, fordi det har en litt ostete smak.

Skal testes! Går mye grønnkålchips her i helgene.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no