Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-03-10, 13:30   #21
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.786
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Etter å ha grovskummet Lille Rus link burde jeg kanskje skrevet "vi lagde av og til denne".

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 15:38   #22
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.422
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Vi spiser en biologisk pangasiusfilet. Frossen pakke. Den er sikkert mye bedre. :struts:

liefje er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:28   #23
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Jeg spiser aldri scampi av miljøårsaker. Jeg syns jeg trenger bedre kildekontrollert informasjon for å mene noe om pangasius, men jeg har heller ikke kjøpt det noen gang. Det har ikke fristet, ettersom det er veldig billig, og jeg blir litt mistenksom da.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 16:46   #24
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.749
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Og jeg har ikke hørt om det en gang. Jeg er rimelig oppgegående på mat, så hvorfor har jeg ikke hørt om denne fisken?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 17:19   #25
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Jeg er veldig glad i fisk, men jeg kjøpte panerte pangasiusfileter en gang, og aldri før har jeg smakt noe så utrolig, utrolig uspiselig. Yuk!

Det er meget mulig at ferske fileter(?) smaker godt, men panerte? No way!

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:03   #26
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Opprinnelig lagt inn av Cille, her.

Etter å ha grovskummet Lille Rus link burde jeg kanskje skrevet "vi lagde av og til denne".

Å fytte griiiiiisen - jeg skal aldri spise slik fisk ever again. Jeg behøver ikke f o r s ø k e å like det en gang kjenner jeg.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:04   #27
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Jeg er veldig glad i fisk, men jeg kjøpte panerte pangasiusfileter en gang, og aldri før har jeg smakt noe så utrolig, utrolig uspiselig. Yuk!

Det er meget mulig at ferske fileter(?) smaker godt, men panerte? No way!

De var ferske, frosne fileter vi spiste i går, og det smakte som brakkvann. ÆSJ! Hadde egentlig tenkt å forsøke å lage det med litt mer krydder etc, men etter linken til Lille Ru utgår det.

  Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:16   #28
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.854
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, fysj; http://www.dietmindspirit.org/2008/0...ish-gray-sole/


Det var jæklig ekkelt, ja, men jeg lurer på to ting: Hva vet vi om denne internettsiden? Og det andre er: Dette må jo norske importører informeres om!

Jeg skal ikke spise det igjen, uansett. Mista apetitten for godt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 19:33   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Det er sikkert mye snusk med fisken og oppdrettsmetodene, men "tørket urin fra gravide kvinner"? Lyser konspirasjonsteori lang vei, spør du meg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:02   #30
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er sikkert mye snusk med fisken og oppdrettsmetodene, men "tørket urin fra gravide kvinner"? Lyser konspirasjonsteori lang vei, spør du meg.



Jeg spiser ikke pangasius, ikke scampi heller, men det er nok mest fordi jeg ikke liker fisk. :tilstår:

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:18   #31
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Den fisken frister lite. Jeg kjøper sjelden scampi, men det finnes økologiske varianter, ikke sant? Jeg mener å ha sett det i frysedisken.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:31   #32
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er sikkert mye snusk med fisken og oppdrettsmetodene, men "tørket urin fra gravide kvinner"? Lyser konspirasjonsteori lang vei, spør du meg.

Ja, det gjør det virkelig. Vet noen noe om denne nettsiden? For meg blir det helt feil å stole blindt på en hvilken som helst nettside.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:34   #33
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Jeg synes ikke akkurat det er rart at fiskeoppdrett i utlandet er snusket, jeg mener, til og med i Norge er oppdrett av fisk rimelig grumsete. Noen som har fått med seg oppdrettsanlegget for torsk som ble stengt i trondhjemsfjorden? (jeg kan legge inn en link hvis det er av interesse). Så vidt jeg vet er også dyrevelferden for fisk ikke-eksisterende. Og så kan dere tenke på gris med liggesår og pelsdyr som gnager på føttene sine - og dette er i næringer som er kontrollerte.

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er sikkert mye snusk med fisken og oppdrettsmetodene, men "tørket urin fra gravide kvinner"? Lyser konspirasjonsteori lang vei, spør du meg.

Helt utenkelig synes jeg ikke det er:
Dette sitatet er hentet fra en artikkel i matportalen:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Ved å sette inn gen som øker produksjonen av veksthormon, har amerikanske forskere fått fram en linje atlantisk laks som vokser opptil seks ganger så raskt som normal laks. En søknad om tillatelse til å omsette laksen i USA er til behandling i Food and Drug Administration, og det er også søkt om patent på denne typen laks i Europa.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:37   #34
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Jeg har lest lite appetittvekkende informasjon om den fisken før på en annen nettside, jeg husker bare ikke hvor. Jeg mener å huske at det i første rekke dreide seg om veldig forurensede oppvekstforhold og at fisken i bunn og grunn spiser slam og andre ekle ting. Dermed kan jeg liksom ikke tenke meg at den smaker særlig godt heller.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 20:44   #35
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Nei, dere får nok holde dere til brosme.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 22:02   #36
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Nei, fysj; http://www.dietmindspirit.org/2008/0...ish-gray-sole/

Nettopp! Er det rart den smaker gørr.... :Iiik:

Jeg har spist den en -1 - gang, og fant raskt ut at det ble siste gangen. Merkelig at ingen reagerer på at kvaliteten må være dårlig når den selges sååå billig. Så en sekk med denne dritt-fisken på SmartClub i går og den selges nesten gratis...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 22:16   #37
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Som sagt, det kan godt hende det er mye snusk med denne fisken, men jeg må si at damer som ellers er kildekritiske lett hopper på denne noe fishy websiden.

Siden vi ikke bedriver noen form for kildekritikk kan dere jo lese denne artikkelen fra Intrafish, med sitater fra en fyr i WWF som gafler i seg Pangasius.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 22:34   #38
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Jeg fant linken i en annen tråd her inne og i bloggen til en bekjent (som skrev om fisken), så jeg tar lett på meg skylden for evt. manglende kildekritikk, altså. Jeg hadde bare ikke tid til å finne en bedre.
Her står det litt mer, og er litt flere linker:
http://www.blogg.edderkopp.net/?p=126

Men sånn litt på siden: Hvorfor i all verden spise fisk fra andre siden av verden, når vi har så mye god fisk her til lands?

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 22:59   #39
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.370
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Det siste er jeg helt enig i. I tillegg lese på frossenfiskpakkene om de har reist tre ganger rundt jordkloden på veien fra Nordnorge til Oslo.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 23:03   #40
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.476
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Går det an å lage noe av pangasiusfilet som faktisk er spiselig?

Den linken som ble lagt ut hadde sitater som dette i seg:

Opprinnelig lagt inn av sitat

Jeg var å kjøpte litt pangasius hos Rimi forrige uke, å dette laget vi hjemme hos oss i går! Det ble helt fortreffelig, det beste jeg har smakt på lenge. Barna syntes også dette ble en suksess! Så anbefales på det sterkeste! Også ett lite tips hos herrene, det gir frisk ettersmak på sæden Hilsen en fornøyd hustru!

Denne reklamen var i og for seg nok til å få meg til å tenke meg om minst tre ganger før jeg hadde kjøper pangasiusfisk. Så, ja, veldig effektfull.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no