Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Rett til skoleavslutning

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-06-16, 11:50   #21
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Her er det bare kaker. Jenteforeldrene og gutteforeldrene bytter på å ta med kake og kaffe + liten premie til loddtrekningen. På juleavslutningen er det ikke mer enn dette, mens på sommeravslutningen (hvis det er fint vær) fyres det opp griller i skolegården etter forestillingen i samlingssalen, og da tar alle med egen grillmat i tillegg. Jeg foretrekker dette framfor felles koldtbord.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:01   #22
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Guttemammis, her.

innbakte pølser (pølser snurret i pizzadeig).

Dette hadde jeg med i år, og det var superenkelt og raskt å lage, og veldig populært hos ungene.
Lagde 2 typer. En med bare ketchup, og en med pasta/pizzasaus og ost, og så vanlige grillpølser.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:01   #23
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Her er det bare kaker. Jenteforeldrene og gutteforeldrene bytter på å ta med kake og kaffe + liten premie til loddtrekningen.

Sånn er det her. Både til jul og sommer. Helt fint, synes jeg.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:17   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Dere gir dere ikke, ser jeg.

Jeg spiser aldri på sånne tilstelninger. Synes det bare er stress og mas for må alltid legge vekk mitt for å ordne diverse og så snuser voffen, ting velter osv.



Et plastglass med mat og plastgaffel var et kjempegodt tips.
Også innbakte pølser. Pluss disse pizzasnurrene som er nevt tidligere. Blir noe sånt. Må google litt.
Vi står helt fritt med å ta med en rett så tenkte å ta med noe som er lett å spise gående/stående og uten asjett.
Kaker står det ikke noe om men regner med at sommergruppen baker. Vi var i julegruppen og da hadde vi som arrangerte dengang med kaker.

Vi skal også ha med egen drikke og gave til utlodning.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:18   #25
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Vi har ingen slike tilstelninger.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:20   #26
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Eller så kan du kjøpe inn plasglass og fylle de med pastasalat og en minigaffel!

Så bra forslag! Jeg synes det er både godt og lettvint å lage pastasalat, men det er styrete å ta med på fellesbord, siden man da er avhengig av engangstallerkner, gafler osv. Å bare fylle noen plastglass og sette på en plastgaffel var jo supersmart.

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:22   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Jeg dropper også alltid å spise på slike ting, kommende avslutning tar vi med en god salat eller et smørbrød til Vesla. Jeg liker generelt ikke å spise in public, det er så mange som skal mene noe om maten min.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:23   #28
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Ja, det er det. Vi skal være ute. Ved en sandvolleybane attpåtil så det blir nesten like ille som på stranden.
Håpløst med koldtbordbespisning på et sånt sted. Det er jo noe annet når det er innendørs og når man har bord og stoler.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 12:43   #29
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Fnis, jeg trodde du skulle spørre om det var en obligatorisk rett å få avslutning. Mat? Da lister jeg meg ut.

Jeg også. :FAUSKADD:

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 18:24   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Jeg dropper også alltid å spise på slike ting, kommende avslutning tar vi med en god salat eller et smørbrød til Vesla. Jeg liker generelt ikke å spise in public, det er så mange som skal mene noe om maten min.

Det er ingen som mener noe om maten din. Det er jeg sikker på. Er det vanlig? At folk mener noe om maten man, nå ble jeg usikker, spiser? eller tar med?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 18:46   #31
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Nå har jeg ledd av den overskriften sikkert ti ganger.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 21:38   #32
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Her er det foreldrenes ansvar, organiserer ikke vi så blir det ingenting heller. Så jeg som er foreldrekontakt for minstemanns klasse lagde årstidsgrupper der vi har hatt ansvar for hver vår årstid. I år var avslutningen tur og grilling.

Det er foreldrenes ansvar ja. Og læreren var ikke med eller sist. Og slett ikke noe opplegg med ungene. Og det ser ikke ut til å skje, og strengt tatt er det sikkert greit nok.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 21:44   #33
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.861
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Det er foreldrenes ansvar ja. Og læreren var ikke med eller sist. Og slett ikke noe opplegg med ungene. Og det ser ikke ut til å skje, og strengt tatt er det sikkert greit nok.


Her er alle med. Elevene har forestilling først (både hele trinnet sammen og hver klasse for seg), og øver på denne på skolen. Kontaktlærerne får alltid blomster/liten gave etter forestillingen og vi takker for skoleåret. De deltar også vanligvis litt på den sosiale biten etterpå (denne tar foreldrene seg av), men pleier å gå ganske raskt.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 21:50   #34
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.541
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Her er alle med. Elevene har forestilling først (både hele trinnet sammen og hver klasse for seg), og øver på denne på skolen. Kontaktlærerne får alltid blomster/liten gave etter forestillingen og vi takker for skoleåret. De deltar også vanligvis litt på den sosiale biten etterpå (denne tar foreldrene seg av), men pleier å gå ganske raskt.

Et slikt opplegg hadde vært kjekt. Men når det er bare den sosiale biten (og nesten alle de andre kjenner hverandre fra før, og man da blir sittende en anelse alene) så er det liksom så som så.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 22:33   #35
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.730
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Det er ingen som mener noe om maten din. Det er jeg sikker på. Er det vanlig? At folk mener noe om maten man, nå ble jeg usikker, spiser? eller tar med?

Joda, med allergimat må man ofte forklare hva/hvorfor man spiser ditt og datt. Snurrig og kjedsommelig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-16, 22:34   #36
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Rett til skoleavslutning

Vi hadde avslutning for 2. trinn på den lokale stranden i dag, med grilling. Lettvint og greit. 5. trinn var samme sted forrige uke, men uten grilling. Alle tar med til seg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no