Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-17, 11:01   #1
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Jeg tenker å ta tak i et hersens oppussingsprosjekt, hvor vi må bytte ut badet vårt. Jeg var innom Comfort, som fortalte at et bad koster ca 400.000 kr. Jeg rygget ut igjen.

Betaler man det? Eventuelt - hvor går vanlige folk når de pusser opp badet? Er det mittanbud.no som er veien å gå? Eller finnes det baderomsbutikker som man går til (som ikke er Comfort), som er ålreit? Vi snakker ikke om avanserte løsninger her, det er varmekabler og fliser, og ny dass, vask og dusj, lizm. Det bør man vel kunne klare for 200.000 kr? Eller?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 11:06   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Det kommer vel an på hvor stort badet er, og om man må flytte på rør osv?

Vi har vurdert å slå sammen noen små rom til ett stort bad (ca 11m2), da ble vi forespeilet rundt 350000. De var ikke på befaring altså, bare som en pekepinn. Da var det totalrenovering, alt skulle rives, gulv skulle pigges opp og rør skulle flyttes. Med enkel standard, ingen fancy løsninger. Vi har ombestemt oss og går for oppdelt bad og vaskrom, men har ikke fått inn noen priser enda.

Legg det ut på Mitt anbud, og få inn flere firmaer på befaring.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 11:16   #3
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Jeg syns det er latterlig mye jobb med Mitt Anbud, ettersom man da får mye forespørsler, og bare halvparten vet hva de driver med/jobber hvitt/er et ekte firma, og alle skal komme på befaring og selge seg inn og måle og fandens oldemor.

Hent inn ordentlige anbud fra 3 seriøse aktører og sammenlign, og bruk Facebook til å få firmaanbefalinger fra venner, er mitt tips. Ring referanser.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 11:19   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Jeg tenker å ta tak i et hersens oppussingsprosjekt, hvor vi må bytte ut badet vårt. Jeg var innom Comfort, som fortalte at et bad koster ca 400.000 kr. Jeg rygget ut igjen.

Betaler man det? Eventuelt - hvor går vanlige folk når de pusser opp badet? Er det mittanbud.no som er veien å gå? Eller finnes det baderomsbutikker som man går til (som ikke er Comfort), som er ålreit? Vi snakker ikke om avanserte løsninger her, det er varmekabler og fliser, og ny dass, vask og dusj, lizm. Det bør man vel kunne klare for 200.000 kr? Eller?

Dessverre. Vi betalte 250' for fem-seks år siden, og det på et bittelite bad. Etter vår opplevelse ville jeg helt klart gått for en av de store kjedene (hvertfall en anerkjent bedrift), ikke mitt anbud. Ryktene sier at i Oslo fungerer Mitt anbud dårlig, fordi det er så mange som skal pusse opp badet sitt, så de virkelig gode har nok å gjøre. Og bad vil du absolutt ha skikkelige fagfolk til å gjøre, altså. men det finnes jo andre fagfolk utover Comfort. Har dere Obos-medlemskap? Der kan man ofte få noen prosenter.

Det var for øvrig ikke store prisforskjeller på små uavhengige bedrifter og kjedene da vi sjekket. Vi sjekket comfort og Bademiljø, blant annet.


Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 11:31   #5
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Eg betalte 250k for fem år sidan. Lite bad, ingen fancy løsningar men pigging av golv og flytting av en liten vegg. Dette var gjennom Comfort. Vel anvendte kroner.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 11:44   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Jeg har nettopp lagt ut og fått gjort en elektrikerjobb via mitt anbud, og det var smertefritt og jeg er veldig fornøyd med resultatet.

Du ser jo på listen om firmaet er seriøst, så svarer man på de man syns ser seriøse ut. For bad er det jo ofte merket med mesterbedrift, godkjent for ansvarsrett og en våtromsgodkjenning jeg ikke husker hva er.

Som sagt - har ikke prøvd for bad, men er veldig fornøyd med elektrikeren. Jeg har bare ignorert de forespørslene som ikke så seriøse ut/ga dårlig magefølelse.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 12:11   #7
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.876
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Comfort var de dyreste begge gangene vi innhentet anbud. Vi brukte Ringside på St.hanshaugen etter tips fra vaktmester i det første borettslaget vi bodde i. Men ja, det er veldig dyrt. Vi brukte 250.000,- for 11 år siden, lite bad. Vi fikk 30% på fliser, en avtale rørleggeren hadde. Og vi kjøpte innredningen rimeligere av en nettbutikk, men lang leveringstid.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 13:18   #8
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.840
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Vi bygget nytt bad fra scratch ifjor. Mannen gjorde alt arbeidet selv, så vi betalte kun for materiell. Flisene var ganske dyre, ellers gikk vi for rimelige løsninger. Medium stort bad; 7 -8 kvm. Endte opp et sted mellom 60 og 70'.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 13:34   #9
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Vi brukte mitt anbud og synes det fungerte greit. Vi endte dog opp med en entreprenør fra Bademiljø. (de var billigst av de som hadde papirene i orden).

Vi betalte for å ha en prosjektleder, dessuten byttet vi rundt på rør etc. Totalt kom det på 330.000 for et bad på 17 kvm. Det billigste anbudet lå på 125Ž, men der var det mye rot i regnskapene.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 15:19   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

For å ta ned prisen anbefaler jeg å velge same layout som tidligere, og å velge belegg på gulv og baderomsplater på veggene. Hvis man da I tillegg er litt edruelig på valg av utstyr, så tror jeg man kan klare det for under 200 000, også med bruk av fagfolk. ER det også behov for å legge opp rør og avløp må du legge på 100 000 til.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 16:09   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.390
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

I Oslo ville jeg valgt en seriøs entreprenør eller kjede. Det er veldig travelt i byggebransjen nå før jul. Det kan være vanskelig å få folk til å komme på befaring raskt pga travelhet. Siden det er travelt og godt marked for entreprenører i Oslo-området, så kan du risikere å møte på firma som leier inn dårlig kvalifisert arbeidskraft, og det er ikke noe hyggelig. Da kan det bli mye rart arbeid.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 16:49   #12
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Vi betalte over 500 000 kr for tre år siden. Stort bad, mye jobb, flytting av rør, elektriske greier som måtte fikses.
Er veldig fornøyd, selv om kjøkkenbudsjettet gikk i baderommet.
( Brukte Comfort. Var dog lite imponert over smidigheten i prosessen..)

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 20:47   #13
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Vi er på samme sted nå, skal pusse opp vaskerommet og lage bad der inne også (tipper rommet har størrelse på ca 9 kvm). Har hatt tre firma på befaring, pristilbud mellom 280-330 000. Hos oss ga Bademiljø et dyrere tilbud enn comfort, og comfort ligger på samme nivå som et lokalt firma.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 20:50   #14
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.558
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Tusen takk for god input! Jeg tror jeg skal begynne med å tegne opp sånn ca hva vi vil ha, og så invitere til befaring. Sabla mye penger altså. Men det må vel til, vi har ikke anledning til å gjøre noe selv, og jeg tror vi kommer til å gå all in i forhold til fliser og sånt, når vi nå først tar investeringen. Men jeg tror ikke vi skal flytte på rør og denslags, så da sparer vi sikkert en del på det.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-17, 21:42   #15
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Vi betalte ca. 550 000 for to bad, men da var uten det elektriske. Jeg tror du kommer ganske langt med 300 000, selv med skikkelige håndverkere og pene fliser.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 00:10   #16
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Det er store variasjoner på pris og hvor lang tid en håndverker bruker mtp hvilke produktvalg de tar.

Sendt deg en PM.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 00:57   #17
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.184
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Er også betydelig rimeligere å leie inn håndverkere fra Drammen eller hurum enn Oslo vest. Sikkert billigere nordover og østover også.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 01:30   #18
Olifant
Fersk i gamet
 
Olifant sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.811
Olifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smartOlifant imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Vi pusset opp for 5 år siden. Tror vi endte på 280 000 for 9 kvm, men da valgte vi forholdsvis dyre fliser, dobbel servant, litt fancy dusj og stort badekar. Vi brukte Godt bygg og var veldig fornøyde.

Olifant er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 08:01   #19
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

:grøss: Det var visst en flislegger man sku blitt.
Jaggu glad gubben her er handy for vi brukte ca 40 på loftsbad. Og da betalte vi vel 299 for kvm.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-17, 09:26   #20
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Realitetsorientering søkes, om baderomsoppussing

Vi endte også opp med å velge fliser og innredning vi ville ha når det først ble en så massiv investering. Vi lukket øynene og dro kortet, men så har vi glist hver eneste morgen siden badet ble ferdigstilt i mars også. God investering i hverdagslykke.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no