Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-10, 18:33   #41
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.483
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

ja, ikke sant. Men jeg føler liksom ikke at jeg, ettbarnsmor, har mye gjennomslagskraft når det gjelder barneoppdragelse ovenfor svigerfar, nå fembarnsfar. Tre av dem forlengst over barnesetealder, fra den tiden da slikt ikke var like utviklet, og to i barneseter nå, en baby bakover i babysetet, og den to år eldre broren fremovervendt. Ja, de eldste satt jo ikke i seter så lenge, så det går nok helt fint fremovervendt med de to små...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 19:21   #42
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av *HH*, her.

Har dere prøvd å koble ut airbagen og ha henne bakovervendt foran? Kanskje hun blir roligere om hun har bedre kontakt med dere?

Jeg ser liksom ikke helt for meg at det er så lurt å ha barn foran i bilen? Syns det virker så skummelt ifht. frontkollisjoner f.eks.

Hun hadde nok blitt roligere, men hun får heller prøve å sitte bakover igjen. Vi er ikke helt enige - mannen mener det er veldig stressende som sjåfør å ha henne bakover fordi det blir et helvete med kjøreturer da.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 20:36   #43
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.661
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Det er tryggere å ha et barn fremme enn fremovervent bak.
Har dere prøvd med speil?, dvd spiller.

Hvorfor er så mange papper negativ til bilsikkring. Skjønner det ikke. Hører mange som sier "mannen nekter å ha henne bakover" osv.

Isolde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:05   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.234
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Denne er delt gjennom Trygg Trafikks egne sider på FB, så det vil nok monne om folk blir fan og linker derfra.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 21:23   #45
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Jeg ser liksom ikke helt for meg at det er så lurt å ha barn foran i bilen? Syns det virker så skummelt ifht. frontkollisjoner f.eks.

Hun hadde nok blitt roligere, men hun får heller prøve å sitte bakover igjen. Vi er ikke helt enige - mannen mener det er veldig stressende som sjåfør å ha henne bakover fordi det blir et helvete med kjøreturer da.

Anbefaler deg å lese dette(forovervendt bak eller bakovervendt foran):
http://www.tryggtrafikk.no/?module=A...icShow;ID=3259

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:25   #46
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.812
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Har også delt den på FB.
Her sitter poden på 3,5 fortsatt bakovervendt og skal gjøre det så lenge det er gjennomførbart, men mulig vi får litt logistikkproblemer når de to minste skal ut av babysetene til høsten og at poden da må over i beltestol.

Jeg kjenenr jeg blir helt oppgitt av motviljen mot bakovervendt. Mannen til mamma jobber med bilsalg og synes jeg er helt teit som insisterer på at poden skal sitte bakovervendt. Han kurses masse om bil og sikkerhet så jeg ville tro han innså alvoret, men neida.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 09:52   #47
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Har sett og synes den er kort og grei - veldig informativ uten for mye dill; enkelt og svært viktig budskap som de fleste vil kunne fange kjapt opp!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 10:23   #48
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.946
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Takk for tips om å legge denne på FB. Knerten sitter bakovervendt og skal gjøre det en god stund til. Men dette må stadig forsvares for slekt og venner.

Jeg har slektninger som hardnakket påstår at det er tryggere for ettåringer å sitte forovervendt, selvfølgelig uten at de kan dokumentere dette. Akkurat de har jeg sluttet å diskutere dette med, men det gjør vondt å vite at små nieser og nevøer ikke sikres på beste måte når de kjører bil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 11:12   #49
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.359
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Denne er delt gjennom Trygg Trafikks egne sider på FB, så det vil nok monne om folk blir fan og linker derfra.

Har du linken? Jeg finner ikke Trygg Trafikks FB-sider.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 11:14   #50
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Denne er også veldig bra, skremmende hvor mange som synes bag er et helt greit alternativ til skikkelig bilstol til babyer. Selv om det er dukker, blir jeg helt kvalm av å se babyen bli slengt inn i enden på bagen, det er grusomt å se på.


(Kilde:


(Kilde: youtube.com)
)

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 12:01   #51
*HH*
Frøken
 
*HH* sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 2.269
*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart*HH* imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du sett Trygg Trafikks nye informasjonsfilm?

Trygg Trafikk startet egen Facebook gruppe i dag faktisk Tror det ble siktet til hjemmesiden til TT, her.

__________________
I valg mellom falske venner og åpne fiender har jeg alltid foretrukket det siste - Bjørnstjerne Bjørnson

Mamma til poden 05 og prinsessen 11.
*HH* er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no