Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Førerkort - antall timer

Autofil Bilsnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 15:20   #1
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.841
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Førerkort - antall timer

Dere som har tatt førerkort nylig, hvor mange timer brukte dere - inkl. alt? Kjørelæreren antydet 40-60, jeg syns det hørtes vanvittig dyrt ut. Er jeg utrolig elendig bak rattet, eller er det vanlig med så mange timer?

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 15:47   #2
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Jeg holder på med den siste delen nå, og har ikke øvelseskjørt noenting i mellom timene.

Begynte høsten 2006, og hadde 14 timer, men ble avbrutt av div. flytting og svangerskapsspying, så jeg gjenopptok kjøringen nå i mars. Har hatt 20 timer nå, så da blir det vel 34 totalt og jeg skal sikkert ha et par-tre timer til før oppkjøring (grøøøøss).
Jeg synes jeg har hatt mange timer, men det har gått mye bedre nå mot slutten. Hvis jeg hadde hatt mulighet til å øve privat, hadde det nok gått enda fortere.

Men dyrt - det er det jammen

Lykke, lykke til da!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 15:56   #3
Marge
Bør lage seg en tittel selv
 
Marge sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 3.669
Marge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt liktMarge er virkelig godt likt
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Jeg hadde 20 timer. 40-60 høres enormt mye ut, men det kommer jo an på om du har noen å øvekjøre med utenom.

Bor forresten i Norges nest største by.


Sist redigert av Marge : 03-06-08 kl 17:09.
Marge er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:05   #4
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

I sin tid så hadde jeg 4 timer + mørkekjøring og langkjøring,men reglene er nok helt annerledes nå. Prøv og få øvelseskjørt så mye du kan, noen timer i bil med en erfaren sjåfør som ikke stresser så har du kommet langt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:38   #5
Lizzie
Bør lage seg en tittel selv
 
Lizzie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.498
Lizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smartLizzie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Hvor mange timer man trenger avhenger også veldig av hvor man kjører. I Oslo trenger man flere timer enn på Otta, rett og slett fordi man må dekke mer.

Selv kjørte jeg i Oslo og hadde vel rett i overkant av 40 timer og ingen øvelseskjøring ellers.

__________________
Lizzie
junior, desember 04 og Poden, september 07
Lizzie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:42   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.059
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Dette kommer helt an på hvor du kjører ja. Jeg tror jeg hadde rundt 35 i Oslo, i tillegg til privat øvelseskjøring, men jeg er rimelig sikker på at jeg hadde klart meg med 20 ute av byen. Men dette er kjempelenge siden da. Det er uansett vanskelig å si hva som er normalt. Ta det du trenger og tenk på det som en investering!

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:43   #7
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Tok lappen for noen år tilbake da, men hadde 8 kjøretimer + kjøretentamen + den obligatoriske delen. Bodde i liten by, hadde øvelseskjørt mye.

Søstra mi hadde bortimot 50 kjøretimer, og kan fortsatt ikke kjøre bil..

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:48   #8
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.890
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Jeg tok lappen for 3.5 år siden og slapp akkurat unna endel av det man trenger nå. Men jeg var hysterik redd og brukte nok over 40 timer ja. Når jeg hadde klart å ta lappen fortalte kjørelæreren min at han til tider følte han drev med trafikal voldtekt på meg . Så jeg trengte hver eneste time for å tørre å kjøre. Men når jeg først hadde tatt lappen var jeg blitt ganske god og, til nybegynner å være.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:54   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.

I sin tid så hadde jeg 4 timer + mørkekjøring og langkjøring,men reglene er nok helt annerledes nå.

Var det jeg hadde også, men hadde øvelseskjørt MYE... Tok lappen for 3,5 år siden. I Oslo.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:15   #10
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Hadde jeg kjørt opp i mosjøen så hadde jeg ikke trengt mere en ca 12 med alt. det min venninne hadde, mens jeg kjørte opp i herhadde 12 timer + langkjøring,mørkekjøring,glattkjøring.
8 år siden i januar at jeg kjørte opp

Jeg hadde kjørt før men følte for å ikke bli vranglært av min pappa så tok kjøretimer så kjørte jeg ilag med min mamma.
Jeg begynnte på kjøreskolen i august å kjørte opp i januar. var klar for oppkjøring i desember men pga kø og jul så fikk jeg ikke kjørt opp for sist i januar.
fra oktober til desember hadde jeg ingen timer pga lærklinge tiden og ikke tid å ha kjøretimer på formidagen.


Min mann hadde 14 dagers intensivkurs og havnet på ca det samme som meg.i pris

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...

Sist redigert av Honda : 14-01-09 kl 19:05.
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 18:59   #11
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.792
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

I denne byen her, er det mange som mener at de presser elevne litt, lar elevene ta flere timer enn strengt tatt nødvendig, da det ikke kommer positivt ut fra kjøreskolen at elever der stryker, samt at skolen selvf tjener en god del på det....

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 19:03   #12
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.787
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førerkort - antall timer


Har hatt fire timer til nå og blir ikke forundret om jeg bikker 40 før jeg er ferdig ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 19:37   #13
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

brukte 20 til sammen ink alt. Mange som tok den samtidig som meg brukte 40-50 og mannen brukte nesten 60 timer.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 19:40   #14
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Kun 10 timer. Altså vanlig kjøretimer. Husker ikke hvor mye det ble sammen med alt annet.
Kjørte mye privat ellers.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:13   #15
turi
representert
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.172
turi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelenturi er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Nylig, da blir kanskje for 19 år siden for lenge? :gammel dame, stikker ut av tråden:

__________________
Jente -96, gutt -04
turi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 13:25   #16
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Jeg hadde ca 13 kjøretimer pluss langkjøring, mørkekjøring og glattkjøring. Jeg tok lappen da jeg fyllt 18, for snart 6 år siden. Jeg kjørte en del med mamma og pappa, men det var først etter noen kjøretimer.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:23   #17
Skjevo
Erfaren
 
Skjevo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 859
Skjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populærSkjevo er populær
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Jeg aner ikke, men det var mange. Hadde vel jevnlig kjøretimer i et halvt år før jeg hadde første oppkjøring. Lyktes ikke før tredje oppkjøring, da. Mer p.g.a nervøsitet enn dårlige sjåføregenskaper.

__________________
Plutten (04) og Tullegull (07)
Skjevo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 18:24   #18
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Jeg tok lappen i fjor. Aner ikke hvor mange timer jeg hadde, men det var MANGE. Øvelseskjørte ikke før eller mens det stod på. Jeg er sikker på at det ble minst 60 timer alt i alt. Og det var dyrt, ja.

  Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 19:08   #19
Donald
Superduperaktiv
 
Donald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 751
Donald er litt kulDonald er litt kul
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Ca 15 timer + langkjøring, mørkekjøring og glattkjøring.

Donald er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 20:38   #20
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.419
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førerkort - antall timer

Jeg brukte 17 timer og kjørte opp i Reykjavik (for der kan man ta lappen når man er 17 år ).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no