Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Dubai

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-17, 20:52   #1
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dubai

Noen som har vært der som vil anbefale severdigheter?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 21:31   #2
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.359
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Dubai

En tidligere kollega var der i påsken i fjor. De likte det ikke i det hele tatt, husker ikke hvorfor. Det var også skrekkelig dyrt dyr, verre enn norske priser.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 21:39   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.713
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dubai

Jeg var der i Påsken i fjor og vi elsket det! Vi bodde i Jumeira beach i leilighet. Vi var i Burj Khalifa og hadde VIP billetter innkjøpt på forhånd, det viste seg å være greit å ha. I tillegg var vi i vannparken Aquaventure, kjempefornøyd. Vi var også på ørkensafari, noe alle fra 10-70 likte og vi spiste lunsj på Ritz Carlton! Dyrt, ja!!! Opplevelse, JA! Vi var også i sånne krydderboder, spice souk.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-17, 22:54   #4
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dubai

Jeg syns det var snedig å vandre i "gamlebyen", som er en helt ordinær 80-tallsby.

Det er også et helt ok lite historisk museum som jeg likte.

Jeg falt ikke for byen i det hele tatt, men det har vel litt med at jeg ikke blir så lett imponert av "stort og fancy". Verdens største kjøpesenter er for meg et virkeliggjort mareritt, ikke en drøm.

Jeg syns også det er veldig ekkelt å vite at de fleste som jobber der er på slavekontrakter, og jeg må tilstå at søkkrike arabere med en gjeng juvelbehengte abayakledde damer på slep er usannsynlig usjarmerende folk å ha rundt seg. Topp det med søkkrike russere, så er lykken komplett, liksom.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 09:07   #5
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.425
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Dubai

Vi var i Dubai for et par år siden.

Jeg likte ikke byen noe særlig sml. med andre steder vi har vært. Litt for moderne og for mye bling og glitter, men fint vær og flott ferie likevel.

Av aktiviteter utenom stranden, var vi i den store vannparken ytterst på Palmen (gøy for alle), på et par malls (greit nok å ha sett, men jeg liker ikke sånne digre greier og alt var kjempedyrt), så på fontenedans ved den der veldig høye bygningen (greit nok), besøkte en moske som var åpen for turister (interessant), var i souqene (spennende hvis man ikke har vært på sånt før), på ørkensafari med full pakke (kjøre jeep i sant, ri på kameler, mat i "leir" med muligheter for hennatatovering og sånn, magedansshow, falkeshow etc. - mye bedre enn jeg hadde trodd).

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 10:18   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dubai

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.


Jeg syns også det er veldig ekkelt å vite at de fleste som jobber der er på slavekontrakter, og jeg må tilstå at søkkrike arabere med en gjeng juvelbehengte abayakledde damer på slep er usannsynlig usjarmerende folk å ha rundt seg. Topp det med søkkrike russere, så er lykken komplett, liksom.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 12:46   #7
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.920
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dubai

Jeg har ikke vært i Dubai, det Polyanna sa om slavekontrakter for de som arbeider der er et viktig moment for meg.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 12:59   #8
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dubai

Jeg har ikke vært i Dubai, men Abu Dhabi. Mye det samme, sier de. Jeg likte kjempegodt Abu Dhabi, men jeg besøkte fastboende og var vel ikke turist i samme forstand. Om man ikke bor på de store luksushotellene, så er de vel verd et besøk. Ritz-Carlton var en opplevelse, samme med Emirates Palace. Jeg husker ikke maten som spesielt dyr, men jeg betalte ikke heller. Ri på kamel bør man jo absolutt prøve, det er veldig gøy!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 15:20   #9
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.879
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dubai

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg har ikke vært i Dubai, men Abu Dhabi. Mye det samme, sier de. Jeg likte kjempegodt Abu Dhabi, men jeg besøkte fastboende og var vel ikke turist i samme forstand. Om man ikke bor på de store luksushotellene, så er de vel verd et besøk. Ritz-Carlton var en opplevelse, samme med Emirates Palace. Jeg husker ikke maten som spesielt dyr, men jeg betalte ikke heller. Ri på kamel bør man jo absolutt prøve, det er veldig gøy!

Jeg var også nylig en snartur i Abu Dhabi. Kan anbefale et besøk i Sheik Zayed Mosque - den var virkelig et syn. Litt usikker på hvor langt det er å kjøre fra Dubai, men taxi er uansett veldig billig.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 15:52   #10
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dubai

Jeg bodde med utsikt rett til moskéen, og den er virkelig et syn både dag og natt.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 15:59   #11
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.017
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Dubai

Noen jeg kjenner dro på innendørs slalom. Det hadde vært en spesiell opplevelse og ikke minst deilig avkjøling.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-02-17, 16:07   #12
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dubai

Det er forresten bare 1,5 time mellom Dubai og Abu Dhabi. Vi skulle kjøre over til Dubai ene dagen, men det var så enormt varmt. 45 grader, og varm vind fra ørkenen som varmet mer enn den kjølnet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no