Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Ribbe 101

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-16, 23:48   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Ribbe 101

Ja, jeg har vel laget dette en gang eller to, men jeg har selvsagt glemt hva jeg skal gjøre med den i forkant

Jeg har kjøpt en vakuumpakket ribbe. Den er allerede krydret. Tenkte å ha den til varmlunchbord på lørdag. Har hørt at langtidsstekning er finfint.

Så, hva gjør jeg fra nå og til lunchen med dette schvære kjøttstykket?!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 10:23   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Seng av maldonsalt i langpanna og legg ribba med svoren ned i den fra kvelden før i kjøleskapet (gnidde ribba i tillegg inn med maldonsalt og pepper. Bruk ristet pepper (rister hele pepper i tørr panne til den popper på høy varme og riste på panna med korte mellomrom), og knus pepperkornene etterpå i morter eller liknende eller kan også bruke hvitløkspresse til knusingen av pepper. Nå hadde jeg ferdig krydret ribbe fra butikken, så derfor bare fra kvelden før, hvis ikke litt tidligere). Sett langpanna med folie over i kjøleskapet. Pass på at svoren er godt kuttet og litt dypt kuttet. Ikke for små ruter.

På morgenen tas den ut og skyll langpanna for rester av salt (børst av litt maldonsalt på toppen av ribba og ha heller på litt ny ristet pepper og litt knust maldonsalt/salt) og ta oppi 1 liter vann (tar nykokt varmt vann), 1 løk i båter, 6-8 uskrelte hvitløksbåter og et par oppkuttede gulrøtter under ribba og la ribba med svoren opp, og putter den nederst i ovnen på 120 grader i 4-5 timer (etterfyll vann ved behov underveis, bruker da også varmt vann til etterfylling), så skrudde jeg ned temperaturen til 100 grader og la løs folie på toppet av ribba i 3-4 timer, før jeg tok ut ribba og skrudde opp ovnen på 250 grader.

Hell nå av mesteparten av kraften i langpanna sånn at en kan lage sausen mens ribba gjør seg ferdig. Når ovnen var varm nok puttet jeg ribba inn igjen hakket over midten og skrudde ovnen ned på 225 grader og varmluft i 15-20 minutter. Vips ferdig. Passet litt på siste tiden og hadde varmluft litt av og på et par ganger. La ribba hvile med løs folie liggende på toppen i 15-20 minutter før du kutter den opp i biter.

Beregne ca 71/2-8 timer totalt på ribba i ovnen før du tar den ut og setter opp temperaturen for å lage svoren til slutt. Ikke bruk grill. Kun varmluft som beskrevet over siste 15-20 minuttene. Ribba ble bare helt fantastisk og svoren bare gjorde seg selv siste 20 minuttene. Jeg laget to helt forskjellige ribber og produsenter ved siden av hverandre i dag, og begge ble like fine.

Den blir like god dagen etter når du varmer den opp når du setter bitene i langpanna inn i kald ovn og setter ovnen på 200 grader varmluft i ca. 20 minutter.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 10:53   #3
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Det finnes bare en måte å steke ribbe på og det er etter oppskrift inspirert av heiamat.no.

Du kommer til å bli kronet til Regina Ribbe og få så mye jubel og skryt at du vil aldri se deg tilbake. Jeg har laget den flere ganger, og kommer aldri til å bruke en annen oppskrift.

500 gram tynnribbe per person
2,5 dl kyllingkraft
7,5 dl vann
3 laurbærblad
2 stjerneanis
½ kanelstang
6 nellikspiker
6 hvitløksfedd
1 tommelfingerstor fersk ingefær delt i mindre biter

Hvis du har kjøpt ferdig krydret ribbe, så trenger du ikke å salte den mer. Hvis du har kjøpt usaltet, så kan det være greit å begynne en dag eller to før og gni den inn med salt og pepper. Pakk den inn i folie og la den ligge kaldt til den skal stekes.

Ikke styr med å skjære i svoren mens den er ustekt.

Jeg foretrekker å steke over natten. Da smelter alt fett og du får den mest deilkate og møre ribbe du noensinne har smakt.

Kvelden før: (feks kl. 22)
Sett ovnen på 180 C.
Ha krydder og kraft i en stor dyp form (de fra IKEA str. 30 x 40 med høy kant er best)
og legg i ribben med svoren ned. Dekk formen med folie. Stek i 45 minutter.

45 minutter senere Ta formen ut av ovnen og skru ned til 90 C. Ikke varmluft, bare vanlig opp-nede-varme.
Ta av folien og snu ribben. Nå er det superenkelt å rute svoren, den er myk som smør. Fine små firkanter (1 x 2 cm eller lignende).
Jeg har en ribberist som jeg legger under ribben, men krøllete folie går også fint.
Sett inn steketermometer der grisen er tykkest og gå og legg deg.

Dagen etter: La ribben stå til det er igjen en time til mat. Skru ovnen opp til 275 C og følg godt med. I løpet av 15-20 minutter har du den mest fantastiske svor du kan tenke deg.
Ta ut ribben og la den hvile. Ikke pakk den inn, da ødelegger du svoren. Ta evt av svoren og legg til side. La hvile til du serverer.
Lag saus med kraften (smak til før du salter og bland evt ut med vann og spe med fløte hvis den er for salt).

Server med en tørr Riesling, og lag gjerne rødkål med karamellisert rødløk, balsamicoeddik og fiken, en frisk salat av finsnittet kål, epler i biter, appelsin tynne ringer og hakket tørket frukt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers

Sist redigert av Harriet Vane : 09-12-16 kl 11:01.
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-16, 12:05   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Vi langtidsstekte for første gang i fjor, og jeg angrer på at vi ikke begynte før. Ribba var veldig mye bedre, til tross for at jeg mener jeg laget god ribbe før det også. Men det blir utvilsomt langsteking igjen i år også. Vi steker over natten, og varmer opp igjen på ettermiddagen. Det passer bedre for oss, siden vi er i kirka rett før julemiddagen.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 10:38   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Jeg ble dronningen av ribbe forrige søndag. Og det var ikke snakk om noe snuing, oppvarming etterpå eller masse greier. Bruke metode 1, fra denne siden og det var veldig enkelt. Den stod og koste seg i ovnen hele dagen mens jeg handlet og gjorde alt mulig annet. Freste den opp (poppet svoren) en halvtime før middag og da var den fiks ferdig.

Dette var ferdigkrydret tynnribbe fra Rema 1000 til 48 kr kiloen (men jeg saltet svoren som i oppskriften for det). Ble NYDELIG.




Metode nr. 1 – Vanlig utstyr I

Kvelden før: Ha rikelig med salt på svoren og legg den i kjøleskapet.

Med utgangspunkt i at middagen skal serveres kl. 17.00 skrur du på ovnen kl. 08.00 om morgenen på 120 grader uten varmluft.

Sett ribba inn i ovnen med svorsiden opp og stek midt i ovnen på 120 grader i 8-10 timer, alt etter som når du står opp om morgenen.

For å få sprø svor tar du ut ribba av ovnen og lar den hvile seg seg på kjøkkenbenken mens du skrur opp ovnen til 250 grader – alle tidene her i artikkelen er skrevet uten bruk av varmluft, bortsett fra her på slutten. Stek så kjøttet på midterste rille i ovnen til svoren er sprø, ca. 20-30 minutter. Jeg unngår å sette på grillelementet, siden er er veldig fort gjort å svi svoren med så høy varme.


Fra: http://hobbykokken.no/2014/12/20/juleribbe/

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 15417012_10157799684710577_1313474852_n.jpg (44,4 KB, 375 visninger)

Sist redigert av Joika : 10-12-16 kl 10:47.
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-16, 10:42   #6
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Vi langtidsstekte for første gang i fjor, og jeg angrer på at vi ikke begynte før. Ribba var veldig mye bedre, til tross for at jeg mener jeg laget god ribbe før det også. Men det blir utvilsomt langsteking igjen i år også. Vi steker over natten, og varmer opp igjen på ettermiddagen. Det passer bedre for oss, siden vi er i kirka rett før julemiddagen.

Det er bare å la den stå i ovnen mens dere er i kirken. Min stekte på 120 grader i 8-9 timer. Trengte ikke sitte og se på det.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-12-16, 13:16   #7
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.378
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Jeg har en ribbe i ovnen nå, en slags blanding av Mims og Joikas siden jeg glemte å sette den inn i går, og forsov meg i dag. Det lukter helt himmelsk!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 20:11   #8
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

For å få sprø svor tar du ut ribba av ovnen og lar den hvile seg seg på kjøkkenbenken mens du skrur opp ovnen til 250 grader – alle tidene her i artikkelen er skrevet uten bruk av varmluft, bortsett fra her på slutten. Stek så kjøttet på midterste rille i ovnen til svoren er sprø, ca. 20-30 minutter. Jeg unngår å sette på grillelementet, siden er er veldig fort gjort å svi svoren med så høy varme.

Betyr dette at de siste 20-30 minuttene er med varmluft?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-12-16, 21:02   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe 101

Takker for fine tips i tråden! Ribben ble veldig god. Kjenner jeg må forsøke, Harriet sin, dog uten hvitløk

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 16:22   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Betyr dette at de siste 20-30 minuttene er med varmluft?

Jepp!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 17:28   #11
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Jeg kunne tenkt meg å prøve langtidsstekt ribbe, men samboeren, som «alltid» har laget ribba vil liksom ikke gjøre det på noen annen måte enn han alltid har gjort

Men jeg husker søstra mi skulle gjøre det, og at ovnen slo seg av om natta (etter tre timer). Det er kanskje innstilling på noen av ovnene eller?

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 18:27   #12
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg kunne tenkt meg å prøve langtidsstekt ribbe, men samboeren, som «alltid» har laget ribba vil liksom ikke gjøre det på noen annen måte enn han alltid har gjort

Men jeg husker søstra mi skulle gjøre det, og at ovnen slo seg av om natta (etter tre timer). Det er kanskje innstilling på noen av ovnene eller?

Tja.. eller strømbrudd? Anyways, så er det jo kjekkere å steke på dagtid så ribba er god og varm til dere skal spise.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 19:10   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Jeg prøvde Joika-versjonen. Ble nydelig. Skal aldri lage ribbe på annen måte igjen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-12-16, 19:27   #14
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Kult Divine! Det beste er at det er så superenkelt!!!!

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-16, 21:58   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Da er jeg i gang med årets ribbe. Jeg kjører HV/Heiamat-versjonen, og steker altså over natten. Med ny ovn, som forhåpentligvis er litt mer nøyaktig enn min gamle, så håper jeg at 80 grader i mange timer susen, før den skal ut, hvile mens ovnen varmes opp, og så inn igjen på 275 grader for å poppe svoren. Det lukter godt, i det minste!

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 08:19   #16
*TB*
Superaktiv
 
*TB* sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 494
*TB* er litt kul*TB* er litt kul*TB* er litt kul
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.


Metode nr. 1 – Vanlig utstyr I

Kvelden før: Ha rikelig med salt på svoren og legg den i kjøleskapet.

Med utgangspunkt i at middagen skal serveres kl. 17.00 skrur du på ovnen kl. 08.00 om morgenen på 120 grader uten varmluft.

Sett ribba inn i ovnen med svorsiden opp og stek midt i ovnen på 120 grader i 8-10 timer, alt etter som når du står opp om morgenen.

For å få sprø svor tar du ut ribba av ovnen og lar den hvile seg seg på kjøkkenbenken mens du skrur opp ovnen til 250 grader – alle tidene her i artikkelen er skrevet uten bruk av varmluft, bortsett fra her på slutten. Stek så kjøttet på midterste rille i ovnen til svoren er sprø, ca. 20-30 minutter. Jeg unngår å sette på grillelementet, siden er er veldig fort gjort å svi svoren med så høy varme.

Jeg har tenkt å prøve denne metoden, og har satt ribba i ovnen nå. Men skal det ikke være noe vann i langpanna? Det står ingenting om det.

__________________
Mamma til
Storebror -02, Mellomsøster -05 og Lillesøster mai-09
*TB* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-16, 11:11   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Jeg har tenkt å prøve denne metoden, og har satt ribba i ovnen nå. Men skal det ikke være noe vann i langpanna? Det står ingenting om det.

Metoden min er jo ganske lik som denne, og jeg har bestandig vann i langpanna sammen med løk, hvitløk og gulrot under ribba. Passer på at det er godt med vann i panna hele tiden under stekingen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-16, 11:09   #18
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av *TB*, her.

Jeg har tenkt å prøve denne metoden, og har satt ribba i ovnen nå. Men skal det ikke være noe vann i langpanna? Det står ingenting om det.

Nei, det er helt unødvendig.

Jeg hadde i litt ganske langt ut i stekeperioden, men det var fordi jeg ville ha så jeg kunne helle av kraft til sausen.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 16:48   #19
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.791
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ribbe 101

Prøvde HV sin ribbe i dag, og den ble virkelig veldig god. Ungene kommenterte faktisk at dette var den beste ribba de hadde smakt og at sausen var skikkelig god, så det blir nok denne også neste år. Takk for oppskrift

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-16, 16:55   #20
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.890
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ribbe 101

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Jeg kunne tenkt meg å prøve langtidsstekt ribbe, men samboeren, som «alltid» har laget ribba vil liksom ikke gjøre det på noen annen måte enn han alltid har gjort

Jeg fikk overtalt mannen til å teste Heia Mat oppskriften 1. søndag i advent. Nå bruker vi ikke annet, for alle er enige om at det er den beste.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no