Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Gode og kjappe middager

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-16, 19:42   #1
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Gode og kjappe middager

Eg trenger litt inspirasjon. Eg kom heim frå sjukehuset i går og er i uten matlyst og ganske svak enno. Men eg må jo prøve å få i meg litt mat. Det blei nokre dagar utan mat på sjukehuset....

Det eg trenger tips om, er middager som er veldig kjappe å lage og som gjer meg litt næring. Eg orker innmari lite enno, så trenger ikkje å vera store porsjoner. I går klarte eg tre skeier med suppe. I dag har eg fått i meg nokre rundstykker og eit knekkebrød.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 09:30   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

På Rema 1000 har de i frysedisken en grønnsaksblanding med fullkornsris som skal stekes i panne. Når jeg skal ha det veldig enkelt og raskt pleier jeg å steke en laksefilet og litt av den blandingen i samme panne. Krydrer og serverer med lettrømme.

God bedring.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 10:03   #3
Acino
passe nerd
 
Acino sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 5.436
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Coop obs har tilbud med fire fjordland middager for 120 kr, kunne det vært noe i slik krise som nå?

Ellers lage supper du liker og berike med fløte istedenfor melk feks.

Karbonader/Panert fisk/Pølser/bacon/fiskekaker kan stekes på bakeplate i ovnen. Brød til, speilegg, potetstapp, grønnsaker, pommes-frites/poteter i båter kan eventuelt stekes sammen med det andre i ovnen. Kanskje løk, sjampinjong, tomater og løk også?

__________________
4 barn i hjertet, 2 av de her med oss: gutt og jente 2010
Acino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 10:07   #4
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Ovnsbakt laks med wokede grønnsaker. Det går fort og er næringsrikt.

Stek laksen i ovn i 12 minutter. Samtidig steker du grønnsakene du har lyst på i panne. Vi pleier å gå for brokkoli, gulrot, sopp, løk og hvitløk og så hva som helst annet som kan finne på å være i kjøleskapet. Du kan ha ris til hvis du føler for det. Det hele smaksettes med soyasaus (den ene barnet mitt bruker ketsjup isteden ).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 10:08   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

På Rema har de ferdige supper, scampi, grønnsaker osv. til en grei pris. Fort å lage en wok av grønnsaker og f.eks. scampi eller putte fiskeboller/reker i fiskesuppa deres.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 10:11   #6
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Pasta carbonara?

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 13:00   #7
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Har rema i nærleiken så eg trur det må bli ein tur der. Er det nokon som veit om suppene som rema har er gode? Eller er det veldig posesuppe smak på dei?
Eg trur eg akkurat no må gå for ferdige middager. Ikkje likt meg i det heile tatt, men eg har ikkje energi til å lage middag. I alle fall ikkje når det kun er til meg.

Tusen takk for tips!

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 13:19   #8
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Jeg synes Thaisuppa de har ferdig er kjempegod, mens blomkålsuppa var grusom.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 13:50   #9
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Denne er ikke helt ferdig, men nesten. Jeg har kjøpt frosne grønnskasblandinger med rotgrønnsaker. Koker opp med litt buljong og tilsetter pølser eller annet kjøtt hvis det skal mette litt mer. Bønner fungerer også fint. Ingen forberedelse og enkelt å lage liten porsjon.

God bedring.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 14:42   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Jeg syntes at fiskesuppa var helt grei. Jeg puttet scampi og fiskeboller oppi i tillegg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 14:56   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.968
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Som nyoperert så synes jeg virkelig ikke at du skal tenke vondt om deg selv bare fordi du ikke lager middag fra grunnen av. Nå er det viktigst å gjøre ting enkelt, og da er ferdig eller halvferdig mat fra Rema helt OK.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 14:58   #12
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Fjordland har en laksemiddag som er ganske god altså! Med poteter, gulrot og urtesaus.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 15:16   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Har rema i nærleiken så eg trur det må bli ein tur der. Er det nokon som veit om suppene som rema har er gode? Eller er det veldig posesuppe smak på dei?

Thaisuppen er veldig god, og kan piffes opp med å steke litt kylling og ha i. (De selger ferdig strimlet kylling på Rema.)
Tomatsuppen var ikke god. Men jeg lager en innmari god en selv, da.

Toro er din venn, tenker jeg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 16:34   #14
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.885
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Sånn ellers er det veldig enkelt å lage en wokrett også; Kjøp ferdige wokgrønnsaker, ønsket type kjøtt/fisk og en pose woksaus. Stek kjøtt/fisk og legg til side, stek wok grønnsakene, ha oppi saus og kjøtt/fisk og varm et par min.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:17   #15
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Jeg ville gått for havregrøt, gjerne med rosiner og banan og eplebiter i dersom du orker å ordne med slikt.

Også smoothier/fruktjuice, yoghurter med korn og kokt egg med kaviar på er gode og næringsrike måltider.

Annen mat kan være rett i koppen-supper.

Har du noen som kan lage mat til deg? Kanskje lage en gryterett og dele opp i mindre porsjoner?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:35   #16
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Det blei Bali kyllinggryte frå toro i dag. Fekk ned litt i alle fall. Eg og fisk er ikkje gode venner, så akkurat den type middager utgår.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:36   #17
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Har ingen som kan lage middag for meg nett no.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:41   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Thai-suppen til Rema var veldig god, dog kanskje litt sterk.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-16, 19:55   #19
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.316
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gode og kjappe middager

Eg sto og såg på den suppa, men turde ikkje i dag, fordi eg var redd den kunne vera litt spicy. Kanskje eg skal prøve den om nokre dagar. Håpar eg har litt meir krefter då.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no