Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-18, 00:26   #1
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Jeg elsker fløyel, og ønsker meg sofa som ser sånn ut:



... eller sånn:



Det jeg derimot HAR, er en gammel hjørnesofa fra IKEA, og symaskin. Og motivasjon for å gjøre det sjæl.

Tips til hva slags stoff som funker best som møbelstoff med fløyelslookalike, og hvor jeg finner det?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 00:29   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Stoff og stil må vel ha?
https://www.stoffogstil.no/metervare...r-moerk-groenn

Møbelvelour.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 00:31   #3
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.198
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Fløyelssofa! jeg har alltid drømt om lilla fløyelssofa, helt siden jeg så en utrolig nydelig dyp lilla en i en møbelbutikk i Dublin en gang på 90-tallet. Siden jeg nok aldri får det, får jeg leve gjennom deg.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 00:34   #4
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Jeg har spisesofa i fløyel. Elsker den.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 00:45   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Den smaragdgrønne fra S&S er ikke helt dum. Eller den mørke plommen. Må ta med noen prøvelapper hjem til de nye grønne veggene mine og sjekke.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 02:07   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Vakre sofaer. Håper du finner en lekker farge.
Gleder meg til å se resultatet.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 21:10   #7
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Se på slitestyrke. Møbelstoffer til sittemøbler må ha mye kraftigere slitestyrke enn til gardiner og puter og sånt, ellers blir det mye jobb for kort varighet. Særlig fløyel blir fort slitt, "pelsen" slites av fra veven.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 21:38   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.848
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Opprinnelig lagt inn av Acsa, her.

Se på slitestyrke. Møbelstoffer til sittemøbler må ha mye kraftigere slitestyrke enn til gardiner og puter og sånt, ellers blir det mye jobb for kort varighet. Særlig fløyel blir fort slitt, "pelsen" slites av fra veven.

Jeg ser at det er oppgitt 25000 martindale på stoffet fra S&S. Det anbefales å ligge mellom 15-25000 for sofaer i private hjem, så det stoffet skal være helt ok.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 23:37   #9
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.023
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Møbelvelour fra Stoff & Stil er veldig tykt og kraftig, ikke som stoffet på velourgardiner man kjøper på f.eks KID. Har brukt det selv.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-18, 23:40   #10
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fløyelsaktig stoff å sy hjørnesofatrekk av?

Du vet kjempepuffen jeg sydde? Møbelvelour. Ikke slitt i det hele tatt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no