Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Har du potteplanter?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-11-06, 22:42   #21
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Mitt nyeste forsøk er en jalapenos jeg plantet ned fra et glass hvor de lå i lake. Jeg vet ikke hvordan de ser ut, men håper å holde den lille spiren i livet til sommeren, da får jeg kanskje en - frukt? (grønnsak?)

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 22:45   #22
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Vi har en orkidé, en aloeveraplante for medisinsk bruk og en grønn plante (gave) som ikke vil dø. Jeg kjøper avskårne blomster hver helg og har, som tidligere nevnt, ikke gardiner.

Jeg er selvsagt ikke spesielt glad i grønne planter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:23   #23
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Her har vi ikke potteplanter for øyeblikket men det kommer snart.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:30   #24
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Ja, jeg har 4 potteplanter og 4 orkideer.

Orkideene kommer på nytt og nytt og er veldig moro å ha. Potteplantene er av type hardføre og overlever både mye og lite vann. Noe annet kan jeg ikke ha...


3 orkideer, 1 med masse knopper, og 6-7 andre hardføre planter som takler å få vann ca. en gang i uken.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:46   #25
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.813
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har en Elefantfot: og to-tre planter til som jeg ikke husker hva heter.


Sist redigert av Muskat : 09-11-06 kl 09:56.
Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-11-06, 23:49   #26
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Ja, jeg har potteplanter også noen med blomster.

Estrella påstod at orkideer var så enkelt så jeg bare måtte prøve og er rent imonert over meg selv. Jeg har hatt de i 5-6 uker og de lever enda......

Kaktuser har jeg også, men har noen med litt størrelse på for de små dreper jeg. (grønne fingre har jeg ikke) Har t.o.m en kaktus som blomstrer nå

Har hatt maaaaange potteplanter og maaange av avgått med døden pga vannmangel ( med unntak av de små kaktusene som jeg har druknet de få gangen de har fått vann)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 00:06   #27
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Kan en geranium overleve en mørk vinter?

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 00:14   #28
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Her har vi noen orkideer og pengetrær. De er de eneste, som overlever her i huset.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 00:29   #29
Mor til 4
Nattrangler
 
Mor til 4 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.493
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Ikke noen av de potteplantene jeg har kjøpt eller fått har overlevd særlig lenge her i huset. Har ingen i dag.

__________________
Jente 90- gutt 96 - gutt 99 - gutt 03
Mor til 4 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 00:45   #30
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.314
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

ja, her er det potteplanter i hver vinduskarm, i bokhyllene, på gulvet, kjøkkenbenken.

Bildet fra gardintråden:

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 01-06-11 kl 20:14.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 01:03   #31
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Planter har jeg, mange.
12 eller 14 stykker. Hawaii-rose, fredslilje, orkideen jeg fikk da vi hadde treff her i august, porselensblomst, yucapalme, pengeplante, eføy, St.Paulia, novemberkaktus, dragelilje.

De overlever stort sett. Når naboen er barnevakt plukker og rydder hun litt opp dersom jeg har vært litt sløv. En av eføyene hadde en liten "ferie" hos henne, og kom hjem igjen, grønn og fin :morsom:

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:16   #32
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har en del grønne planter, for det meste sukkulenter, og de er jo omtrent umulig å ta livet av.....

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:22   #33
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Før hadde jeg forresten over 100 potteplaner i huset, jeg drev masse med avleggere og hadde riktig så grønne fingre. De grønne fingrene er blitt borte med åra...

Meg også, men hundretalls tror jeg ikke at jeg hadde.
Nå har vi/jeg bare fire-fem, men antallet er økende pga gode lysforhold her i huset.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 09:42   #34
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Har noen få potteplanter, og noen har jeg hatt i over 10 år iallfall - de dør ikke selv om jeg prøver....
Før hadde jeg sikkert over 20 planter, men nå har jeg bare noen få.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:01   #35
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har 8 sukulenter. 4 i hvert smalvindu i stuene.
Ellers har jeg EN grønn plante.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:03   #36
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Ja og så har vi kun gardiner på støresøsters rom. Hun ville ha prinsessegardiner.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 10:08   #37
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.395
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Opprinnelig lagt inn av Tosse, her.

Kan en geranium overleve en mørk vinter?

Burde den egentlig det?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 12:33   #38
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har noen hardføre varianter i vinduskarmen...

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 13:47   #39
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Jeg har 8 orkideer og jeg er glad i de alle sammen. De kommer igjen og igjen og trives godt her. Bortsett fra det har jeg en basilikum som har overlevd i tre måneder, slå den. Og en eldgammel kaktus.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 09-11-06, 14:37   #40
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.632
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du potteplanter?

Ingen potteplanter her heller. De som kommer i hus som gave blir ikke tenåringer en gang. Jeg kan rett og slett ikke noe med planter. Litt synd, for jeg synes et velholdt blomstervindu kan være fint. Jeg skylder på at vi nesten bare har grunne vinduskarmer. (Ikke at jeg hadde potteplanter da vi bodde i bygård med dype vinduskarmer heller. Men.)

Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no