Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Engelsk ordbok til barn

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-11-06, 08:36   #1
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Engelsk ordbok til barn

Jeg tenkte at tredjeklassingen og femteklassingen skulle få ønske seg engelsk ordbok til jul. Noen av dere som har gode erfaringer med spesielle rdbøker som de vil dele med meg?

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 09:55   #2
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.497
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

Hva med denne;

http://www.norli.no/

Barnas store engelske ordbok Ordboka har samme perspektiv og vinkling i sin introduksjon og presentasjon av det engelske språket som det skolen legger opp til. Leseren skal oppdage gleden av å kunne forstå og praktisere et annet språk enn norsk, samtidig som hun skal lære å bruke og finne fram i ei ordbok. I denne ordboka er oppslagsordene oversatt til norsk, mens definisjoner og eksempler er på engelsk. © FS Informasjonstjenester

Barnas store engelske ordbok
Forfatter:
Kaasa, Monica (red) / Clark, Emma Chichester (ill) / Natvig, Siri (ove)
Utgivelsesår:2005
Språk:
FLE
Forlag:KUNNSKAPSFORLAGET
Innbindingstype:Innbundet
ISBN:
8257315974




__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 10:01   #3
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

Jeg har sett på den, Høst. Var usikker på om den var ok til femteklassingen også eller om jeg skulle kjøpe vanlig blå ordbok til henne.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:33   #4
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

En ting er ordbøker, noe helt annet er Dr. Seuss! Jeg har begynt å lese "The Cat in the Hat" med min 3. klassing, og det er helt fint for å starte med!

Andre morsomme Dr. Seuss-bøker som jeg mener kan brukes på nybegynnere, er "Green Eggs and Ham" og "Oh, say can you say".

Forøvrig har han skrevet så mye morsomt at det er bare å kjøpe inn! Bokkilden.no formidler mye til en billig penge!

  Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 08:20   #5
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har sett på den, Høst. Var usikker på om den var ok til femteklassingen også eller om jeg skulle kjøpe vanlig blå ordbok til henne.


Jeg tror den går fint til 5 klassing også jeg Min niese går i 4 og har enda glede av den. Men det kan kanskje være kjekt å ha en "vanlig" i hus også.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 16:12   #6
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

Det ble vanlig ordbok til femteklassingen og den andre til tredjeklassingen. Da har vi begge i hus.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:47   #7
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

Skoleordbøkene er veldig gode.. de er små, lette å ha med seg. fine oppslagsmuligheter på helligdager og spesielle ting for UK og USA fremme. Ellers så er det akkurat de ordene man trenger.. brukte min til jeg gikk ut vidergående for å være helt ærlig.. selv om jeg burde bytta den ut etter ungdomskolen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 17:53   #8
Elis
*Happy*
 
Elis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Drammen
Innlegg: 1.739
Elis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smartElis imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg har sett på den, Høst. Var usikker på om den var ok til femteklassingen også eller om jeg skulle kjøpe vanlig blå ordbok til henne.

Den ordboken er fra ca 9-13 år.

__________________
Elis
1996 ~ 2000 ~ 2003
Elis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-11-06, 18:05   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

En ting er ordbøker, noe helt annet er Dr. Seuss! Jeg har begynt å lese "The Cat in the Hat" med min 3. klassing, og det er helt fint for å starte med!

Andre morsomme Dr. Seuss-bøker som jeg mener kan brukes på nybegynnere, er "Green Eggs and Ham" og "Oh, say can you say".

Forøvrig har han skrevet så mye morsomt at det er bare å kjøpe inn! Bokkilden.no formidler mye til en billig penge!

Takk for gode tips. Prøvde å søke på Bokkilden, men dom som jeg er fant jeg ingenting.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:32   #10
TBM
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Engelsk ordbok til barn

De er der - du kan søke på Dr. Seuss på Bokkilden.

Forøvrig er det jo også helt greit å finne de hos Amazon!

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no