Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Hva er en strømpejeger?

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-24, 10:12   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er en strømpejeger?

Ord registrert brukt av person antagelig bosatt i(nnerst i) Innlandet et sted, det vi i min ungdom ville kalt Hedmark.

Jeg har selvfølgelig en anelse om hva det er forsøkt å kommunisere, men ble nysgjerrig lell. Kanskje noe er fullstendig lost in translation her og jeg tolker helt feil!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 10:17   #2
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.607
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Variant av skjørtejeger? Jeg har aldri hørt det før.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 10:20   #3
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.462
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Variant av skjørtejeger? Jeg har aldri hørt det før.

Variant av skjørtejeger i kaldere områder av landet, hvor jentene har strømpebukse under skjørtet?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 10:36   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.203
Blogginnlegg: 262
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Jeg søkte på ordet og fikk masse treff på eskortetjenester.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 12:38   #5
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.356
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

En jeger som ikke nøyer seg med skjørtet, han vil ha strømpene også.

Aner ikke, aldri hørt det før.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 12:54   #6
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Kan han ha sagt feil? Strømpejeger i stedet for skjørtejeger?

Har aldri hørt strømpejeger, og klarer ikke å ressonere meg frem til noen logisk bruk av ordet heller.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 12:58   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.049
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Eg har opplevd å bli antasta av ein fotfetisjist ein gong. I lys av den opplevinga har eg mi tolking av ordet. :knegg:

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 13:01   #8
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.503
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Vet ikke hva strømpejeger betyr, men må kommentere at Hedmark fortsatt er Hedmark, det er navnet på et distrikt (på lik linje med f.eks Toten, Hadeland, Romerike, Valdres, Jæren ... m.m.) selv om det ikke lenger er en egen, administrativ enhet.


Måtte bare påpeke det, siden jeg hører så mange som sier det, området som tidligere het Hedmark.

Men nå er jeg også litt nysgjerrig på hva strømpejeger betyr. En man kan hyre inn for å finne igjen alle sokkene som forsvinner i vaskemaskina kanskje? En veldig god forretningside i tilfelle.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 25-04-24 kl 13:08.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 13:04   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.872
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Samme som sokkemonster?

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 13:42   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.320
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Vet ikke hva strømpejeger betyr, men må kommentere at Hedmark fortsatt er Hedmark, det er navnet på et distrikt (på lik linje med f.eks Toten, Hadeland, Romerike, Valdres, Jæren ... m.m.) selv om det ikke lenger er en egen, administrativ enhet.


Måtte bare påpeke det, siden jeg hører så mange som sier det, området som tidligere het Hedmark.

Joa, jeg veit, det var bare gammeldamen i meg som slo til.


Jeg tror kanskje personen som brukte ordet mente skjørtejeger, men jeg vurderer også om det kan brukes som en slags latsabbjeger, en som bare skyter elg fra stuevinduet, på en måte? Som skal ha storviltet servert på gullfat? I stil med "sofabøndene på Hedemarken", som er en betegnelse jeg leste for en tid tilbake, det var skrevet av de mer (i hvert fall fra eget perspektiv) hardtarbeidende fjellbøndene i Folldalen, Alvdal og Tynset, og siktet til mer fruktbart jordsmonn og mindre utfordrende topografi.

Det ER en morsommere tolkning, synes jeg.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 13:58   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.872
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

men jeg vurderer også om det kan brukes som en slags latsabbjeger, en som bare skyter elg fra stuevinduet, på en måte? Som skal ha storviltet servert på gullfat? I stil med "sofabøndene på Hedemarken", som er en betegnelse jeg leste for en tid tilbake, det var skrevet av de mer (i hvert fall fra eget perspektiv) hardtarbeidende fjellbøndene i Folldalen, Alvdal og Tynset, og siktet til mer fruktbart jordsmonn og mindre utfordrende topografi.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 13:59   #12
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.503
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Joa, jeg veit, det var bare gammeldamen i meg som slo til.


Jeg tror kanskje personen som brukte ordet mente skjørtejeger, men jeg vurderer også om det kan brukes som en slags latsabbjeger, en som bare skyter elg fra stuevinduet, på en måte? Som skal ha storviltet servert på gullfat? I stil med "sofabøndene på Hedemarken", som er en betegnelse jeg leste for en tid tilbake, det var skrevet av de mer (i hvert fall fra eget perspektiv) hardtarbeidende fjellbøndene i Folldalen, Alvdal og Tynset, og siktet til mer fruktbart jordsmonn og mindre utfordrende topografi.

Det ER en morsommere tolkning, synes jeg.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-04-24, 16:49   #13
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Joa, jeg veit, det var bare gammeldamen i meg som slo til.


Jeg tror kanskje personen som brukte ordet mente skjørtejeger, men jeg vurderer også om det kan brukes som en slags latsabbjeger, en som bare skyter elg fra stuevinduet, på en måte? Som skal ha storviltet servert på gullfat? I stil med "sofabøndene på Hedemarken", som er en betegnelse jeg leste for en tid tilbake, det var skrevet av de mer (i hvert fall fra eget perspektiv) hardtarbeidende fjellbøndene i Folldalen, Alvdal og Tynset, og siktet til mer fruktbart jordsmonn og mindre utfordrende topografi.

Det ER en morsommere tolkning, synes jeg.

Absolutt! Jeg går for den tolkningen.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-24, 00:29   #14
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.794
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

En jeger som skyter elg i strømpelester, der altså?

Og var det ikke noe kontekst med som vi kan legge i det?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-24, 08:18   #15
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Å jakte fra vinduene er velkjent. Så jeg synes den siste tolkningen må være helt på sin plass
Jeg skal dog forhøre meg lokalt, da jeg har både strømpejegere og skjørtejegere i omgangskretsen

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-24, 09:13   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.767
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Aldri hørt før.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-04-24, 10:15   #17
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.889
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Jeg tror det er en skjørtejeger som også er rødstrømpe.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-24, 12:53   #18
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.141
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Eller en skjørtejeger som bare jakter på rødstrømper.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-24, 12:57   #19
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.494
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Tenker det er en som tar imot dine brukte strømper.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-24, 00:18   #20
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.234
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva er en strømpejeger?

Dyslektisk skjørtejeger.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no